dePt Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Hehe, nei allmenningen er ei lita bygd noen minutter herfra. Noen får hus og en vinudsfabrikk. Brød har vært så grei at han vi snakke med dem om kapping av hull og plexi for meg. Har verken utstyr eller en stødig nok hand til å gjøre dette selv. Vi helst ikke borre hull heller, vil de fungere med glasslim på baksiden av sidedøren? Evt. må du vise meg noen fete skruer jeg kan bruke. (vet du har greie på sånt Alu-Tech) Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Alu-Tech is the Aluminiumz Mæn. Endret 30. september 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei Feite skruer? Har bitt veldig forelsket i disse fra Clas Ohlson, de ser passe maskinaktige ut.. dessuten slipper du at de glipper. Og de ruster heller ikke. Det peneste er 2 stk hettemuttete med stopskrue og 2 skiver. Dette bruker jeg til sammenføyningen til kabinettet. For deg holder det med 4mm som nok er det minste jeg har fått tak i. Jeg kan eventuelt ordne sidedøra for deg, vist du vil. Har ikke så mye å gjøre for øyeblikket på prosjektet mitt siden jeg venter på deler. Det er sikkert noen gode jernvarebutikker som har dem også, så må du få tak i skiver og muttere samtidig, det er finest med hettemuttere. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Hadde du gadda det? :O Jeg kan selv ordne plexi til rundt 100lappen (takket være brød. kudos!) Så dersom du kunne kappet og fått denne på så hadde jeg vert evig taknemmelig! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei. No Problemo!! Vet ikke hvor du bor, men du kan sende det så blir det ordnet. Kan ta bilder av arbeidet også, som en worklogg Kan sende adressen som PM.. Da ordner det seg.. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er det virkelig sant at slike Kobber rør deler er dyrt? Slik enkelte bruker som splittere/bøyere av rør osv? Hadde jeg vist dette for 2 år siden kunne jeg lett skaffet dette, gratis (Fra Skolen) Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Skjer med OT? Kobber er dyrt ja, men diverse legeringer er billigere. Heldigvis har jeg en kompis som har skaffa meg 1stk feit blokk i ren kobber. Så snart vi får fatt på skikkelig utsyr så skal de lages tørrisrør. Evt. prøve på en liten vannblokk, om vi føler for å "ta vann over hode". ( Edit: Utaknemmelig som jeg er glemte jeg helt å takke Alu-Tech! Jeg skjekker ut hvordan vi gjør det med sending i løpet av uken, og så får jeg vel begynde å måle opp hvor vinudet skal sitte. Tror det blir plane firkant, men dersom noen har gode forslag (som Alu-Tech kan utføre) så gi lyd Endret 30. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Skjer med OT? "It's A Free Country" Neida, men Tørriskjølerer svært interessant. Btw: Hvor i landet bor du egentlig. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Måløy i Sogn og Fjordane. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kort sagt: Et Sted i ikke'no Sted Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Tja, kan vel si det. Syntest dette var en ganske OK løsning. Enkel og stilren. Noen protester? Endret 30. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 jeg foretrekker uten vindu - vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn så gjør jeg bare det. Også ville jeg helst hatt en og samme farge på vannet. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Må ikke se på innholdet i den kassa. Alt for mye farger der. Var vindusformen jeg siktet til da jeg sa de var enkelt og stilrent. Tror jeg vil ha vindu, så lurer vel bare på hvordan jeg skal gjøre det. Blir vinduet der for stort kanskje? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Har du tenkt å ha vinduet på utsiden? Syntest det var akkurat passelig størrelse. Kunne du tenkt å ha mulighet får å bruke vinduet som dør? Det er bare til å sette fast en ramme rundt vinduet og feste magneter plexien og sidedøren+ 2 stk håndtak. Så er det rask redning av hardwaren ved total oversvømmelse eller ved ferdiggrillede hardwaredeler som prosessor og strømforsyning. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hehe, ingen dum ide! Hvordan håndtak hadde du tenkt på da? Vi må nesten finne noe som står i stil Likte veldig godt den typen lexan du har benyttet i modden din, så om du får tak i noe slikt til noe rundt den prisen vi snakket om ville de utentvil vert verdt de ekstra kronene. Må komme meg på posten i morgen å høre hvor mye det koster å sende døra. Tar kontakt i løpet av kvelden, så får vi gjort en nærmere avtale. Fantastisk at du gidder å gjøre noe sånt for meg Endret 1. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Hvordan liker du de håndtakene som er på displayet? Koster 34,- pr stk. Ellers kan du jo bruke nedfellbare skipshåndtak som går nesten i et med døren, da slipper du at det stikker ut for mye og kan komme borti døråpninger osv. Her ser du kabinettet mitt med håndtakene, lexanveggen og håndtak. Alle veggene er i Lexan så det er lett å se inni. Ser litt herpet ut siden jeg eksperimenter litt, og trengte å måle delene tilvannkjølingen for at de skal brukes på det nye kabinettet. Bare hyggelig, Syntest det er gøy å holde på med kreative oppgaver. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva med bare noen knotter? Noe ala disse bare i sort? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) OK, dem. Det er jo bare til å montere etterpå når du får tilbake døren. Eller du kan sende de med, har ikke sett de før. Endret 1. oktober 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Har ikke funnet de enda, men slike kan jeg ordne på selv i ettertid. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei Undersøkte pris på Lexan. Fikk tilbud på 3mm Lexan på 300x400mm til 200,- Hadde ikke 3mm, så jeg får 4mm til samme prisen. Hettemuttere M4 koster 3,40 pr stk -20% Til en slik plate holder det sikkert med 10 sett skrue, mutter og 2 skiver. Pris blir da: Lexan 200,- Hettemutter 34,- Skiver 16,- Skruer 14,- Magneter 59,- Aluminium 4mm har jeg. Kan eventuelt lage håndtak som er nesten like høyde som vinduet. Det er litt viktig at de ikke bryter med designen på kabinettet, at det ser ut som at de skal være der. Eller bare et par hull til fingrene, men det går an å finne ut av når det er kommet så langt. Regner også med at det blir en høyere vekt på døren etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå