Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-156924

Er et noen måte og kunne få opp valg når man går i opera om og kunne koble til et trådløst nettverk?

 

hver ang jeg går på internett med telefonen så viser den bare [E] øverst i hjørnet, og så blir den aktiv på antenna og begyner og bruke noe jeg skjønner ikke er trådløst netverk, men netcom mobilbånd (eller noe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting om aksjeapplikasjonen:

 

Jeg har lagt inn Skagen Kon Tiki, men får ikke tegnet grafen? Og i tillegg står kursen på 210 mens den offisielle fra Skagen er 260. Hva skyldes det? Ser at alle kursene på aksjefond i skagen er lavere enn den offisielle.

 

Og en ting til:

 

Været, hvor hentes det fra? Yr.no? Yahoo? Fant det ut: Accu weather.

Endret av twarken
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

ja kom på det nå, alt er i orden, hadde glemt og slå av automatisk.

 

er første gang med WM så føles litt rotete men tenker med 1-2 ukers bruk så sitter alt i hodet =)

 

 

BTW. Hvordan slår man av active sync som driver og kjører i bakgrunnen av seg selv hele tiden. selv om jeg trykker "x" hver gang og den begyner og kjøre på nytt. har ikke funnet noe som gjør at denne blir av.

 

HVa er hensikten med activesync når jeg ikke er koblet til pc uansett??

Endret av medlem-156924
Lenke til kommentar

På min HTC HD er HSDPA eller 3g alltid aktiv. Jeg trykker på ikonet øverst i skjermen og da ser jeg at den er koblet til(en teller som går). Koster det når den er aktiv og jeg ikke bruker programmer? Er det noen muligheter for å bare koble den til når jeg trenger den, evt hvordan? Vil tro at det trekker en del strøm når den er koblet til hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
På min HTC HD er HSDPA eller 3g alltid aktiv. Jeg trykker på ikonet øverst i skjermen og da ser jeg at den er koblet til(en teller som går). Koster det når den er aktiv og jeg ikke bruker programmer? Er det noen muligheter for å bare koble den til når jeg trenger den, evt hvordan? Vil tro at det trekker en del strøm når den er koblet til hele tiden.

 

 

 

Hiver meg på denne. jeg lurer på akkurat det samme som deg!

 

For min del så gjelder dette Edge netverket for der er det også en teller som går hele tiden... blir litt skremt av at den driver og tikker hele tiden...

 

Skru av 3G (tror jeg i hvertfal) så går du in på komunikasjon - Telefon (nederst høyre) - Bånd - og setter den til GSM. da er du kun koblet til EDGE.

 

 

Noen som vet om Den tellern som er på - EDGE og 3G, om du er på internett og det koster penger for deg da?

Lenke til kommentar
Sorry Peppep.. Er ikke helt stabil i datasjargongen. Hotfixer, hva er det? HD tweak? Annet?

En oppdatering, akkurat som når du laster ned oppdateringer til pc'en din.

 

På min HTC HD er HSDPA eller 3g alltid aktiv. Jeg trykker på ikonet øverst i skjermen og da ser jeg at den er koblet til(en teller som går). Koster det når den er aktiv og jeg ikke bruker programmer? Er det noen muligheter for å bare koble den til når jeg trenger den, evt hvordan? Vil tro at det trekker en del strøm når den er koblet til hele tiden.

 

 

 

Hiver meg på denne. jeg lurer på akkurat det samme som deg!

 

For min del så gjelder dette Edge netverket for der er det også en teller som går hele tiden... blir litt skremt av at den driver og tikker hele tiden...

 

Skru av 3G (tror jeg i hvertfal) så går du in på komunikasjon - Telefon (nederst høyre) - Bånd - og setter den til GSM. da er du kun koblet til EDGE.

 

 

Noen som vet om Den tellern som er på - EDGE og 3G, om du er på internett og det koster penger for deg da?

Med mindre man stort sett befinner seg på steder hvor 3G-dekninga er dårlig tjener man ingenting på å skru av 3G.

 

Det er datatrafikken som koster penger. Dersom telefonen kobler til automatisk er det fordi det er noen applikasjoner som automatisk oppdateres. Det kan være Office som sjekker etter nye mail, man mottar eller sender MMS, værvasrlet eller akskjeapplikasjonen oppdaterer seg eller noe annet. Default er det vel ingenting som står på automatisk oppdatering. Det er kun i det øyeblikket det blir overført data det koster penger, det er ikke noen tellerskritt her.

Lenke til kommentar

Når jeg oppholder meg innendørs, har jeg problemer med at folk ikke hører meg når jeg ringer. Jeg hører dem klart. Dette gjelder både min HD og Diamond. Har Ventelo/Telenor.

Telefonen står med H og sier 3gVentelo. Problemet oppstår flere forskjellige steder. Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Noen som vet om Den tellern som er på - EDGE og 3G, om du er på internett og det koster penger for deg da?

Med mindre man stort sett befinner seg på steder hvor 3G-dekninga er dårlig tjener man ingenting på å skru av 3G.

 

Det er datatrafikken som koster penger. Dersom telefonen kobler til automatisk er det fordi det er noen applikasjoner som automatisk oppdateres. Det kan være Office som sjekker etter nye mail, man mottar eller sender MMS, værvasrlet eller akskjeapplikasjonen oppdaterer seg eller noe annet. Default er det vel ingenting som står på automatisk oppdatering. Det er kun i det øyeblikket det blir overført data det koster penger, det er ikke noen tellerskritt her.

 

 

Man tjener vel bateritid på og skru av 3G da, om man ikke skal bruke den. ?

Lenke til kommentar
Sorry Peppep.. Er ikke helt stabil i datasjargongen. Hotfixer, hva er det? HD tweak? Annet?

Hotfixer er mindre oppdateringer. Det er vanlig at det kommer et par ROM-oppdateringer til hver modell, som oppdaterer hele programvaren på telefonen. ROM-oppdateringer gjør at du mister innstillingene, installerte programmer, kontakter osv.

 

Jeg tester ut en del custom roms, og bruker PIM backup for å ta backup av og gjenopprette kontakter, meldinger, samtalehistorikk, kalenderen osv. etter hver gang. I tillegg har jeg alle programmene jeg bruker fast på minnekortet, slik at det bare tar noen minutter å få telefonen tilbake slik den var før jeg flashet.

 

Noen som har en bra cooked rom å anbefale? Finnes jo forholdsvis mange på XDA, noen bør vel funke bra? :)

Oversikt over cooked roms.

 

Selv liker jeg Laurentius26 sin best (link). Siste versjon kom bare for noen dager siden, men utvikleren har gått lei, så den blir etter all sannsynlighet ikke utviklet videre. Hovedgrunnen var visst en bug med ringetonene, enkelte opplevde at telefonen kun vibrerte uten at ringetonen ble aktivert. Han fant aldri ut av årsaken, og etterlyste bedre tilbakemeldinger i forhold til hvilke programmer de som opplevde bugen brukte, men fikk aldri skikkelig svar. Tror det gjorde at det bikket over. Når det er sagt, så har jeg brukt hans ROM siden v4 (v7.3 er ute nå), og har aldri opplevd problemet. Synes tvert i mot den er veldig rask og stabil, og jeg har en god del programmer installert (callerutility, coreplayer, g-alarm, g-watch, hdtweak, musicID, WMWifirouter, apptodate, yr.no-varsel, Opera Mini osv).

 

Merk at norsk språk ikke følger med, det kan aktiveres med løsning 2 her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12833017

 

Den mest populære er Duttys rom. Jeg synes den er litt "kjedelig", og merket liten forskjell fra stock rom, men. Mange liker den. Bruk løsning 1 i tråden linket til rett ovenfor for å få norsk ordbok hvis du bruker Duttys.

 

En av de fineste visuelle oppdateringene er Black Pearl, synes jeg. Har ikke prøvd ROMen, men har blitt inspirert av flere av design-tweakene han har brukt. Har blant annet black dialer, nytt kalkulatorskin, grønn volumkontroll og HTC-logoen som startmeny-ikon.

 

Denne er forholdsvis ny, men har blitt ganske populær. Ikke testet selv.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Ja, den ligger tilgjengelig på xda-developers. Anbefaler for øvrig å bruke USPL i stedet for HSPL. Begge deler fungerer like bra, men med HSPL blir SPL endret slik at du må bytte tilbake hvis du må ha telefonen på service. Med USPL beholder du original SPL, og trenger dermed kun å flashe tilbake til norsk ROM ved en eventuell service.

Lenke til kommentar

Vet ikke, men det er generelt anbefalt å innstallere direkte på telefonen. En del programmer er ustabile hvis de blir installert på minnekortet. Hvis du tenkte på mitt innlegg, så har jeg ikke programmene installert på minnekortet, men har en mappe med "faste cabs" som jeg kjører gjennom etter flashing, for minnekortet blir ikke berørt av det.

 

I beste fall forblir programmene installert, men du må rote i filutforsker for å finne snarveiene igjen og legge de inn manuelt tipper jeg. Da går det raskere å installere dem på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...