Nidaroo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei, siden varmeanlegget i bilen ikke fungerer. Får jeg rett og slett ikke fjernet dogg, samt jeg får ikke varme i den. Kommer ikke engang luft ut av den. Derfor lurer jeg på om det kan hjelpe på både dogg og sirkulasjon å gå til innkjøp av en Kupevarmer... Noen som har erfaringer fra dette? Har sett på noen billige: Se her! Noe bra? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Dårlig varme og dårlig luftgjennomstrømning i klima/AC-anlegget kan bety gåen toppakkning. Du har sjekket denne? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vifta er stoppet altså? Eller går vifta, men det kommer ikke luft (spjeld som er stengt? tett filter?) Det er forresten både ulovlig og farlig å kjøre uten fungerende varmeapparat. Man vet aldri når plutselig hele bilen kan dugge ned. Uansett vil dugg komme fort dersom det ikke kommer inn ny luft noe sted, pga økende luftfuktighet og kalde ruter. Hjelper lite med kupèvarmer for å hindre dugg altså. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Dårlig varme og dårlig luftgjennomstrømning i klima/AC-anlegget kan bety gåen toppakkning. Du har sjekket denne? Den fungerer ikke i det hele tatt, så vet igrunne ikke hva det kan være. Vifta er stoppet altså? Eller går vifta, men det kommer ikke luft (spjeld som er stengt? tett filter?) Det er forresten både ulovlig og farlig å kjøre uten fungerende varmeapparat. Man vet aldri når plutselig hele bilen kan dugge ned. Uansett vil dugg komme fort dersom det ikke kommer inn ny luft noe sted, pga økende luftfuktighet og kalde ruter. Hjelper lite med kupèvarmer for å hindre dugg altså. Nei vifta er helt på null. Ikke engang noe i forbindelse med klimaanlegget fungere. Gudene vet hva det kan være. Men kupevarmer, holder vel på varmen i bilen? For nærmer seg jo vinter Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Men hvor har du tenkt å skaffe strøm til kupevarmeren når du kjører? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Men hvor har du tenkt å skaffe strøm til kupevarmeren når du kjører? Fungerer det ikke å plugge den i stikkontakten som er inne i bilen? Regner med det skulle fungere. Eller hva? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Og hvor får den stikkontakten strømmen sin fra? Hvartfall ikke bilens elanlegg. Få fikset varmeanlegget for møter du onkel blå en dag med nedduggete vinduer vanker det bot. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Få fikset varmeanlegget for møter du onkel blå en dag med nedduggete vinduer vanker det bot. Eller for å være mer nøyaktig - noen måneder uten førerkort. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Og hvor får den stikkontakten strømmen sin fra?Hvartfall ikke bilens elanlegg. Få fikset varmeanlegget for møter du onkel blå en dag med nedduggete vinduer vanker det bot. Hm, nei jeg vet ikke. Ser bare at det er en stikkontakt ved bena på passasjersiden framme. Antar det har noe med det å gjøre? Eller er det noe annet? Få fikset varmeanlegget for møter du onkel blå en dag med nedduggete vinduer vanker det bot. Eller for å være mer nøyaktig - noen måneder uten førerkort. Tss..Politiet har nå forøvrig ingenting å ta ifra meg. Kjører like-dan uten førerkort. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Den stikken som sitter inni bilen får strømmen sin fra motorvarmeren og har kun strøm når motorvarmeren er tilkoblet 230V nettet. Blir lang skjøteledning på deg. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Faen. Er det absolutt ingenting man kan få kjøpt den dag idag, som man kan benytte som en midlertidig løsning når varmeanlegge er gåent? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tss..Politiet har nå forøvrig ingenting å ta ifra meg. Kjører like-dan uten førerkort. De inndrar bilen din hvis du gjentatte ganger taes for å kjøre uten førerkort. Spesielt aktuelt hvis du kjører med gjenduggede ruter, tenker jeg. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Tss..Politiet har nå forøvrig ingenting å ta ifra meg. Kjører like-dan uten førerkort. De inndrar bilen din hvis du gjentatte ganger taes for å kjøre uten førerkort. Spesielt aktuelt hvis du kjører med gjenduggede ruter, tenker jeg. Joda, er vel noe i det du. Men som sagt, finnes det ingen andre muligheter for å få varme/fjerne dugg i bilen hvis varmeanlegge ikke fungerer? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jo det gjør det. Få varmeapparatet fikset slik at det funker igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du kan redusere duggen ved å kjøre med vinduene på vidt gap. Eller ved å fikse varmeapparatet. Sjekka sikringer? Høres ut som selve vifta ikke får strøm, eller er gåen. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Jo det gjør det.Få varmeapparatet fikset slik at det funker igjen. Ja, men har forsøkt all verdens ting og tang, og kan ikke få den til å fungere. Til og med gått over alle kabler som har noe med den å gjøre, vel å merke finner jeg ikke feilen. Du kan redusere duggen ved å kjøre med vinduene på vidt gap. Eller ved å fikse varmeapparatet. Sjekka sikringer? Høres ut som selve vifta ikke får strøm, eller er gåen. Ja, jeg har gjort det hittil, men blir litt kaldt til stunder, når man kjører fra jobb ol, om kvelden. Regner med at det er et eller annet med den ja. For når jeg koblet direkte strøm på viftemotoren gikk den faktisk rundt. Men, har sjekket alt av sikringer, med mindre det er sikringer inni selve bilen og. :S Er det noen som vet hva denne boksen med noen fjører inni er for? Sitter der hvor kabelen fra viftemotoren går, som kobles på den boksen, også inn via kupeen. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du har vel ikke sjekket at det kan være en gåen sikring? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Du har vel ikke sjekket at det kan være en gåen sikring? Jeg har gått over sikringene 10 ganger, og kan ikke se at noen er gåene. Med mindre det er sikringer inne i bilen som jeg ikke vet om. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Sjekket jording? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Sjekket jording? Ja, eller den har jeg egentlig ikke sjekket. Men er det den brune du mener? Kan jo forøvrig gå over den, for bare å sjekke om det kan være det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå