Gå til innhold

billig og bra server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryo 2 suger - bokstavlig talt. Gå heller for en billig Geforce sak...

For en server? Til det funker da selv PCI kort.

Syns den så fin ut i forhold til prisen. Regner med at du har hardisk. Hva har du egentlig tenkt å bruke denne serveren til? Til en del ting hadde det vel vert fint med mer ram? Men det kan vel komme seiner.

Lenke til kommentar
Kryo 2 suger - bokstavlig talt. Gå heller for en billig Geforce sak...

For en server? Til det funker da selv PCI kort.

Syns den så fin ut i forhold til prisen. Regner med at du har hardisk. Hva har du egentlig tenkt å bruke denne serveren til? Til en del ting hadde det vel vert fint med mer ram? Men det kan vel komme seiner.

Normalt sett så skal han vel klare seg med 512MB for serveren med mindre han skal steame video elns.

Og, et hovedkort med 1000mbits kort hadde nokk vært kjekt? :shrug:

Lenke til kommentar

skal bare bruke den til dchp server, ftp og spill server

skal bruke ein gammal western 5400rpm med 30gb

også til kjøling av cpu så skal eg bruke ein preime so eg vant for 1 år sida som eg enda ikkje har brukt

nemlig ein zalman flower som er gullbelagt ^^

Lenke til kommentar
Selv om han sier ordet "server", så betyr det ikke at den trenger 1gbps nett-kort og minst 512mb ram... jeg har en pentiumII 350MHz med 192MB ram... Mer enn krafitg nok for det den er som (dns, router, ftp, www, dhcp, mail)  

U cee?

Er fult klar over dette. Grunnen til at jeg tenkte mer en 512 var at resten av systemet var relativt kraftig, så kansje han da skulle bruke den til noe kraftige saker. Du snakker til en som bruker 486 66Mhz 16Mb ram som server :wink: Tror ikke jeg ville stresset med 1Gb kort. Om du er på et 1Gb nettverk så bør du selvfølgeliv vurdere det, men det er ikke så mange. Får en "hunch" av at det gjelder dette tilfellet også, og da er 100Mb/s nokk.

Lenke til kommentar
Selv om han sier ordet "server", så betyr det ikke at den trenger 1gbps nett-kort og minst 512mb ram... jeg har en pentiumII 350MHz med 192MB ram... Mer enn krafitg nok for det den er som (dns, router, ftp, www, dhcp, mail)  

U cee?

Joda, men så lenge han ikke sier hva han skal bruke serveren til (da jeg spurte vel og merke) så blir det litt vanskelig ;)

Lenke til kommentar

Hva med kjøling? Skaø den stå vegg i vegg med soverommet ditt? Evt. inne på soverommet? Da er det greit med få, store og treige vifter og litt større kjøleribber.

PSU? Det er vel ikke nødvendig med mer enn 250-300W, men du bør gå for en Enermax whisper serie... Har meget poitivt å si om den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...