Cortez Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hva vil det si at et kamera har 3CCD? Er det viktig med det til et kamera jeg skal bruke til og lage filmer? (ikke familie kamera) Lenke til kommentar
7r Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 CCD er en bildebrikke som omformer lyset til elektriske signaler. Med tre slike bildebrikker (3CCD) splittes lyset i tre farger; rødt, grønt og blått, ved hjelp av tre prismer (lysstrålene fra de ulike fargene har forskjellig bølgelengde, og derved blir lysbrytingen forskjellig gjennom prismene), slik at fargene kan behandles elektronisk hver for seg i kameraet. Dette gir flere muligheter for å justere fargesammensetningen. 1CCD -kameraer har ofte bedre lysfølsomhet, men dette oppveier ikke fordelen av 3 CCD-brikker. 3CCD brukes i proffe og halvproffe videokameraer. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Skal ha meg et nytt Kamera og har lurt på et 3CCD kamera. Gikk defor innom en Euronic butikk idag. Tenkte å låne et kamera med meg hjem for å prøve lysfølsomheten. Fikk da bedskjed fra han bak disken at 3CCD kameraene var sterk overdrevet når det gjalt kvalitet på filmingen. Han sa at det kun var når du skulle redigere og justere lyset/fargen at du hadde bruk for et 3CCD kamera. STEMMER DETTE??. Royrogers [/b] Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Ekspeditørene kan som regel ikke noe annet enn og selge. Han hadde vel ikke 3 ccd kamera inne i butikken og får det sannsynligvis aldri heller. Ekspeditørene er opplært til og selge deg den varen som de har størst avanse på. Det er merkbart stor forskjell på opptak gjort med 3ccd en 1 ccd. mvh tomy Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det stemmer det at han ikke hadde 3CCD kamera i butikken. Vi som er fra plasser som dei ikke har slike kamera kan ikke få lånt disse med hjem for å prøvd de ut slik som mange anbefaler Royrogers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå