Arne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei! Emnetittelen sier sitt, jeg lurer på hvordan man kan påtvinge focus til et vindu i et program, slik at man ikke kan gå tilbake til første-vinduet uten å trykke på avbryt? Tenker i f-eks. lagre-dialoger osv. Arne Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 minHovedForm.Enabled = false; Men en bedre løsning er å bruke dialogbok. MinForm min = new MinForm(); min.ShowDialog(); // <--- vil alltid ha fokus, i motsetning til .Show() Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Bruk ShowDialog funksjonen f.eks. OpenFileDialog open = new OpenFileDialog(); open.Filter = "All files (*.*)|*.*"; if(open.ShowDialog() == DialogResult.OK) { PerformOpenFile(open.Filename); } edit: D'oh! Endret 10. september 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Takk skal dere ha! Hvis jeg skal ha en file-dialog, så kan jeg sikkert bruke det, ja. Hvis jeg bare skal force focus på et window, får jeg disable de andre da. Takk! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvis jeg skal ha en file-dialog, så kan jeg sikkert bruke det, ja. Hvis jeg bare skal force focus på et window, får jeg disable de andre da. Nei! .ShowDialog kan brukes på vanlige vinduer får å få dem til å oppføre seg som dialogbokser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå