Gå til innhold

Jeg har dreambox og CanalDigital Originalkort

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en DM600 PVR. Først og fremst for at den gir meg Harddiskopptak og mulighet for avspilling av filer over nettverket.

Mange kjøper den fordi de skal bruke Piratkort osv. Men jeg har altså et orginalt kort fra CanalDigital. Jeg ble ganske forbauset da nesten ingen av kanalene kommer inn selv om kortet står i maskinen. (får bare inn øst-europeiske kanaler) Står cannot discramble på skjermen på nesten alle kanaler.

Må jeg legge inn nytt image for at den skal lese et originalt kort? Hvilket image bør jeg i så fall bruke?

Er det noe mer jeg må legge inn?

Mine ønsker er at jeg skal se de kanalene jeg betaler CanalDigital for å se. Jeg må ha norske undertekster og Elektronisk Program Guide må fungere. Videre må jeg kunne ta opp programmer.

Håper noen kan oppklare dette litt for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Her står det detaljert hvordan du skal flashe den..

http://forumet.no/blog/themetalgod/index.php?showentry=77

For å lage kanalliste kan du laste ned EnigmEdit. Som gjør at du lager kanallista på PCn.. Drag and drop..

Jeg har brukt både PeterPan og Gemini.. Liker begge. Men det er forskjell på imagene (gemini) på DM7020Si og DM7025.

Fleste bruker vel Dreambox som en PVR eller for å bruke ett kort på flere tver i huset..

Endret av VF-racing
Lenke til kommentar

ja da den linken var til å flash`e DM7020 så går d vell ikke på min DM600 box.

Har lastet ned dreamUP program, men får ikke kontakt me dreambox`en. Prøver å skrive ip-adressen inn i nettleseren men vet ikke passord å brukernavn til min dreambox. Å no bynner kjærring-hælvette åsså å klage over at ikke den nye "vidunder" boxen funker!

Skal kun bruke dreambox`en til vårt kanal digital kort, å med mulighet for opptak.

Huff...

Lenke til kommentar

Dm 600 er veldig enkel å flashe, spesielt siden man ikke trenger nullmodemkabel som på litt eldre modeller.

Koble maskinen til en router ell. som gir ut ip. adresse, koble en data til samme router med kabel (ikke bruk wlan).

Gå først hit på dreamboxen:

MENY-->SETUP-->EXPERTSETUP-->COMMUNICATION SETUP

(Eller lignende hvis du har norske menyer).

Skriv ned ip-adresse boksen har.

Deretter bruker du telnet eller putty for å logge deg inn på boksen, brukernavn root passord dreambox.

Skriv så følgende kommandoer:

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

Da skal boksen gå i noe som heter bootmodus, og da er det bare å skrive boksens adresse i webbrowseren (helst ikke IE, men Opera eller Firefox).

Da skal du få opp en side, og nederst står det firmware upgrade, trykk på den linken. Da kommer det opp en ny side der du skal velge image fra harddisken på din pc, etter du har gjort det trykker du på flash knappen.

Lenke til kommentar

Ja har prøvd en del ting, men bynner virkelig å lure om det er noe galt me min box.

Pinger ip`en til boxen å får svar. Går inn i opera å skriver ipadresse med bruker navn å passord å kommer inn,

Først putty: får kontakt, skriver inn brukernavn, men etter passord kommer det access denied.

cmd me telnet: kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 23.

har prøvd på både stasjonære å bærbarn. 2 forskjellige router`e.

noen som har peiling på hva jeg gjør galt?

Min maskinvare kjører xp SP3 uten brannmur.

Lenke til kommentar

Godt at det løste seg. Men, husk at selv du betaler for et Canal Digital programkort slik som alle andre så ser ikke Canal Digital på en Dreambox-bruker som noe annerledes enn piratkopiering. Så husk å ta vare på din gamle tuner, og i de tilfellene du har problemer med signal elns så kobler du til orginal tuner før du ringer til kundestøtte. Og ikke nevn Dreambox til kundestøtten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...