Gå til innhold

Helt Nybegynner?????

Anbefalte innlegg

Hei, har instalert redhat 8.0 og er litt forvirret :(

jeg har restartet maskinen og så kommer det login og password.

jeg lagde ikke noen konto i instalasjonen men jeg satte et passord (admin, tror jeg). hva skal jeg skrive får å komme videre???

takk får all hjelp som måtte komme :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har instalert redhat 8.0 og er litt forvirret  :(  

jeg har restartet maskinen og så kommer det login og password.

jeg lagde ikke noen konto i instalasjonen men jeg satte et passord (admin, tror jeg). hva skal jeg skrive får å komme videre???

takk får all hjelp som måtte komme  :D

Å være nybegynner er ingen unnskyldning for å være dum. Red Hats installasjonsprogram sier klart fra hva root-kontoen betyr, og gir deg både gode grunner og gode muligheter til å opprette vanlige brukere også. Du har tydeligvis bare trykket «neste» så fort du klarte. Logg inn som «root» og bruk passordet du (helt sikkert motvillig, frustrert og utålmodig) tastet inn under installasjonen, og opprett en vanlig bruker med «adduser»-kommandoen.

Lenke til kommentar

linuxforumgutta er skumle, snart kommer de og eter deg. De hater noobs. :-?

:lol:

Hvis du husker passordet du skrev inn under installasjonen skriver du dette både på username og passord, da blir du logget inn som root. Hvis du vil gjøre det grafisk så finner du et valg som har noe med brukere å gjøre under systeminnstillinger. Det fungerer svært enkelt.

Et råd til slutt: Les gjennom iinsatallasjonsveiledningene. :)

Lenke til kommentar
jeg har prøvd det men det som skjer er :

skriver root i loggin og så når jeg skal skrive password kommer det ikke opp **** eller noen ting, markøren står bare å blinker der

Det er slik det skal være. Tastetrykkene er registrert, men vises ikke på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...