Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156924

Hei! Skal kjøpe meg HD neste uke, men har bare noen spørsmål om den.

Apple iTelefon er jo berøringsfølsom, og HD leste jeg her er Trykkfølsom...

Hvilke av de to Touch metodene er best! Hvilken er den mest direkte, og beste og bruke..?

Vil en trykkfølsom gå fortere i stykker, er det derfor de sier man ikke bør sette seg ned med HD i lomma...?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Har nå installert Tomtom navigator på denne og lastet ned gratis kart. Men nederst til venstre står det: Venter på gyldig GPS-signal. Tips til hvordan jeg kan få fikset det?

Hvorfor laste ned og installere TomTom, når Garmin er så mye mer lettvindt og bedre! :)

Lenke til kommentar

En berøringsskjerm vil kunne registere mange forskjellige bevegelser som skjer på skjermen samtidig mens en tradisjonell trykkfølsom skjerm kun registrerer enkelt-trykk. Om du da for eksempel ønsker å "scrolle" med fingeren med en trykkfølsom skjerm må fingeren "følge" bevegelsene, klarer ikke beskrive det på noen bedre måte - sikkert mange her som kan. ;) En berøringsskjerm vil på den annen side oppleves som mye mer "flytende" og responsiv siden du bare kan "flicke" for å scrolle sider.

EDIT: Det viser seg at jeg tar feil (som alltid, i følge noen). HD kan "flicke" men ikke på langt nær like glatt som Ifon gjør.

:shrug:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
En berøringsskjerm vil kunne registere mange forskjellige bevegelser som skjer på skjermen samtidig mens en tradisjonell trykkfølsom skjerm kun registrerer enkelt-trykk. Om du da for eksempel ønsker å "scrolle" med fingeren med en trykkfølsom skjerm må fingeren "følge" bevegelsene, klarer ikke beskrive det på noen bedre måte - sikkert mange her som kan. ;) En berøringsskjerm vil på den annen side oppleves som mye mer "flytende" og responsiv siden du bare kan "flicke" for å scrolle sider.

Men har ikke HTC touch HD Dual touch da?? mener da at jeg har lest det en plass...?

Har omnia Berøring eller Trykkfølsom skjerm?

Lenke til kommentar
En berøringsskjerm vil på den annen side oppleves som mye mer "flytende" og responsiv siden du bare kan "flicke" for å scrolle sider.

Jeg "flicker" i vei for å scrolle på min HD, i menyer, ved browsing osv. Nå må du slutte å komme med tull gang på gang.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Har nå installert Tomtom navigator på denne og lastet ned gratis kart. Men nederst til venstre står det: Venter på gyldig GPS-signal. Tips til hvordan jeg kan få fikset det?

Hvorfor laste ned og installere TomTom, når Garmin er så mye mer lettvindt og bedre! :)

Hei! Kan du si litt om hva i Garmin som er bedre en TomTom. Har TomTom selv og synes den fungerer godt, men alltid nysgjerrig på nye ting. Bruker en Xperia X1.

cheers:-)

Lenke til kommentar
Hei! Skal kjøpe meg HD neste uke, men har bare noen spørsmål om den.

Apple iTelefon er jo berøringsfølsom, og HD leste jeg her er Trykkfølsom...

Hvilke av de to Touch metodene er best! Hvilken er den mest direkte, og beste og bruke..?

Vil en trykkfølsom gå fortere i stykker, er det derfor de sier man ikke bør sette seg ned med HD i lomma...?

Takk for svar!

Hva som er best er en smakssak. Begge teknologier har sine fordeler og ulemper. De største ulempene med en berøringsfølsom skjerm er at sjansen for feiltrykk er større. Den kan registrere at man berører skjermen bare man at man uvillig såvidt toucher skjermen. Man kan heller ikke bruke vanlig stylus eller hansker. Ved bruk av glass slik som på Iphone kan man risikere at skjermen knuser ved at man mister den i bakken, men den er dog mindre mottakelig for riper. Flere jeg kjenner med Iphone/Ipod har knust skjerm fordi den ar blitt mistet i bakken.

Med en trykkfølsom skjerm må man fysisk trykke på skjermen. Det høres kanskje litt brutalt ut, men man trenger ikke legge så mye press på skjermen. Det er ikke noen stor forskjell på Iphone og Touch HD når det gjelder registrering av trykk. Fordelen med trykkføslom skjerm er at sjansen for feiltrykk er mindre, at man kan bruke vanlig stylus og trykke på skjermen med det man måtte ville. Ulempen er at disse trykkfølsomme skjermene ofte er mer mottakelig mot riper. Behandler man telefonen pent, så er som regel ikke dette noe stort problem. Med HTC-telefonene følger det med en "pose" til å ha telefonen i. Min HD er to måneder nå og har ikke ei eneste ripe på skjermen.

EDIT: Det viser seg at jeg tar feil (som alltid, i følge noen). HD kan "flicke" men ikke på langt nær like glatt som Ifon gjør.

:shrug:

Nå er det vel strengt tatt ikke så mye i innlegget ditt som stemmer. Jeg flicker fint på min HD, akkurat som på Iphone, og det er Windows Mobile som fåreløpig ikke støtter multitouch, ikke skjermteknologien.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

HVordan er det jeg legger inn programmer og innstalerer de, får nok telefonen på fredag (håper jeg hehe) så vil prøve og lære meg noe greie ting om den.

Jeg skal garantert ha tweakUi, kan man innstalere det som er til XP, eller må man ha et for windows mobile?

Tror vel man må ha et eget (litt dumt spørsmål)

Lenke til kommentar

For å installere kan du enten gjøre det via Activesync (XP)/Devicecenter (Vista) eller rett fra telefonen. Det er ikke værre enn å kjøre installasjonsfila og velga om man vil lagre på minnekortet eller telefonminne.

TweakUI for XP fungerer ikke på WM-enheter. HDtweak er et bra program som lett lar deg endre på ting i systemet, dog ikke så mye visuelt, men dette finnes det vel andre programmer for.

Lenke til kommentar

Det spørsmålet har blitt stilt hundrevis av ganger, og det er fremdeles ingen som vet. Det er heller ingen som vet sikkert når det lanseres, eller på hvilke enheter. Gutta på XDA kommer nok uansett til å fikse noen uoffisielle firmwareversjoner, så det er slettes ikke umulig at man i den senere tid kan kjøre WM6.5 på HD, enten med en offisiell eller uoffisiell firmware.

Lenke til kommentar

Bare en liten advarsel til de som planlegger å kjøpe seg RC E100 headsettet fra HTC. Den vil ikke fungere med HTC Touch HD, selvom det er reklamert for det på den lille lappen som viser alle tilbehør til Touch HD. Brukte nettop 400kr for å finne ut det, synd det ikke står mer spesifikt.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert fra HYC TYTN II og til Touch HD. Jeg må si jeg er dypt imponert over den store forskjellen i ytelse. Det er knapt noe som "henger", hvilket er ganske uvandt for en som har brukt Windows PocketPC i noen år. Etter to dagers bruk sitter jeg med et meget godt inntrykk av den. Selv batterikapasiteten er over all forventning. Så mye som jeg har fiklet med den så holder den likevel i to dager.

Den er ikke så ille å skrive på heller som jeg fryktet da jeg ga avkall på hardware tastatur. På min iPod Touch kommer det ofte litt feile bokstaver når jeg skriver, men på denne virker det som det er bedre faktisk.

Det eneste jeg savner er en hardware kameraknapp slik som på TYTN II, deksel over kameralinsen og en tydeligere LED-lampe som kan programmeres til ulike alarmer (lær av Xperia, HTC!).

Konge! :)

Endret av Andy156
Lenke til kommentar

Hey. =)

Hvordan fjerner man Totch flowHD? Denne irriterer meg litt - og jeg vil heller ha en "iPod" lignende greie som jeg fant etter å ha googlet litt. =)

Bruker også en iPod Touch. Derfor er dette en fordel for meg (mindre omstillinger.)

Har forstått det slik at den er vanskelig å fjerne, men at man kan deaktivere den i oppstartsmappen til Windows. Men hvordan jeg finner frem til den er ikke lett for en som har sin første mobil med Windows på. ^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...