Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene?

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg nettopp har flyttet til ny by, tenkte jeg det var på tide å gjøre noe med mine manglende treningsrutiner. Billig studenttreningsstudio har jeg også fått tilgang til..

Jeg er 20 år, og er i ganske dårlig form. Veier ganske lite, noe som i størst grad skyldes sped kroppsbygning og lite muskler. Jeg er ekstremt svak gjør sjelden fysisk arbeid. Kondisen er heldigvis hakket bedre, springer 3000 på litt over 10 minutter. I løpet av det siste året har jeg fått en antydning til mage. Målet med treningen er at denne skal vekk, at kondisen min blir litt bedre og at jeg rett og slett får en følelse av at kroppen min vil både føles og se sunnere (ut).

For meg er det viktig å trene noe som jeg kan like, hvis ikke kommer jeg til å gå lei. Jeg har alltid styrt unna klassisk styrketrening, så jeg har lite planer om å begynne med vekter. Hvordan synes dere at jeg bør organisere treningen min? Jogging/intervall og sykling kan nok funke fint for meg, og jeg har planer om å begynne med squash. Men er slike aktiviteter nok for å bli slankere og for å få en "friskere" kropp? Tips om noen "enkle" apperater som er effektive for mage og kanskje rygg?

Har dere kanskje forslag til et klassisk treningsopplegg med minst mulig "løfteaktiviteter"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
hvis du er tynn vil jeg anbefale litt løfting, iaffal med egen kroppsvekt for å få litt muskler. armhevinger, chin/pull-ups, crunches, rygghev osv. sykling er bra for rumpe og lår. løping blir du tynn av (med mindre du løper i motbakke med sekk)

HVor har du fått dette fra? Og løpe i oppoverbakke med sekk er jo god kardiotrening som gjør deg slankere. Derimot vil jeg ikke anbefale løping med sekk pga belastningsskadene dette kan medføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...