s1gnal Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser ut som den installerer noen fonter.. "Installing Application Pack Tahoma".. også står det "Package Update Completed" "The following errors where reported:" - "Reported 1 time: Installation failed: installing application tahoma version 1 returned 256" Er det noen som kan forklare hva som er galt? Jeg vet ikke noe om Linux, så hver vennlig å bruk enkle begrep (helst med forklaring). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Programet prøver vel å legge til fonten tahoma som f.eks steam bruker. Du kan selv laste ned fonten fra nettet og legge den i /home/username/.wine/drive_c/windows/fonts Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Wine har hatt en Tahoma-erstatning inkludert som standard lenge naa. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Med flaks fant jeg en post som sa at Linux Mint har allerede installert Tahoma, og at det er dette som lager konflikt. Jeg måtte inn i en .xml fil å editere noen linjer selv.. hadde ikke peiling på hva jeg gjorde, men ser ut som det funka. Uansett, nå har jeg et annet problem. Når jeg trykker på StartKnappen helt nede i venstre hjørne så får jeg ikke opp alle ting på listen lenger, og den sier: "Coultn't load plugin: Applications" Måtte skrive "mozilla" i terminal for å loade internet browseren. Noen som vet hva som har hendt? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nøyaktig hvilken .xml fil var det du endret? Menyen baserer seg sannsynligvis på en XML fil, så det er jo kanskje nærliggende å tro at det var det som lagde problemet (dersom det oppstod i etterkant av det)? Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 NorthWave skrev: Nøyaktig hvilken .xml fil var det du endret? Menyen baserer seg sannsynligvis på en XML fil, så det er jo kanskje nærliggende å tro at det var det som lagde problemet (dersom det oppstod i etterkant av det)? Ok, her er det jeg endret: Quick fix. Add this to the file .wine/wine-doors/installed.packlist.xml <Application> <category>Fonts > Microsoft</category> <default_version>1</default_version> <vendor>Microsoft</vendor> <name>Tahoma Font</name> <pack major_version="1"> <installersize>None</installersize> <installedsize>None</installedsize> <wdi wineversion="0.9.0" winevariant="winehq" appdb_rating="Gold" votes="5" version="1">tahoma-1.wdi</wdi> </pack> <description>Web core fonts from Microsoft</description> <ms-license>False</ms-license> <repo></repo> <shortname>tahoma</shortname> <homepage>http://corefonts.sourceforge.net/</homepage> <icon>http://www.wine-doors.org/wd-icons/font.png</icon> </Application> Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 En lettere vei til steam er nok heller Playonlinux Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 s1gnal: Nei, den fila der har ingenting med menyen å gjøre. Har du endret på noe annet av systemgreier? Etter min erfaring er det særdles sjeldent at ting skjer uten at det er noen grunn for det. Du kan jo også prøve å oppdatere systemet? Forøvrig fant jeg dette: http://www.linuxmint.com/forum/viewtopic.php?f=0&t=8674 Får du også en traceback som det under feilmeldingen? Isåfall er det svært nyttig for oss å få den nederste linja Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 ...jeg har ikke testet dette med winedoors, men i disse dager trenger man ikke gjøre med enn å laste ned steaminstall.exe (e.l) fra Steams hemsida, og deretter kjøre 'wine steaminstall.exe' - works like a charm, hela vägen. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Avinstallerte mintMenu, og installerte v4.0 igjen. Det hjalp ikke. En som sier angående mitt problem: "permission problem on /home/ron/.local/share/applications/wine, chown it back to you or remove it." Noen som kan forklare i enkel tekst hvordan jeg gjør dette? :-) Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 sudo chown -R ron:ron /home/ron/.local Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 comicz skrev: sudo chown -R ron:ron /home/ron/.local Takk for svar. Selv om jeg ikke fikk noe feilmelding, så det ikke ut til å fungere. Regner med "ron:ron" er "brukernavn:brukernavn" , og istede for /home/ron/.local, så /home/brukernavn/.local mintMenu er enda fucked. Couldnt load plugin: applications Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 hmm...hva hendte med å bruke gode gamle wine? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 s1gnal skrev: comicz skrev: sudo chown -R ron:ron /home/ron/.local Takk for svar. Selv om jeg ikke fikk noe feilmelding, så det ikke ut til å fungere. Regner med "ron:ron" er "brukernavn:brukernavn" , og istede for /home/ron/.local, så /home/brukernavn/.local mintMenu er enda fucked. Couldnt load plugin: applications Stemmer ang. brukernavn, jeg tok 'ron' fra din output. "ron:ron" er forøvrig "brukernavn:gruppe". Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Jaja, så lenge jeg kan surfe litt på nettet og spille litt CS 1.6 online når suget melder seg, så er jeg happy. Linux er tross alt gratis, og jeg er ganske fornøyd med det jeg har sett hittil, selv om jeg ikke forstår så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå