Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med pc min/røde prikker

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har fått trøbbel med pc min.. Når jeg er på pc og spiller. så går det 5-10 min. så klikker pc, så kommer det røde/grønne osv.) prikker på skjermen,

Så restarter jeg pc. så kommer det røde/grønne osv) prikker på skjermen at.

Når jeg har logget på brukeren, så klikker den at..

Vis jeg venter litt med og starte pc. Så funker den at.. Men vis jeg byner og spille eller redigerer filmer eller no sånt, så klikker den at..

Det bynte får 3 dager siden...

Da blir hele pc mongo. teksten i biosen,booten osv. Blir helt mongo.. Så det kan ikke væer no med windowsen..

-

EDIT: 10 september. Jeg lastet opp noen bilder her. Her har pc vert av sånn sirka 27 timer. sånn skjer det da->

252511.jpeg

252512.jpeg

252515.jpeg

252516.jpeg

252517.jpeg

252518.jpeg

252520.jpeg

252521.jpeg

Jeg får ikke logget på brukeren min. pga pc klikker og farger over alt

Nå er pc klikke hele tiden..

Er det noen som vett hva feilen er?

---

Jeg har litt skrive feil. Jeg prøvde så gote jeg kan og fikse feilene mine.. Sifra vis dere ikke skjønner no, eller lurer på no..

mvh Knutarn:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Defekt skjermkort sannsynligvis.

spesielt siden du har røde prikker i Bios skjermen allerede.

Okei.. JEg får ikke logget på brukeren min.. pga Windowsen klikker vis du ser på siste bilde så er det av loggin på bruke konton min..

Da må jeg kjøpe nytt? Eller har dere no andre tips..

Lenke til kommentar

Tja, du kan jo prøve å ta ut kortet, rengjøre det og sørge for at sporet det sitter i er fritt for støv. Plug det inn og håp på det beste.

Har du samme resultat etter dette så bør du få prøvd med et annet skjermkort i pcen din for å utelukke at det er noe annet som er problemet.

Lenke til kommentar
Tja, du kan jo prøve å ta ut kortet, rengjøre det og sørge for at sporet det sitter i er fritt for støv. Plug det inn og håp på det beste.

Har du samme resultat etter dette så bør du få prøvd med et annet skjermkort i pcen din for å utelukke at det er noe annet som er problemet.

okei.. jeg skal låne et kort av en venn i måra, så får vi se hva som skjer..

bare og sende vis noen andre har no tips

Lenke til kommentar

Einaste eg kan komme på i farta, er at skjermkortet er defekt, men du bør forsøke å få lasta ned eventuell skjermkort driver. Visst problemet forblir, så er det nesten garantert eit defekt skjermkort.

Ja, lån eit anna skjermkort og prøv det.

Mvh

Rgr00n

Lenke til kommentar
Einaste eg kan komme på i farta, er at skjermkortet er defekt, men du bør forsøke å få lasta ned eventuell skjermkort driver. Visst problemet forblir, så er det nesten garantert eit defekt skjermkort.

Ja, lån eit anna skjermkort og prøv det.

Mvh

Rgr00n

ja. den er sånn hele tiden nå. Jeg klarer ikke og logge på brukeren min på windowsen(pc låser seg nesten).. så jeg får ikke lasta ned driver. Men jeg klarer og komme in på sikkerhetsmodus. men da er det bare røde strekker osv..

Lenke til kommentar
Men du har ikkje vært inni PC'en og dreve litt rundt? Det er rart visst PC'en plutselig blir sånn uten videre. Overoppheting går ann, men då må GPU'en være rimelig varm.

Mvh

Rgr00n

Ja. Det bynte sånn= DEt bynte sånn smote og komme da varte det i 30 min før jeg kune starte pc.. Så fyrte jeg opp et spille. etter 10 min så skjedde det i gjen. Så skrude jeg den av, og la meg (det gikk 4-5 timer) så fyrte jeg den opp at. da var den fåtsatt sånn så ventet jeg litt gran til. så funka den at. så redigerte jeg en film så skjedde det at. (1 døgn)siden har ikke jg fått den til og gå.

Pc har stått på nesten 24/7 hele tiden i 1 år..

ps= Når det skjer så klikker pc Helt alt låser seg..

Lenke til kommentar
Hehe, visst PC'en din har står på omtrent kvart døgn i uka, så trur eg du kan rekne med eit gåent grafikk-kort, visst du ikkje har eit HIMLA godt vifte/kjølesystem. Du er heldig visst ikkje nokke anna er gåent og :roll:

Mvh

Rgr00n

Okei.. I det siste månen så har pc ståtte på 24/7 hele tiden.. eller den har vert alti på..

Lenke til kommentar

Ja, Det er eit kraftig Grafikk-kort. Men så er det ganske kraftig i prisen også :tease:

Når du får deg skjermkort, så må du for all del sjekke at det er kompitabelt med HK'et og, da :thumbup:

Har du DDR3 eller DDR2 på HK'et ditt, og kor masse RAM har du? Det Grafikk-kortet kommer til å ta ein god del minne, men det har jo 1GB Video-minne :!:

Mvh

Rgr00n

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar
Ja, Det er eit kraftig Grafikk-kort. Men så er det ganske kraftig i prisen også :tease:

Når du får deg skjermkort, så må du for all del sjekke at det er kompitabelt med HK'et og, da :thumbup:

Har du DDR3 eller DDR2 på HK'et ditt?

Mvh

Rgr00n

har Asus M2n32-sli deluxe

amd am2

Er ikke sikker..

DEt står at det er ddr2 memory support i boka. da er det vell det på det da?

Endret av knutarn
Lenke til kommentar

Du har vell DDR2, du. Eg TRUR det skjermkortet skal passe, men siden eg ikkje er sikker, så burde du spør nokon med meir peiling enn meg :cry: .

Har du PCI-Express 2.0?

EDIT: Trur ikkje det skjermkortet passer til Pc'en din allikavel.

Mvh

Rgr00n

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...