teknikk Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Er redd jeg kommer til å bli skikkelig skuffet. Såvidt meg bekjent har ford somregel dupploseter med lekestoff, mye dårlig plastikk og mer støy enn vanlig. Har idag en glimernde og stille a2 med god finish, og skal over på en focus stasjonsvogn! "hatschoo" Stasjonsvogner finnes ikke pene... (bortsett fra enkelte audi, bmw og alfaer) Håper ikke det blir lenge til jeg kommer tilbake til en premiumbil. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nå er vel ikke A2 spesielt "premium" bare fordi den har fire ringer i grillen. Og Focus er en veldig god bil hvis man holder øynene på veien i stedet for den grå plastikken. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Lol, jeg hadde tatt hvilken som helst ford fremfor en A2 Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 a2'n har ikke den billige hardplasten, har ryddig tyskt interiør og ekslusivt stoff i setene. Opplevd kvalitet er altså vesentlig høyere, selv om den ikke er jålete som mercedes. Mye mindre støy i a2 enn i focus også.. Også har vi forbruket da.. mye mye mye lavere enn alt som heter ford. sossieemk1 da er du bare rar! hvem ønsker en ford?! huff Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg kjørte en ford focus leiebil for et par dager siden, det var litt hjulstøy når jeg lå over 100kmt. Med litt musikk så veier det opp. Ganske grei bil å kjøre. Behageligere enn en ford transit i hvertfall... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Audi A2 "premiumbil"? Hehe, den er jeg ikke enig i. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvorfor bytter du bil hvis du er fornøyd med Audien og skeptisk til Ford? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Pappa skal vel skifte til en noe større bil? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har vært mekaniker på et Ford merkeverksted og 3 VAG merkeverksted. A2 er en bil jeg absolutt aldri ville vurdere. Samtidig er Focus en bil jeg faktisk kan finne på å kjøpe. Investér i anstendige dempere, fjærer og hjul, og vips så har du en riktig fornøyelig liten stasjonsvogn Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Stasjonsvogner er stygge. Hvorfor skulle jeg kjøre "pappas bil"? Jeg har hatt mercedeser,bmw'er, vw,audi,citroen og volvo. Har kjørt flere hundre andre biler også.. om det er slik at dere tror jeg har kjørt 3 biler. Alikevel kommer man ikke fra at a2 er en glimrende bil. Praktisk,pen,moderne,møter utslippskravene som sannsynligvis kommer i 2030, stillegående,god ergonomi, gode seter,storbilfølelse,ruster ikke. Listen er lang. Mpv er fremtiden når det kommer til bil. Bytter fordi jeg går på en firmabilløsning muligens. Lenke til kommentar
magnusgl Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Kan godt hende A2 er en bra bil, men pen er den iallefall ikke. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvilken årsmodell er denne mondeoen da? Sier bare; Once you go Audi, you never go back Aldri vært noe VAG-interessert, men endte noe tilfeldig opp med å kjøpe en Audi A4 B5 her i sommer. Tror aldri jeg kommer til å kjøpe noe annet enn Audi resten av livet. Rett og slett fordi de lager stilrene, spreke og glimrende biler. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Om du tenkte på forden jeg skal over til, så er det en 09 focus diesel sak.. stv. Nei med a2 er det enten like eller ikke like. Den er ikke sånn at alle syns den er litt fin. Digg at den bruker 25% mindre enn Toyota prius ihvertfall. Folk tror jo den er baronen av miljøbiler... Lenke til kommentar
magnusgl Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Prius er så til de grader overhypet som miljøbil. Andre bilmerker oppnår jo omtrent de samme tallene uten å ta ibruk batterier. Hadde likt hvis noen hadde foretatt en grundig analyse av den totale belastningen ulike biler har på miljøet. Tror fort en Prius kunne gjort det ganske dårlig i en slik undersøkelse. En bør jo og ta hensyn til CO2-utslippene ved å bygge en bil, levetid til bilen etc. Nå er jo ikke Top Gear gutta veldig vitenskapelige i sine tester, men de får uansett frem et par bra poeng om Priusen her: http://www.youtube.com/watch?v=N8XDscWleKw...feature=related Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jaja, håper du oppdaterer oss med din subjektive mening om Focusen når du har blitt kjent med den. Lykke til med nyanskaffelsen da Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Trådstarter, du vet at A2-en ser slik ut ja? (Ja, jeg er litt spydig, men førsteinnlegget legger opp til det) Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Praktisk Hva er praktisk med en A2, annet enn at den er knøttliten? Det er vel ikke akkurat allverden av plass i denne. Hvordan er den på langtur med fem voksne? pen Den er vel ikke akkurat pen. møter utslippskravene som sannsynligvis kommer i 2030 For å si det sånn, A2en din er død LENGE før 2030. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvilken årsmodell er denne mondeoen da? Sier bare; Once you go Audi, you never go back Aldri vært noe VAG-interessert, men endte noe tilfeldig opp med å kjøpe en Audi A4 B5 her i sommer. Tror aldri jeg kommer til å kjøpe noe annet enn Audi resten av livet. Rett og slett fordi de lager stilrene, spreke og glimrende biler. Kjører ikke du en A4 1,8? Den er jo ikke akkurat så veldig sprek. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tja. Praktisk kan den være dersom en bor i by og ikke trenger en bil til langtursbruk. Relativt enkel å parkere, god nok plass til shoppingposene, grei bil slik sett. Om den er pen eller ikke er jo opp til enhver å bedømme. Trådstarter synes sikkert den er det. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tja. Praktisk kan den være dersom en bor i by og ikke trenger en bil til langtursbruk. Relativt enkel å parkere, god nok plass til shoppingposene, grei bil slik sett. Om den er pen eller ikke er jo opp til enhver å bedømme. Trådstarter synes sikkert den er det. Derav "hva er praktisk med den annet enn at den er knøttliten?" I mine øyne er en bil praktisk når den dekker mange behov, ikke bare størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå