Havar14 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei, trenger vannkjøling til maskina mi, og lurde på om noen vet om vannkjøling til 9800GTx kortet.. Har lett, men finner ikke noe. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 først og fremst, er dt pga støy du vil ha vannkjøling eller er det fordi du tenker å klokke. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hadde du sjekket litt lengre ned på forumet hadde du finnet tråden min, der jeg spurte om akkurat det samme:) 9800gtx fullblokk Sitat fra svaret til Dauemannen: Skjermkortblokken du har valgt er veldig bra, EK lager nok de beste fullcoverblokkene på markedet. Og etter min mening også de peneste. Du kan også vurdere å kjøpe en blokk bare til GPU. Det har følgende fordeler: * Billigere (Selve blokken koster omtrent halvparten, men du må kjøpe heatsinks til ram og mosfet, så forskjellen blir ikke så stor.) * Du slipper å skifte blokk hver gang du skifter skjermkort. Ulempene er: * De tar opp to slots. De fleste fullcoverblokker er singleslot. * Du er avhengig av luftflyt over skjermkortet. * Ikke i nærheten av like pene som fullcoverblokker. (Rimelig subjektivt dog) Ytelsen er rimelig lik mellom fullcover og gpu only. EK, Swiftech og D-tek har elle gode gpu-blokker. ----------------------------------------- Kortet mitt er sendt fra USA igår og ligger nå i Palm Bay. Så regner med og ha blokken og resten av utstyret om 2 ukers tid. Kan gjerne slenge opp noen tester for deg når det gjelder ytelse iforhold til stockvifte om du ønsker dette. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Hadde du sjekket litt lengre ned på forumet hadde du finnet tråden min, der jeg spurte om akkurat det samme:) 9800gtx fullblokk Sitat fra svaret til Dauemannen: Skjermkortblokken du har valgt er veldig bra, EK lager nok de beste fullcoverblokkene på markedet. Og etter min mening også de peneste. Du kan også vurdere å kjøpe en blokk bare til GPU. Det har følgende fordeler: * Billigere (Selve blokken koster omtrent halvparten, men du må kjøpe heatsinks til ram og mosfet, så forskjellen blir ikke så stor.) * Du slipper å skifte blokk hver gang du skifter skjermkort. Ulempene er: * De tar opp to slots. De fleste fullcoverblokker er singleslot. * Du er avhengig av luftflyt over skjermkortet. * Ikke i nærheten av like pene som fullcoverblokker. (Rimelig subjektivt dog) Ytelsen er rimelig lik mellom fullcover og gpu only. EK, Swiftech og D-tek har elle gode gpu-blokker. ----------------------------------------- Kortet mitt er sendt fra USA igår og ligger nå i Palm Bay. Så regner med og ha blokken og resten av utstyret om 2 ukers tid. Kan gjerne slenge opp noen tester for deg når det gjelder ytelse iforhold til stockvifte om du ønsker dette. Ja, det hadde vært sjekt med en test før jeg evt. bestiller dette. Slik jeg fårstår det ( Noe jeg ikke helt gjør) rett, greier det seg ikke med bare den vannblokka til skjermkortet. må jeg ha mer til rammen og slikt? Jeg trenger jo ikke vannkjøling til det, men har bestilt en loop nå, så vil jeg helst få ned støyet så mye som mulig. PS. Noen som hvet om en lur måte å sette en ekstern radiator? Har bestilt så det kommer med en diger sak, å den får jeg ikke plass til inni kabinettet. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert, det jeg kan har jeg lært her inne men det du trenger er: Radiator (i teorien er jo fler jo bedre) Vifter til radiatoren Pumpe og vannreservoar Blokk/blokker slange og klemmer Destillert vann eller annen dedikert kjøleveske Rekkefølgen på hvordan du monterer ting er den samme bare du har pumpe og vanntanken etter hverandre. (fin guide på toppen av forumet) Montering ja, du kan jo alltids lage hull til fester i kabinettet ditt på baksiden eller toppen å feste radiatoren her. Er elektriker selv og dette er noe jeg ofte gjør når det kommer til ventilasjonsanlegg. Men som sagt hør med de gutta her som kan dette med vannkjøling. Selv venter jeg på mitt første vannkjølings anlegg. Er selv en hobby clocker som har drevet med data i mange år, men først nå ser jeg att bruken av vannkjøling kan være nyttig. Når dama har flyttet inn og jeg trenger en pc som møter kravene hennes til stillhet;) Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert, det jeg kan har jeg lært her inne men det du trenger er: Radiator (i teorien er jo fler jo bedre) Vifter til radiatoren Pumpe og vannreservoar Blokk/blokker slange og klemmer Destillert vann eller annen dedikert kjøleveske Vet dette da. men prata om du trenger meir enn den blokka som kjøpes til skjermkortet. At det ikke dekker alt som lager varme. eller trenger jeg ikke å kjøpe mer enn det? Hvis noen kjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå