Gå til innhold

Svart skjerm med 4870x2

Tersites

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Eg sit her med ein nybygd pc og ein litt eldre Samsung SyncMaster 930c. Desse to har diverre eit dårleg - eller rettare sagt ikkje-eksisterande - forhold.

Eg får som sagt ikkje noko utslag på skjermen når eg startar maskina. Og då har eg:

- Sett fast og skrudd fast kortet, og dobbeltsjekka at dette sit

- Kobla opp kortet med to straumledningar (1x6pins og 1x8pins)

- Testa begge utgangane på kortet

- Stilt skjermen på automatisk kjeldesøking

- Testa kortet i ein annan pc (0 problem)

Kloke råd mottakast med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen enkle greier å prøve:

Teste ett annet skjermkort i PC'n.

Om dette funker så problem nr 2, identifiser hovedkortet.

Om du har ett eldre PCI-E 1.1 hovedkort, da spesielt med VIA brikkesett så er det bare å glemme, du må ha nytt hovedkort grunnet at VIA har problemer med støtte for nyere skjermkort.

Ellers kan du prøve å flashe BIOSen, dette har løst mange lignende problemer, dog krever det ett skjermkort som funker i maskinen.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Dette var imidlertid eit tilfelle av prematur posting. Ein uhilda person kika over kabinettet og påpeikte at eg mangla den eine straumledninga.

(*flau*)

Har vært der også, satte inn 3850 nr 2 i maskina mi (Se i profilen min så ser du at jeg har Crossfire) og hadde glemt å sette i kabel nummer 2...

Forsto ikke hvorfor kort nr 2 plutselig var blitt dødt og nektet å komme igang... En titt i kabinettet viste at jeg ikke hadde gitt det 6 pinneren :p

Lenke til kommentar

Jeg og har skaffa meg ett 4870x2 og får bare svart skjerm. Har kobbla i 6 pins pcie kabel men har ikke noe 8 pins kabel å plugge i. Kjører ozc 900watts psu, asus crosshair hovedkort. Fungerer med nvidia 8800 kort. Det er ikke sånn att det skal plugges i en ekstra pcie kabel i andre kontakten på kortet?? Må det være en 8 pins burde det ha vært med korte..

Lenke til kommentar

Jo, det kan trenges, men vær obs på at det også kan hende at det ikke funker.

I teorien skal det funke siden de 2 ekstra pinnsene på en 8 pin PCI-E kontra en 6 Pin PCI-E er bare jording men skal funke som ett signal på at PSU'n er kraftig nok.

Men det er ganske sært noen ganger og da funker det ikke dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...