Sundainho Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Om dette er i feil forum si ifra. Hei, jeg har hatt en bærbar pc med vista i ca 6 måneder nå... men jeg vil gjenopprette hele greia.. Liksom fjerne alt og ha det som det var når jeg fikk den.. Jeg brukte å gjøre det på min XP men jeg vet ikke hvordan jeg får det til på vista.. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Om dette er i feil forum si ifra. Hei, jeg har hatt en bærbar pc med vista i ca 6 måneder nå... men jeg vil gjenopprette hele greia.. Liksom fjerne alt og ha det som det var når jeg fikk den.. Jeg brukte å gjøre det på min XP men jeg vet ikke hvordan jeg får det til på vista.. Noen som kan hjelpe meg? Verktøyet for systemgjennoprettning finder du under Kontrollpanel\System : systembeskyttelse (systemegenskaper) systemgjennoprettning. Lenke til kommentar
Sundainho Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Om dette er i feil forum si ifra. Hei, jeg har hatt en bærbar pc med vista i ca 6 måneder nå... men jeg vil gjenopprette hele greia.. Liksom fjerne alt og ha det som det var når jeg fikk den.. Jeg brukte å gjøre det på min XP men jeg vet ikke hvordan jeg får det til på vista.. Noen som kan hjelpe meg? Verktøyet for systemgjennoprettning finder du under Kontrollpanel\System : systembeskyttelse (systemegenskaper) systemgjennoprettning. Har gjort det nå. Men et problem, kan bare stille fra 3/9-08.. Ikke fra når jeg kjøpte den.. Kan du hjelpe meg? Endret 10. september 2008 av Sundainho Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 En liten guide... Kan være det er noen forskjeller fra denne og din, men i prinippet samme fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Sundainho Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 En liten guide... Kan være det er noen forskjeller fra denne og din, men i prinippet samme fremgangsmåte. Har ikke adobe eller noe.. Så får ikke lest.. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Adode kan du legge inn gratis. http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 #1- Gå inn i BIOS og sett First Boot Device til CD-Rom Lagre så innstillingene og avslutt BIOS. Hvordan du kommer inn i BIOS står på skjermen rett etter du har startet maskinen. NB: Dette punktet er vanligvis fabrikkinnstilt til riktig boot rekkefølge. Så du vil antaglivis kunne hoppe over dette punktet. - - #2- Sett i Vista DVDen og restart maskinen. Trykk en vilkårlig tast på tastaturet, når du blir bedt om det. - - #3- Etter en kort ventetid, får du opp en meny hvor du skal velge korrekt språk og tidsformat. Klikk "Neste" når du har gjort ønsket valg - - #4- På neste meny klikker du på "Installer nå" - - #5- Skriv inn produktnøkkelen og klikk på "Neste" - - #6- Sett en hake i boksen for at du godtar avtalevilkårene. Klikk deretter "Neste" for å gå videre. - - #7- Velg "Custom" (Avansert) Installasjon - - #8- Klikk på "Stasjonsalternativer" - - #9- Har du ikke hatt opprativsystem tidligere, klikker du på opprett ny partisjon og gjør dine valg. Har du tidligere hatt opprativsystem, gjør du; - Marker stasjonen hvor tidligere OS er installert. (Vanligvis øverste valg) - Klikk på "Slett" - Klikk på "Ny" - Se til at all plass står oppført og klikk "OK" - Klikk på "Formater" Klikk "Neste" når du har gjort dine riktige valg - - #10- Nå er det bare å vente litt mens Vista installeres. - - #11- Skriv så inn ønsket brukernavn, velg ønsket bilde og skriv inn ønsket passord om du vil bruke passord for å logge deg på Vista. - - #12- Gi PCen et navn og velg bakrunnsbilde - - #13- Klikk på "Anbefalte" innstillinger - - #14- Se til at tidssone/klokke og dato er riktig, og klikk "Neste" - - #15- Klikk på "Start" for å starte din Fresh installerte Vista. - - Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Lurer på om dette fungerte for deg som rengte hjelp. skal gjøre det samme tror jeg, så bare lurer på om det funket Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 På min HP bærbar så berre trykker eg F8 mangen gonger under oppstart så eg kjem inn i ein eigen meny. Så vel eg gjennoppretting eller noko sånt og kjem inn i ein ny meny. Der kan eg velge å stille tilbake maskina til fabrikkstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå