vesleengen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) /** * Write a description of class applet here. * * @author (your name) * @version (a version number or a date) */ public class applet { public static void main (String args []); import java.awt.Graphics; denne linja som blir feil! import java.awt.Front; import java.awt.Color; public class Palindrome extends java.applet.Applet { Font f = new Font ("Timesroman", Font.BOLD, 36); public void paint (Graphics screen) { screen.setFront(f); screen.setColor(Colour.red); screen.drawString ("Go hang a salami I'm a lasagna hog", 5,40); prøver her å lage en applet men får ikke compilea det... whats wrong? Endret 10. september 2008 av vesleengen Lenke til kommentar
juhu Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Lenge siden jeg hadde java men linja: public static void main (String args []); <-- skal ikke avsluttes med ; ... men en ny blokk rundt hele greia ---> { tror jeg.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har flyttet litt, ikke fikset noe: import java.awt.Graphics; import java.awt.Front; import java.awt.Color; public class Palindrome extends java.applet.Applet { Font f = new Font ("Timesroman", Font.BOLD, 36); public void paint (Graphics screen) { screen.setFront(f); screen.setColor(Colour.red); screen.drawString ("Go hang a salami I'm a lasagna hog", 5,40); } public static void main (String args []) { // tom blokk? } } Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 import java.awt.Graphics; denne linja som blir feil! Det var ikke akkurat bare denne linja som var litt galt plassert. Før du starter på grafiske ting som applets bør du kanskje lære deg grunnleggende programmering og Java. Hello, world er faktisk et fint program Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 driver med Scanner for tia, men prøvde meg på itpro.no sin 3 trins guide til java. må si 3 del (dvs. denne oppgaven) hopper "litt" langt frem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå