Gå til innhold

Problem med å installere Steam med Wine-Doors

s1gnal

Anbefalte innlegg

Ser ut som den installerer noen fonter.. "Installing Application Pack Tahoma".. også står det "Package Update Completed" "The following errors where reported:" - "Reported 1 time: Installation failed: installing application tahoma version 1 returned 256"

Er det noen som kan forklare hva som er galt? Jeg vet ikke noe om Linux, så hver vennlig å bruk enkle begrep (helst med forklaring).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med flaks fant jeg en post som sa at Linux Mint har allerede installert Tahoma, og at det er dette som lager konflikt. Jeg måtte inn i en .xml fil å editere noen linjer selv.. hadde ikke peiling på hva jeg gjorde, men ser ut som det funka. Uansett, nå har jeg et annet problem.

Når jeg trykker på StartKnappen helt nede i venstre hjørne så får jeg ikke opp alle ting på listen lenger, og den sier: "Coultn't load plugin: Applications"

Måtte skrive "mozilla" i terminal for å loade internet browseren. Noen som vet hva som har hendt?

Lenke til kommentar
  NorthWave skrev:
Nøyaktig hvilken .xml fil var det du endret? Menyen baserer seg sannsynligvis på en XML fil, så det er jo kanskje nærliggende å tro at det var det som lagde problemet (dersom det oppstod i etterkant av det)?

Ok, her er det jeg endret:

Quick fix. Add this to the file .wine/wine-doors/installed.packlist.xml

<Application>

<category>Fonts > Microsoft</category> <default_version>1</default_version> <vendor>Microsoft</vendor> <name>Tahoma Font</name> <pack major_version="1">

<installersize>None</installersize> <installedsize>None</installedsize> <wdi wineversion="0.9.0" winevariant="winehq" appdb_rating="Gold" votes="5" version="1">tahoma-1.wdi</wdi>

</pack> <description>Web core fonts from Microsoft</description> <ms-license>False</ms-license> <repo></repo> <shortname>tahoma</shortname> <homepage>http://corefonts.sourceforge.net/</homepage> <icon>http://www.wine-doors.org/wd-icons/font.png</icon>

</Application>

Lenke til kommentar

s1gnal: Nei, den fila der har ingenting med menyen å gjøre. Har du endret på noe annet av systemgreier? Etter min erfaring er det særdles sjeldent at ting skjer uten at det er noen

grunn for det. Du kan jo også prøve å oppdatere systemet?

Forøvrig fant jeg dette:

http://www.linuxmint.com/forum/viewtopic.php?f=0&t=8674

Får du også en traceback som det under feilmeldingen? Isåfall er det svært nyttig for oss å få den nederste linja ;)

Lenke til kommentar

Avinstallerte mintMenu, og installerte v4.0 igjen. Det hjalp ikke.

En som sier angående mitt problem: "permission problem on /home/ron/.local/share/applications/wine, chown it back to you or remove it."

Noen som kan forklare i enkel tekst hvordan jeg gjør dette? :-)

Lenke til kommentar
  comicz skrev:
sudo chown -R ron:ron /home/ron/.local

Takk for svar. Selv om jeg ikke fikk noe feilmelding, så det ikke ut til å fungere.

Regner med "ron:ron" er "brukernavn:brukernavn" , og istede for /home/ron/.local, så /home/brukernavn/.local

mintMenu er enda fucked. Couldnt load plugin: applications

Lenke til kommentar
  s1gnal skrev:
  comicz skrev:
sudo chown -R ron:ron /home/ron/.local

Takk for svar. Selv om jeg ikke fikk noe feilmelding, så det ikke ut til å fungere.

Regner med "ron:ron" er "brukernavn:brukernavn" , og istede for /home/ron/.local, så /home/brukernavn/.local

mintMenu er enda fucked. Couldnt load plugin: applications

Stemmer ang. brukernavn, jeg tok 'ron' fra din output. "ron:ron" er forøvrig "brukernavn:gruppe".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...