dePt Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Oi! De ble mye billigere enn anntatt! Jeg kan ordne sending til helgen, og dersom jeg får et kontonummer så kan jeg få overføre det hele med en gang. Må bare få sjekket ut hvor mye det blir i porto først. Igjen, tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Da var døren sendt til Alu-Tech for å sette inn vindu. Tenkte derfor at jeg måtte pusse opp ramkjøleren litt. Denne fikk en sort grill. Har ikke bilde av dette da vifte på stock kjøleren presterte å ryke. Ene viftebladet må ha tatt bort i en ledning eller noe, for plutselig kom det flygende ut av pc'en. Datan kan selvfølgelig kjøres uten, men siden den rister så fælt tar jeg ikke sjansen på det. Får se om jeg finner en løsning i morgen. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er nok mulig å montere en vanlig 80mm vifte om du har en liggende. Bare sånn midelertidig. Har du planer om å ha vann på CPU? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Nei, de 2 radiatorene er bare til pynt Hehe, klart den skal få vann. Problemet er bare at jeg gjerne skulle hatt loopen komplett før jeg hev inn resten av vannkjølinga. Har nok bestemt meg for NB og GPU blokk, men mangler penger. Nå kommer sidedøren som Alu-Tech skal ordne først på lista, og så blir de nok en bestilling fra Microplex på noen nippler, GPU og NB blokk og noen andre små greier ganske snart. Får prøve å få fatt på en annen kjøler så lenge. Evt ta en jalla løsning med en annen vifte stripsa på eller noe. Endret 8. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Hei. Nå ble jeg happy! Du har faktisk et aluminiumskabinett det gjør det mye enklere å jobbe med. Har du noe mål på kabinettet ditt som Høyde og Bredde på døren, samt hvor langt det er fra toppen og ned til nettingen. Da kunne jeg begynnt å planlegge litt. Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) http://www.silverstonetek.com/products/p_s...07&area=usa her ligger vel de fleste av målene. Om det skulle være noe du ikke finner så gi en lyd så skal jeg måle opp. Ble til at jeg tok en skikkelig jalla løsning på CPU vifta i dag. Rev av vifta som sto på ribba, limte på metall delen fra et telys og limte sammen to 92mm vifter med dobbelsidig tape over der igjen. Sitter med headsett på for å komme unna litt av støyen. Tempsa er tålige på rundt 40grader på varmeste kjerne. Edit: Er ca. 40cm ned til nettingen. Endret 8. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Heisan. Her er jeg igjen.. Har tegnet litt,- håper du liker resultatet. Det er alltid vanskelig å vite hvordan andre vil ha det. Så det hadde vært fint med en liten meningsutveksling , da kunne jo dere si hva som er finest. De store vinduene kan brukes som dører, mens det ille runde sitter fastmontert. Noen har kansje meninger om Hettemuttere kontra Inexskruer. Kan også komme med forslag for og imot.. Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Den firkantede går vel litt i lengste laget ut mot fronten? Da kommer bayene til syne. Likte det med sikler godt! Edit: Regner med vi ser tegningene fra innsiden og ut? Er jo høyre sidedør som er på vei (høyre, altså den døren som er til høyre dersom du ser kabinettet fra fronten) Endret 8. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Hei. Det stemmer. Den firkantede er etter målene jeg fikk på 300x400mm på vinduet. Kan lage det mindre vist du ikke vil at bayene skal vises. Kan godt gi deg runde vinduer vist du vil. Det er ganske stilig, men da er der finest med hettemuttere på utsiden. Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Det var i alle fal rått med runde vinduer etter min mening. Men lurer på om det minste vinduet burde være enda mindre? Edit: Men firkanted var også pent. Huff, vanskelig å velge Hva syntest du selv? Endret 8. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) heisan, vanskelig å velge? Du kjenner vel meg? Det er bare å se på workloggen.. Der er det rundt som gjelder!, med noen fete hettemuttere med 8mm gjenger på det store vinduet. Og det lille vinduet kan ha 6mm eller 4mm Hettemuttere. men det er opp til deg Det er iallefall forsent når hullet er saget ut!! Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Du sier hullet, bevist eller ubevist, jeg kjøper den Med mindre noen ekstremt respekterte kommer med noe banbrytende her (bevist eller ubevist, kremt.. Alu-Tech ) så går vi for runde vinduer. Men det minste litt mindre? PS! ja jeg annser hullet som noe rundt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Hei igjen. Hull er en åpning/åpninger på en flate av forskjellig grunn, enten ved uhell eller bevist. Form kan være forskjellig. Men OK, du skal få runde hull,er av forskjellig størrelse. Da kommer jeg til å tilpasse rammen utvendig og bolter i forhold til vinduene vist du heller vil kalle det vinduer. Får komme meg på tegnebrettet igjen og redigere litt på tegningen. Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hehe, i reject your reality and substitutes my own Men som sagt, du styrer! Har fult og helt tro på deg og dine ferdigheter! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Men vil ikke det vesle vinduet bare vise front bayene ? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Joda, men der finner vi nok en løsning. Har noe i tankene men er open for forslag. (Holder det hemmelig intill videre) Edit: Leif Endret 8. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei. Hvor stor diameter har du lyst til å ha det lille hullet? Det som er på tegningen er på 150mm utvendig. Skal senter vere på samme sted? Er det passe stort det store og vil du ha M8 Hettemuttere på det store vinduet? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 M8 virker helt perfekt. 120-130mm hadde kanskje sett bedre ut? Likte godt at linjen som stryker nederste delen av sirklene er paralell med grillen. Så senter må vel flyttes litt ned. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Heisan. Nå har jeg justert litt på tegningen din..Yeah. Håper du liker den bedre? Hint, Hint.. Ellers er det jo ikke for sent enda.. Endret 8. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Perfekt. Akkurat den str. jeg hadde tenkt meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå