Gå til innhold

vddc slave 1, 2 & 3 temp i 4870

perlk

Anbefalte innlegg

Hallois.

Hat netop installeret zalman vf 1000 skjermkortvifte på et sapphire 4870. GPU tempen er lavere enn før, under 50 i idle, men slave tempen er højere, 63-65 idle og 80+ load. Har sat heatsinks på disse, måtte bore i kortet :-) Noen ide om hvordan jeg får tempen ned??

edit: Har nu underklokket kortet. Effekten er at spillene kører som før, færre fps men uden problemer, tempen på gpu ligger på 43 idle, max 65 load og slaverne er max 65 load:-)

Så det lønner sig åbenbart at underklokke 4870

Endret av perlk
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Hallois.

Hat netop installeret zalman vf 1000 skjermkortvifte på et sapphire 4870. GPU tempen er lavere enn før, under 50 i idle, men slave tempen er højere, 63-65 idle og 80+ load. Har sat heatsinks på disse, måtte bore i kortet :-) Noen ide om hvordan jeg får tempen ned??

edit: Har nu underklokket kortet. Effekten er at spillene kører som før, færre fps men uden problemer, tempen på gpu ligger på 43 idle, max 65 load og slaverne er max 65 load:-)

Så det lønner sig åbenbart at underklokke 4870

Mine vddc slave 1, 2 og 3 temp ligger på 146, 155 og 151 under load :-P Jeg vet ikke dette gjør noe men har hatt problemer med at pcen låser seg fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...