Gå til innhold

Microplex og retur


Anbefalte innlegg

Jeg har vert kunde hos microplex i lengre tid og handlet en god del der fordi de har virket ok på salg/support.

Men etter å ha sendt tilbake en kjøler på angrefrist ser det ut som mitt kundeforhold slutter der.

Saken er at jeg sendte i retur en kjøler på angrefristen og fikk følgende melding tilbake, jeg siterer "Vi har motatt returen ,men det er et prob, det er merke i bunnen etter prosessorn og det er blitt farge på niplene etter vannet samt at det mangler div spacere dermed er ikke varen i samme stand som du mottok den" sitat slutt.

Ja det stemmer at det var merker etter vannet på niplene og at det var "merke" etter prosessorn er vel også riktig,dette er imidlertid noe det blir med en gang du prøvver en kjøler mot en varm prosessor, at det mangler spacere vet jeg ikke de er iallefall ikke her. Sendte så en ny mail der jeg tilbyr de å betale for nye nipler og spacere som de hevder mangler da dette er ting de selger. Men nei det er ikke intresant, det jeg får til svar er at det ikke er meningen at kunden skal tillate seg å prøve produktet før de angrer kjøpet og begynner å sammenligne med vist den hadde vert kjøpt i en "vanlig" butikk. Trodde Microplex viste at kjøp over nett omhandles av spesielle regler og ikke har noe med "vanlig" butikk å gjøre.

Jeg synest jeg har strukket meg det jeg kan da jeg har tilbudt dem nye spacere og koblinger på min regning, men det er tydeligvis ikke nok.

Beklager å måtte si det men dette var en stor skuffelse på min første og siste retur til Microplex, så jeg vil ut fra denne erfaring oppfordre andre til å vere sikker på at du blir fornøyd og slipper å retunere ting før du handler der :evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har selv kjøpt og sendt en retur til microplex.

eg har ingenting å klage på. den ble brukt i 1 dag før en sende den i retur på grunn av den ikke kjølte nok og passet ikke i kabinett. da måtte psu være løs.

 

så eg har ingenting å klage på :woot:

Lenke til kommentar

Ikke for å være vanskelig, men jeg er enig med microplex gutta i oppfatningen at man ikke skal prøve ut et produkt før man angrer seg. Det svaret du har fått fra dem er helt tilfredstillende i min verden. De kan jo ikke selge det produktet etter at du har "testet" det.

 

Andy

Lenke til kommentar

vare må være " i tilsvarende stand som da den var ny" sier loven som omfatter netthandel.

 

men vent litt, la oss tenke:

 

hva ville du sagt om du hadde vært den nye kunden som mottok denne blokken? fornøyd?

 

og et lite spørsmål: hvilken butikk vil du bruke etter dette som er bedre?

Lenke til kommentar

Uhm. Angrefristloven gjelder faktisk ikke hvis pakken er åpnet. Den skal være i nøyaktig samme stand, dvs du kan ikke bruke den.

 

Dette er jeg 80-90% sikker på. Noen må gjerne gå inn på lovdata.no og bevise min feil, men jeg orker ikke.

Lenke til kommentar
vare må være " i tilsvarende stand som da den var ny" sier loven som omfatter netthandel.

 

men vent litt, la oss tenke:

 

hva ville du sagt om du hadde vært den nye kunden som mottok denne blokken?  fornøyd?

 

og et lite spørsmål: hvilken butikk vil du bruke etter dette som er bedre?

 

Det er snakk om en kjøler som ikke holder hva Microplex lovet da jeg snakket med dem før kjøpet, blokken er ny og en ny kunde vil ikke få noen dårligere vare da jeg har tilbudt meg å betale for nye koblinger, når det gjelder merket i bunnen er det kun en lett polering som skal til dette kunne jeg ha polert bort selv og samtidig satt på nye nipler da hadde ingen kunnet se at den var testet, men jeg foretrekker å vere erlig. Andre butikker: quad, de selger min type kab 700.- billigere en microplex,

så har vi jo 3dfxcool , netconnection, så jeg anser ikke det som et prob

Lenke til kommentar
Uhm. Angrefristloven gjelder faktisk ikke hvis pakken er åpnet. Den skal være i nøyaktig samme stand, dvs du kan ikke bruke den.

 

Dette er jeg 80-90% sikker på. Noen må gjerne gå inn på lovdata.no og bevise min feil, men jeg orker ikke.

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

       Angreretten gjelder ikke

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

B)

varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

 

c)

varer som raskt forringes fysisk.

 

       Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

Lenke til kommentar
grumble.gif..........netconnection

 

du har altså ingenting imot framgangsmetodene deres? cop.gif

 

A leipsland postet en tråd her forleden. Like mye morsom som tragisk. Angår snikreklame av meget alvorlig grad.

 

Hva om du tok dette opp litt nærmere og beskrev for microplex gutta? Evt spør hva som må til, og når du sier at den ikke holdt det de sa er jeg overbevist om at den saken har to sider, om ikke tre.

 

Ikke for å framstille dem som ufeilbarlige, men microplex er kjent for å holde service av høy kvalitet. Ihvertfall før, vet ikke om dette har endret seg for andre.

Lenke til kommentar
Uhm. Angrefristloven gjelder faktisk ikke hvis pakken er åpnet. Den skal være i nøyaktig samme stand, dvs du kan ikke bruke den.

 

Dette er jeg 80-90% sikker på. Noen må gjerne gå inn på lovdata.no og bevise min feil, men jeg orker ikke.

 

Det er nok ikke helt riktig.

 

Sitat fra www.lovdata.no :

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten  

 

      Angreretten gjelder ikke  

 

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side  

 

Det vil si at dersom varen er i tilnærmet samme stand så gjelder angreretten.

Lenke til kommentar
Uhm. Angrefristloven gjelder faktisk ikke hvis pakken er åpnet. Den skal være i nøyaktig samme stand, dvs du kan ikke bruke den.

 

Dette er jeg 80-90% sikker på. Noen må gjerne gå inn på lovdata.no og bevise min feil, men jeg orker ikke.

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

       Angreretten gjelder ikke

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

B)

varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

 

c)

varer som raskt forringes fysisk.

 

       Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Hva er så TILNÆRMET SAMMESTAND , samtidig står det" og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet" dette vil i klartekst si at loven tillater en viss forringelse av varen.

Lenke til kommentar
grumble.gif..........netconnection

 

du har altså ingenting imot framgangsmetodene deres? cop.gif

 

A leipsland postet en tråd her forleden. Like mye morsom som tragisk. Angår snikreklame av meget alvorlig grad.

 

Hva om du tok dette opp litt nærmere og beskrev for microplex gutta? Evt spør hva som må til, og når du sier at den ikke holdt det de sa er jeg overbevist om at den saken har to sider, om ikke tre.

 

Ikke for å framstille dem som ufeilbarlige, men microplex er kjent for å holde service av høy kvalitet. Ihvertfall før, vet ikke om dette har endret seg for andre.

 

Som du ser i mitt første innlegg har jeg allerede tatt saken opp med dem og tilbudt dem å refundere for de deler som det måtte vere "merker" på, når det gjelder den posten om netconnection har jeg ikke lest den og kan ikke nå uttale meg om den det jeg kan si er at jeg overhode ikke har hatt prob med dem men jeg har heller ikke sendt noe i retur dit

Lenke til kommentar

Da jeg startet denne posten med kritikk av Microplex synest jeg også det er på sin plass å meddele når kritikken fører til noe positivt, om denne posten har vert medvirkende vet ikke jeg men jeg har iallefall fått et tilfredstillende tilbud fra Microplex og legger derved denne saken død og håper den gode forbindelsen som har vert tidligere kan fortsette, som sakt i mitt første innlegg har jeg aldri tidligere hatt grunn til å klage vdrørende servicen på salg/support.

Lenke til kommentar

Oisan, det der var ikke bra, men det er vel dem selv som taper på det til syvende og sist da de fleste bløffer blir avslørt etter vært.

Men bare som dere vet det så har jeg rost PsData mange ganger, men jeg ARBEIDER IKKE der :D , det er bare fordi at den servicen jeg har fått hos dem i flere år nå er lysår foan alt annet :woot:

Lenke til kommentar
Det er snakk om en kjøler som ikke holder hva Microplex lovet da jeg snakket med dem før kjøpet...

Jeg vil bare kommentere denne delen av innlegget ditt. Hvis det du her skriver er korrekt, så behøver du ikke å benytte angreretten i det hele tatt, men du kan i stedet bennytte reklamasjonsretten i kjøpsloven, siden du ikke fikk det du ble lovt. I så fall er det selger som skal betale returporto, og varen kan selvsagt være synlig brukt.

 

Men det er kanskje litt sent nå...

Lenke til kommentar
Uhm. Angrefristloven gjelder faktisk ikke hvis pakken er åpnet. Den skal være i nøyaktig samme stand, dvs du kan ikke bruke den.

 

Dette er jeg 80-90% sikker på. Noen må gjerne gå inn på lovdata.no og bevise min feil, men jeg orker ikke.

 

Den gjelder om du har åpnet pakken og den ikke fungerer (som den skal).

Du er ikke forpliktet og teste et nytt produkt fra webshop'en hvis det er innenfor angrefristen........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...