Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppsett av nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny D-link trådløs router, men hadde tydligvis ikke helt tenkt igjennom hvordan jeg skulle koble det nye nettet hjemme.

Oppsettet nå er som følger:

Rom 1) En Windows Home Server

Den nye D-link DIR-655

Disse er koblet sammen fra en av de 4 portene på D-link'en

Rom 2) En Windows XP Media Center Edition

GET kabelmodem

Det finnes ikke noen nettverkskabel mellom Rom 1 og 2 så jeg har benyttet et såkalt ethernet-via-power fra Netgear. Den ene boksen med 1 port sitter i Rom 1 og er koblet sammen med DIR-655. Jeg har forsøkt å koble både til en av de 4 portene på DIR-655 og på WAN-porten. Den andre Netgear boksen er koblet i Rom 2. Denne har 4 porter og kan fungere som en switch. Jeg har så koblet GET modemet til denne switchen, og jeg har koblet MCE-maskinen til switchen.

Men, når jeg så kobler meg trådløst til DIR-655'en kommer jeg ikke på Internett...

jeg skjønner jo at dette kanskje ikke kan fungere, men tar veldig gjerne imot tips om hvordan jeg skal få det til.

Mine krav er som følger:

Windows Home Server og DIR-655 må stå i Rom 1

MCE og GET modem må være i Rom 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble fra alle nettverkskablene.

Resett modemet fra Get (trykk inn pennespiss i det lille hullet bak i ca 15 sek) og vent et par minutter til det kommer opp med lys i de 3-4 første diodene igjen.

Koble så modemet til internettporten på DIR-655 via homeplug (230V adapteret ditt). Sjekk at internett nå fungerer på DIR-655. Koble så til resten av kablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...