TheNarsissist Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei har lasta ned Micrsoft Visual C# Express 2008 og prøvd meg litt i den. Har noen forslag til noe jeg kan lage. Lærer best av å gjøre ting i praksis ikke bare teori. Før jeg begyner ogentlig med C# Vil jeg se hva jeg kan gjøre med det. Gi meg gjerne guider for noe enkelt og morsomt. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kanskje du kan lage en text-editor? Eller kanskje du kan lage et program som endrer wallpaper i windows? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Kanskje du kan lage en text-editor? Eller kanskje du kan lage et program som endrer wallpaper i windows? Ja kansje det, men hvordan? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det letteste er egentlig å google det. Tror du kan bruke noe som heter .net, her er det noen før deg som har gjort det: http://www.codeproject.com/KB/dotnet/Setti...aperDotNet.aspx Hvis du skal lage teksteditor, må du nok lære litt om hvordan forms og sikkert fil-handling funker. Siden jeg også er ganske ny i språket, så blir det spennende å se hva du får til! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Kanskje du kan lage en text-editor? Eller kanskje du kan lage et program som endrer wallpaper i windows? Ja kansje det, men hvordan? Var det ikke det du skulle finne ut selv? Lenke til kommentar
Svish Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Har nesten laget et lite program som sletter tomme mapper. Det kan jo være en interessant start Litt gui (textbox + knapp, om du ikke drar det lengre), System.IO, og litt rekursivitet (mulig en ikke trenger det, men var nå det jeg brukte i alle fall). (Nesten laget, da det var neeesten ferdig, og så gjorde jeg noe dumt med Gui som resulterte i at VS Express ikke klarer å tegne det opp lengre... så tror jeg må lage gui på nytt, for fatter ikke hvorfor den ikke klarer det ) Endret 11. september 2008 av Svish Lenke til kommentar
Techster Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Skal du lage noe så lærer du "ingenting" ved å cut and paste fra en guide. Start på denne teksteditoren, så møter du tidsnok utfordringer som du kommer til å lære masse av. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Og husk dette: * Søk først på MSDN hvis du lurer på noe, alt er forklart der * Debug programmet hvis det ikke oppfører seg som du forventer, ikke tro at noen her gidder å lese side opp og side ned med kode fordi du ikke gidder å sette deg inn i hvordan debuggeren i VS fungerer. Hvis det er noen tekniske løsninger du lurer på, er det bare å poste her, men det er ikke mange her som synes det er så forbanna morsomt å slå opp i MSDN fordi du ikke gidder eller vet hvordan du gjør det selv. Lykke til Andre forholdsvis enkle prosjekter er tegneprogrammer eller en-til-en chatteprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå