dePt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Hardware CPU: Intel Q6600 GPU: 8800GTS 640MB PSU: Corsair 620W RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB HDD: Samsung SpinPoint F1 500gb * 2 MB: Asus P5K - Premium Vannkjøling CPU: D-Tek Fuzion V1 GPU: Ek-acetal RAD: Mist Extreme 240 * 2 RES: Ek 250ml m/dd-fillport PUMP: Mist (Eheim) 1046 Info Projektet skal etter planen stå ferdig til jul. Dvs. arbeide vil finne sted kun i helgene, og ikke hver helg. Temaet til projektet er inspirert av Murderbox og Wheelman's brukerinspirerte casemod, men skal selvfølgelig skille seg ut fra begge. De utvalgte fargene er Rød og sort. Kabinettet skal lakkerest innvendig, og NorthQ vifter i sort aluminium m/rød led. vil bli det eneste av belysning. Siden jeg snur MB-trayet vil jeg ikke ha mulighet til å kjøpe ferdig vindu. Dette ordner heldigvis Alu-Tech, Kjempe takk til han!. Skisseringer Kommentartråden Endret 14. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Update 1 - 10.09.2008 Kabinettet er mottat og strippet. Venter noen vifter og ny CPU blokk i morgen, så da blir det muligens en update også da. Ellers har jeg snakket med Nitrob om å bruke hans skisser av dette kabinettet. Så jeg satte meg ned i sketchUP og gjorde mitt beste. Dette er kun får å gi et inntrykk av hvilke baner jeg tenker i. Mangler endel detaljer. Edit: Lastet bilde opp her på forumet. Kommentartråden Endret 11. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Update 2 - 11.09.2008 Vifter og vannblokk mottat. Har også fått borret ut naglene som holder skinnene til Hovedkorte på plass. Tror jeg dropper å montere disse, da Hovedkortbrettet holdes godt på plass av tommelskruer bak. I morgen/kveld blir det litt småkapping av hovedkortbrettet, samt muligens lakkering av diverse deler. Bilde av deler + Ipodn jeg også fikk henta i dag. Edit: Da var HK brettet kappet til for montering BTX-style. Tenker nå å kappe hull til kabler, før jeg lakkerer i helgen. Kommentartråden Endret 13. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Update 3 - 12.09.2008 Mellomplaten har nå fått hull til slangen fra pumpen. Den har også fått seg ett strøk sort matt. HK-brettet har også fått ett strøk, men gikk tom halvveis, så jeg får ta resten av dette i morge. Drivebay'ene og andre småting blir også tatt da. Black is beautiful! Har forresten 1stk. Ubrukt Kommentartråd her! Endret 12. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Update 4 - 13.09.2008 Da var resten av HK brettet tatt, + Drivebay'ene. Har også prøvemontert 92mm viftene på HK-brettet. Hva tror dere? skal jeg lakke viftegrillene også? Vurderer også sorte tommelskruer. Status per idag: Viftekablene skal selvfølgelig sleeves. Don't worry. Nå blir det nok en stund til neste update. Skal en tur til Oslo på torsdag, så vi får se om jeg finner meg noe spennede der. Kommentartråden Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Update 5 - 21.09.2008 Da var jeg tilbake fra Oslo. Det ble ikke noen større godsaker, men plukket med meg litt. - Krympeslage (3 forskjellige størrelser) - 10 nippler 1/2" - 10 Slangeklemmer (trenger vist flere) - 4m slange - Corsair Dominator ramkjøler (ikke på bilde) Da mangler jeg bare en NB blokk, GPU blokk (?) og kabel sleeves. Noen som har noen blokker de vil bli kvitt så er det bare å ta kontakt. Kommentartråden Endret 21. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Update 6 - 24.09.2008 I dag kom vinkler og vanntank fra vCore. Samt cabelsleeves fra en anne plass. (hvor var et igjen da? ) Har ikke montert noe enda, men målte opp litt. Festene kommer ikke til å stå slik de står på bilde, og inngangsnippelen havner på motsatt side. Nærmer seg stadig d-day, men mangler fortsatt GPU og Chipsetblokk. Leter hovedsaklig etter noe brukt, da pengekassa veier mindre og mindre for hver dag som går. Dersom noen kunne vere intr. i å sponse noe, eller har noe til salgs så ta for all del kontakt! Dette gjelder egentlig alt fra HW til vannkjøling. Send meg en PM Slakt tas som vanlig i Kommentartråden Endret 24. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Update 7 - 25.09.2008 I dag har jeg lekt meg litt med montering av radiatorer og vanntank. Ble selvfølgelig til at jeg knakk ene feste til tanken. (kudos til meg) Håper denne kan limes, om ikke så går det vel uten. Tanken henger nå skjevt, så jeg må i alle fal få kompansert for det manglende presset på ene siden. Når det gjelder pumpen, så skal den monteres helt opp under mellomplaten. Hvordan? Jeg aner ikke. Mulig at jeg bare setter inn en kloss, men dette vil se litt jalla ut, samt blokke for viften til psu'en, så jeg får prøve å pønske ut noe smart. Forslag? Lite bruktKommentartråden vurderes solgt... Lenke til kommentar
dePt Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Update 8 - 26.09.2008 Handlet enda mer lakk i dag. Er oppe i 5 bokser nå :S Har nå montert radiatorene og pumpen i bunn. Ble en litt anerledes løsning på denne enn jeg hadde tenkt. Vet ikke om dette blir den "endelige" plaseringen av pumpen, men jeg lar den stå slik sålenge. Har også lagt opp slanger mellom de komponentene av vannkjølingen som ikke er montert til HK. Står fortsatt uten sponsor og NB og GPU blokk. Bare å ta kontakt om du har noe! Kommentartråden Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Update 9 - 29.09.2008 Fikk lørdagsmorgen bluescreen under oppstart av XP. Jeg bestemte meg derfor for å benytte sjansen til å flytte hele dritten over fra stackeren til det nye kabinettet. Tok også å lakkerte diverse smådeler, som f.eks kontaktsiden av GPU'en. Tok også en oppussing av CPU blokka, som fikk litt lakk og en godt etterlengtet rens. Funderer på å slipe den litt også, da den er litt ripete under (Kjøpte denne brukt). Da jeg ikke fant ut av problemet med XP installerte jeg like gjerne vista 64bit Det ble som forventet mye frem og tilbake med driver problemer og lignende. Men nå kjører i alle fal maskinen helt greit, og det får duge frem til høstferien. Da får jeg ta en formatering og muligens få ferdig vannkjølingen. Dersom det ikke dukker opp noe så blir det ikke kjøling på chipset og GPU. Kontoen sier rett og slett nei. Men nok prat, bilder: Kommentartråden Endret 28. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Update 10 - 12.10.2008 Datan er nå formatert og Vista 64bit kjører. Ellers har de ikke skjedd så mye. Kommer til å bestille GPU og NB blokk ganske kjapt, så snart kontoen fylles opp igjen. Sidedøren er forøvrig på vei til Alu-Tech for kapping og insetting av vindu. (takk til han ) Har også begynt på noen små modifiseringer. Ramkjøleren har fått en grill på utsiden. CD-stasjonen skal etter planen lakkeres sort ganske så snart. Harddiskfester må lages samt fester til vifter (som på skissen) Går desverre mot noen hektiske uker på skolen, men håper å finne tid i helgene. MVH dePt Kommentartråden Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Update 11 - 14.10.2008 Nå skjer det ting her! Døren har som sagt blitt sendt til Alu-Tech for insetting av vindu. Igjen; stor takk til han for dette, kan ikke få sagt det nok, det ser virkelig ut til å bli veldig bra! Han kom også med forslag til "Noe ekstra" på døren, men dette holder vi for oss selv så lenge. Døren kom frem i dag, og han er godt i gang med arbeidet: Skissen: Opptaping: Videre har jeg også fått tak i GPU blokk. Dette ble en EK-Acetal blokk som jeg fikk kjøpt brukt. Stor takk til han som valgte å selge den til meg, til tross for at han hadde et skjermkort han gjerne også ville bli kvitt) Da får jeg vel også få ut fingeren og få bestilt Chipsetblokk og andre småting jeg mangler ganske snart. Stay tuned! Kommentartråden Endret 14. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Update 12 - 20.10.2008 I dag blir det update uten bilder, siden diskusjon sliter med serverkrasj. Passer da ypperlig å komme med en skriftelig update og en liten teaser. Følgende er nå bestilt: - Sort kabelstrømpesett - Sort vanntilsetning - 2stk Swiftech MCW30 (NB og SB) - Overgang til pumpa - Filport til tanken - Harddisk kjøler (midlertidig) Fikk også noen bilder pr. mail med Alu-Tech, og la meg si de slik: Han skuffer ikke! Dersom du har vert innom arbeidsloggen hans så vet du at han kan gjøre litt av hvert med et stykke metall. Kan virkelig ikke få takket han nok for bidraget hans. Bildene får tale for seg selv når diskusjon er oppe og går for fult igjen. Intil den tid, gled dere! Kommentartråden finner du fortsatt her. Endret 20. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Update 13 - 30.10.2008 Satte inn vannkjølingen i dag og fikk igjen døra. Kommer bilde så snart maskinen kjører igjen. Har nemmelig problemer. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1028950 Hjelp meg gjerne om du kan. Er nemmelig veldig spent på temperaturer Endret 30. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Update 14 - 31.10.2008 Da sier jeg meg ferdig for nå. Kommer selvfølgelig til å gjøre litt mer småarbeid, men ikke noe revolusjonerende. Håper dere som har fulgt med er fornøyde, det er i alle fal jeg. I dag har jeg fått skjermen opp på veggen og fikset kabelkanaler. Vannkjølinga er oppe og går. Kan ta bilder innvendig i kabinettet om dere ønsker det. Temps: MB: 25 CPU: 26 (varmeste kjerne) GPU: 26 (Diode 36) HDD: 25 Romtemp: 21 Disse er avlest med everest, og avviker sikkert litt fra realiteten. Bilder: Kommentartråden Endret 31. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Update 15 - 15.07.2009 Et siste sprell fra denne kanten før jeg flytter ut hjemmenifra og pengene må gå til mat. Kjøpte en 2x92mm radiator fra Wheelman som jeg venter i posten nå. Smeller denne inn i bakkant. Samt det blir litt opprydding i kabler, fjerning av sleves fra slangene og mulig jeg setter opp en vegg mellom HDD og HK med 2 vifter, får se hva jeg orker. Vurderer også å annskaffe Bitzpower comp. fittings all over, men de koster jo flesk å importere bare det. Noen andre som skal ha noe fra noen som har så gi lyd. Kommentartråden Lenke til kommentar
dePt Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Update 15 - 16.07.2009 Enda en skriftlig update. Kjedelig ja. Bestilte comp. fittings fra digital impuls. Ante meg at de hadde så jeg plukket opp telefonen. Etter en hyggelig samtale med en meget behjelpelig ansatt fikk jeg bestilt meg både L-nippler og "vanlige". Kastet også 2 vifter i handlekurven, når jeg først var i gang. Regner med å få de i løpet av neste uke engang, så da tømmer jeg systemet og hiver inn det nye snadderet. Håper bare jeg har nok slange nå. Som alltids, Kommentartråden Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Update 16 - 20.07.2009 Mottok nippler og vifter fra digital impuls, men fant ut at den slangen jeg hadde fra før ble for tykk for de. Tok derfor en telefon til digital impuls. Den hyggelige karen i salgsavdelingen tok med en gang turen inn på lageret, leita fram en nippel, og satte i gang å teste hvilke slanger som passet. Etter å ha funnet ut hvilken som passet la jeg inn en bestilling på 3 meter. Venter også radiatoren fra WheelMan de nermeste dagene, posten er treg for tiden Ganske pene nippler igrunn: Får vel sette igang med å plukke fra hverandre systemet da så lenge. Edit: Da var kabinettet tømt, med unntak av rad'ene nede. De tar jeg i morgen. Et lite bilde av en foreløbig løsning på en del av loopen. Forslag til forbedringer? Bruk gjerne: Kommentartråden Endret 21. juli 2009 av dePt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå