hcoa Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vi ønsker å kjøpe en sjuseter, og sjekker litt rundt omkring. Er fryktelig usikker på hvilken bil det skal bli. Har sett på TOYOTA COROLLA VERSO og syns den var fin, men kanskje litt lite bagasjerom. Har sett på FORD S-MAX og FORD GALAXY og syns forsovet de var fine, men er litt skeptisk til feil på bilene og service hos Ford. Kanskje er dette uberettiget, og ønsker innspill på dette. Har sett på MAZDA 5, men syns den var liten. Sett på MITSUBISHI sine biler, men der er midtsetet på andre rad helt håpløst (forsovet også i Mazda'n). Har ikke sett på VW TOURAN utover å ha lest litt tester, og like så PEUGEOT 308 SW og OPEL ZAFIRA - kun lest tester. Men har nå en CITROEN og syns disse bilene er fryktelig dårlig - enkle oppbygde biler med mye feil - og fryktelig dårlig verksted. Så dermed er jeg litt skeptisk til Peugeot - kanskje det også grunnløst? Tenker at TOYOTA PREVIA og PEUGEOT 807 er uaktuell pga størrelsene (går ikke inn i en 70-talls garasje). Har sett litt på nettet på TOYOTA AVENSIS VERSO, og syns den ser ganske bra ut - litt større (men ikke så stor som PREVIA'n), men da blir det noen år gammel bil (2005?). Noen som har erfaring med denne bilen? Ser at folk som har testet denne sier at dieselbilen støyer mye mer enn bensin-modellen, men at diesel har lavere forbruk. Lurer også på om 3.raden kan vippes såpass opp (slik som i PREVIA'n) at det er plass til godt med bagasje, uten å måtte ta ut og inn disse setene. Det jeg lurer på er hvilke erfaringer folk har med sine (og andres?) sju-setere, og da på godt og vondt. Det vi ønsker oss er en bil hvor vi kan ha med en eller to (er selv fem stykk), men også kunne ha litt bagasje med. Likeledes vil vi ha en bil som det ikke blir noe styr med, som har lave driftsutgifter i form av reperasjoner og slikt... Er åpen for alle innspill - har bare ikke mulighet til å dra rundt til alle forhandlerne og heller ikke vil jo de "si sannheten"... Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Nå sier du at du ikke liker Citroen men har du sett på Citroen Grand C4 Picasso det er en utrolig flott bil vist du ikke har behov for og trekke noe særlig. S-Max og Galaxy har en del barnesykdommer og hadde selv vert noe skeptisk til disse bilene enda, men tror det bedrer seg ettervert. Etter min mening finnes det ikke noe ultimat 7-seter på makede i dag, det nærmeste ville vert en S-max/Galaxy eller Grand Espace med bedre kvalitet. Avensis Verso har jeg ikke fått kjørt selv men av det jeg har sett synes jeg den er for liten til 7 personer, det er ikke mye bagasje du får plass til i den med alle setene i bruk. Grandis er en fin kompromiss mellom plass, kvalitet, design, sikkerhet, pris og fleksibilitet. Endret 11. september 2008 av Andy Dufresne Lenke til kommentar
Swe Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Har personlig erfaring med en Mitsubishi Pajero, der de bakerste to setene er av "vipp opp fra gulvet"-typen og strengt tatt bare egner seg for barn, eller små voksne på korte turer. Bagasjeplassen med alle setene oppe blir heller ikke stor. Det er plass til litt bæreposer fra butikken eller et par bag'er, men man drar ikke på bilferie med 7 stykker i den bilen, for å si det sånn. For 4-5 personer er det imidlertid en herlig langtursbil med god bagasjeplass. Driftssikkerheten var god (hadde ingen større problemer de 3 årene jeg eide den), selv om serviceutgiftene var høyere enn på en vanlig personbil. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Grandis er uaktuell på lik linje som Outlander ettersom det midterste setet ikke er et ordentlig sete på 2. rad. Kunne godt ha tenkt meg 5 års garanti som Mitsubishi skilter med, men de har ikke noe alternativ for oss - slik vi har sett til nå. Citroen - tja, jeg har sett på den, men jeg er fryktelig skeptisk til de her franske bilene - spesielt etter å ha hatt Berlingo nå som forsovet er grei fram til vel 100' km, men etter bærer den tydelige tegn på å være "blikkboks"/billigprodusert. Samt at vi har dårlig erfaring med merkeverksted her i byen. Noen andre erfaringer? Lenke til kommentar
KHE Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg er veldig fornøyd med Previa og har no sjelden problem med at den er for stor å parkere. Men så parkerer jeg helt inntil på ene siden i garasjen. Previa'n har også store gode speil, noe som gjør den vesentlig bedere å rygge med enn de flese stasjonsvogner og mindre "7-setere". Skyvedørene bak gjør også sitt til at det er lettere adkomst når det er trangt. Hadde de bare tatt inn hybrid-modellen til dette "miljø landet".... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Grandis er uaktuell på lik linje som Outlander ettersom det midterste setet ikke er et ordentlig sete på 2. rad. Kunne godt ha tenkt meg 5 års garanti som Mitsubishi skilter med, men de har ikke noe alternativ for oss - slik vi har sett til nå. Dersom dette med Outlander var myntet på meg så var det altså Pajero jeg snakket om, som er noe større enn Outlander. Ellers lykke til med biljakten! Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nå er jo Previa ettervert en gammel bil, det er jo snakk om andre generasjonen som er solgt i Norge, tredje generasjonen selges jo ikke her. Blir mye penger for et relativt gammelt design. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Var innom en forhandler som over helgen får inn en Avensis Verso. Han sa den bilen var nesten like lang som Previa, litt smalere, men at den hadde en "grop" bak tredje rad hvor man fikk god plass til bagasje utover det man evt har på taket i boks. Ingen som har erfaringer med denne bilen? Denne blir importert fra Belgia, 2005-modell. Det er vel det som gjøres med Previa'n også - jf hvilken generasjon som selges i landet...? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har generelt sett ikke hatt sansen for amerikanere når det gjelder familiebiler, men ut av ren nyskjerrighet tok jeg en tur for å teste den nye Dodgen de reklamerer for på tv. Må si jeg var mektig imponert, hadde med meg min lillesøster og hennes jente, og en veninne av hun med hennes 2 småtroll. Unger på henholdvis 3 år, 5 år & 9 år. Nå fylte vi ikke opp hele bilen da vi var en person for lite, men både jeg og jentene var godt imponert over bilen Kan anbefale deg å teste denne, god komfort, god utstyr og overraskende god plass Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Kikket på den på nettet, hvis det er Dodge Grand caravan du mente. Men likte ikke seteløsningene - vil ha tre seter på 2. rad ettersom vi har tre barn. Heller ikke sjekket jeg prisen, men de bilene er vel ikke akkurat billige? Ellers er vel heller ikke drivstoff-raten helt lav på disse bilene? Nei, noen som har noen peiling på Avensis Verso? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Dodge Journey het den mener jeg: http://www.dinside.no/php/art.php?id=785565 Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Tittet på den Dodge'n. Så jo ikke så verst ut, men som testen sier - den er mindre enn Galaxy'n - og plass er noe vi ønsker. Har vært i dag og sett på en Avensis Verso - angivelig lave vedlikeholdsutgifter, var relativt god plass - spesielt i forhold til bak 3.rad - jfr de andre nevnte bilene over. Skal man ha med noen ekstra på hyttetur, ja så må man jo ha plass til bagasje'n også.... En stor "grav" bak siste raden, og setene kan vippes opp eller fjernes. Noen som har noen erfaringer med Avensis Verso? Hvor mange modeller fins det her? Og hva bør man være obs på når det gjelder denne bilen? Og - hvilke importører er til å stole på? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Tror ikke at Toyota Avensis Verso er større enn Dodgen. Liker utseendet på Dodgen veldig godt, skikkelig tøff bil. Kan legge til at det er 3 seter på midtre rad. Det er jo en 7-seter løsning. Endret 16. september 2008 av Hachon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå