Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Sliter med å få kontakt med diskusjon.no og google.com fra Firefox

Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen, så opplever jeg altså en enorm treghet når jeg bruker Firefox for tiden. Jeg har 20mbit fra NGT, så det skal ikke være der problemet ligger. Det rare er at det ikke funker via firefox (og er tregt i IE), mens jeg får tilgang til både diskusjon.no og google.com umiddelbart via Chrome.

Hva i all verden kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merker det går raskere, men fortsatt litt tregt, når jeg bruker Safari (Windows-versjonen) som nettleser.

Er det noen som har funnet ut av dette ennå? Det virker fortsatt som om Firefox sliter med å connecte til enkelte sider, siden det fungerer perfekt i Chrome etterpå.

Lenke til kommentar
Merker det går raskere, men fortsatt litt tregt, når jeg bruker Safari (Windows-versjonen) som nettleser.

Er det noen som har funnet ut av dette ennå? Det virker fortsatt som om Firefox sliter med å connecte til enkelte sider, siden det fungerer perfekt i Chrome etterpå.

Da har jeg gjort en del research, og det viser seg at dette høyst sannsynlig kan være pga. et virus (av den trojanske typen) som heter virtumonde.

Her er wikipediaentry: http://en.wikipedia.org/wiki/Vundo_trojan

Legg spesielt merke til følgende: "On infected systems, there is usually a listing for "MS Juan" inside of the registry. This is a part of where your browsers are being hijacked from disallowing you to nagivate certain sites. There will be a listing of your search page listed which also calls upon a random windows dll file causing the search functions on that site to not work. Some known website navigation disablings are doing Google searches, acessing Hotmail or Myspace. The webpages usually just hang there."

Her er instruksjoner for å fikse det: http://bbayles.googlepages.com/antivundo.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...