Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe Xperia nå, men så så jeg på en video om Touch HD og der sa hun dama at skjermen var forskjellig fra Touch Pro og Diamond ved at den hadde høyere sens og var mer lik en Iphone skjerm. Noen som vet noe mer om dette?

ja som du sier skjermen til HDen er forskjellig fra Pro og Diamond.. eg tror HDen har et glassdekket skjerm lik iPhone mobilen og større :)

Ikke lik iPhone. Touch HD skjermen kan brukes med pekepenn. Det er ikke mulig på iPhone. iPhoneskjermen reagerer på varme og kan kun berøres med fingre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe Xperia nå, men så så jeg på en video om Touch HD og der sa hun dama at skjermen var forskjellig fra Touch Pro og Diamond ved at den hadde høyere sens og var mer lik en Iphone skjerm. Noen som vet noe mer om dette?

ja som du sier skjermen til HDen er forskjellig fra Pro og Diamond.. eg tror HDen har et glassdekket skjerm lik iPhone mobilen og større :)

Ikke lik iPhone. Touch HD skjermen kan brukes med pekepenn. Det er ikke mulig på iPhone. iPhoneskjermen reagerer på varme og kan kun berøres med fingre.

Det skjønner jo vi å! det han mener er at skjermen er "hard" som om det er en glass plate som ligger over, det forhindrer da at skjermen kan bli ødelagt ved å bli presset inn(skjedde med kompisen min din PDA når den bare lå i sekken :()

Lenke til kommentar
Er vel aldri digg å se på film på så liten skjerm, nå som vi nordmenn er vant til å se på film på 40"++.

Men så er den 40"++ skjermen flere meter unna. En 3.8" skjerm vil oppleves som en ganske stor skjerm kun cm unna øynene.

Jeg tenkte mere på at det er greiere å se på film foreksempel på en liten laptop (7-10") som er så populære og billige om dagen.

En netbook og en mobiltelefon har da forskjellige bruksområder. Man kan jo ikke si at det ikke er no vits å ha 42 tommer TV hjemme hvis man kan få se en mye større skjerm og bedre lyd på kino.

Uansett så synes jeg selv at 3'8 tommer skjerm med 800x480 passer veldig bra for TV serier og youtube. Det er tross alt høyere oppløsning enn SDTV og den relative størrelsen blir veldig stor da den holdes så nærme.

Lenke til kommentar
Er vel aldri digg å se på film på så liten skjerm, nå som vi nordmenn er vant til å se på film på 40"++.

Men så er den 40"++ skjermen flere meter unna. En 3.8" skjerm vil oppleves som en ganske stor skjerm kun cm unna øynene.

Jeg tenkte mere på at det er greiere å se på film foreksempel på en liten laptop (7-10") som er så populære og billige om dagen.

En netbook og en mobiltelefon har da forskjellige bruksområder. Man kan jo ikke si at det ikke er no vits å ha 42 tommer TV hjemme hvis man kan få se en mye større skjerm og bedre lyd på kino.

Uansett så synes jeg selv at 3'8 tommer skjerm med 800x480 passer veldig bra for TV serier og youtube. Det er tross alt høyere oppløsning enn SDTV og den relative størrelsen blir veldig stor da den holdes så nærme.

helt enig.. har du en 40 tommers skjerm i bilen eller toget eller i bussen du kan se på? :) sir alex?

Lenke til kommentar

helt enig.. har du en 40 tommers skjerm i bilen eller toget eller i bussen du kan se på? :) sir alex?

Nei! Når jeg tar toget eller sitter på bussen så bruker jeg en Asus eee 1000h, 10" til å se på film. På størrelsen med en litt stor bok.

Og når jeg kjører bil, så ser jeg på veien og ikke på film;)

Lenke til kommentar

Driver å veier Pros & Cons med Xperia nå:

Touch HD

Større Skjerm

Bedre sense?

5 Megapixel Kamera

Accelerometer

TV-out

Xperia

Bedre batteritid

QWERTY

Mer RAM

Bedre Optikk?

Noen som har noen innspill?

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
omnia har 16GB innebygd minne og blitz til kameraet og bedre batteri levetid, mens HD har bedre oppløsning på skjerm og større skjerm

Er mest logisk ja:) Større og bedre skjerm trekker jo strøm som bare rakkern! Blir spennend eå se hva batteritiden er ved bruk, og ikke det som står på papiret.

Lenke til kommentar
omnia har 16GB innebygd minne og blitz til kameraet og bedre batteri levetid, mens HD har bedre oppløsning på skjerm og større skjerm

Er mest logisk ja:) Større og bedre skjerm trekker jo strøm som bare rakkern! Blir spennend eå se hva batteritiden er ved bruk, og ikke det som står på papiret.

Tenk om Touch HD hadde hatt processoren til Omnia! :dribble:

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er vel "bare" 100 MHz det er snakk om? Sålenge det går smooth nok uten lag er det jo helt greit ;)

Men jeg gleder meg som en liten unge til denne kommer, kan virkelig ikke vente til den er lansert og på markedet. Dersom planen slår riktig så skal jeg kjøpe denne :p

Lenke til kommentar

Er vel "bare" 100 MHz det er snakk om? Sålenge det går smooth nok uten lag er det jo helt greit ;)

Men jeg gleder meg som en liten unge til denne kommer, kan virkelig ikke vente til den er lansert og på markedet. Dersom planen slår riktig så skal jeg kjøpe denne :p

Touch HD har egentlig 624mhz prosessor, men de klokket den ned til 528 for og forbedre batteritiden, tror ikke det er noe særlig problem og klokke den opp igjen..

Noen som vet om det blir likt tasteratur på skjermen som på Diamond? Altså at man må bla 5-6 sider i spesielle tegn for og få frem Æ-Ø-Å?

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Touch HD

Større Skjerm

Bedre sense?

5 Megapixel Kamera

Xperia

Bedre batteritid

QWERTY

Bedre RAM

Bedre Optikk?

Bedre eller mer RAM?

Daimond blir litt stusselig med bare 60megabyte RAM ledi når 3D opplegget er påslått..

Ikke bedre RAM, men mer.. 256 har touch HD og 384 har Xperia X1..

Lenke til kommentar

Touch HD har egentlig 624mhz prosessor, men de klokket den ned til 528 for og forbedre batteritiden, tror ikke det er noe særlig problem og klokke den opp igjen..

Noen som vet om det blir likt tasteratur på skjermen som på Diamond? Altså at man må bla 5-6 sider i spesielle tegn for og få frem Æ-Ø-Å?

My bad, retta på det nå ;)! Har Xperia også samme processor? sånn at man kan klokke den opp? Er jo HTC som har laget den, så hadde make'a sence :p

Lenke til kommentar
Dette er nok en tlf som havner i lommen min når den kommer i butikkhyllene. Men, jeg lurer på en ting- er det sånn at man kan legge til steder for vær selv, eller er det kun de store hovedstedene man får dette for?

Ja, jeg er ganske grønn på dette området. :roll:

Kan bytte som man vil selv.. men ikke alle småsteder ligger inne.. Storbyene i Norge ligger selvsagt inne, også en god del små steder.. som regel så nærme som 20 minutter fra hjembyen/stedet der du bor..

Lenke til kommentar

Touch HD

Større Skjerm

Bedre sense?

5 Megapixel Kamera

Xperia

Bedre batteritid

QWERTY

Bedre RAM

Bedre Optikk?

Bedre eller mer RAM?

Daimond blir litt stusselig med bare 60megabyte RAM ledi når 3D opplegget er påslått..

Ikke bedre RAM, men mer.. 256 har touch HD og 384 har Xperia X1..

SE Xperia har 256MB RAM, mens HTC Touch HD har 288MB RAM.

Lenke til kommentar
SE Xperia har 256MB RAM, mens HTC Touch HD har 288MB RAM.

Xperia X1 har 388MB Ram (hvorav 128MB er dedikert kun til CPU og grafikk acceleratoren)

Derom strides fortsatt de lærde. Veldig mange som diskuterer dette både på xda og esato. Ingen som har klart å komme opp med et definitivt svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...