Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Exe-filer installeres ved at du har telefonen tilkoblet med activesync mens du kjører filen på PCen.

Hvordan gjør du dette egentlig? Får det bare til når jeg flytter over filene på tlf for så å installere derfra.

Koble telefonen til pc'en, elgt Active Sync som synkroniseringsmåte og kjøre .exe-programmet på pc'en. Etterhvert i prosessen kan du måtte godkjenne programmet på telefonen. Skal man installere et program på telefonen må dette være en .cab-fil. Det finnes dog noen kjørbare .exe-programmer (som PIM backup) men disse installeres ikke.

Var akkurat slik jeg gjorde, men det funket ikke. Måtte flytte over på tlf og installere der. Og det var .exe filer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte nettop HD Tach for å teste lesehastigheten på mitt medfølgende 8GB minnekort. Den viste seg å være 6,3 mb/s. Hva har dere som har installert minnekort-speedupen? Evt. dere som har andre minnekort enn det som fulgte med? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Her er en rom med flash-support for de som vil ha det:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=465637

 

Noen som har testet denne og vet om den virker bra ?

 

Jeg har brukt den litt, men gikk tilbake til norsk versjon ganske fort, da jeg måtte stave hvert et ord i SMS og e-post bokstav for bokstav i mangel på T9. I tillegg tryna all inddata når jeg prøvde å stille T9 til norsk.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Til alle dere GPS brukere vil jeg sterkt anbefale å laste ned og installere Garmin! Veldig lett å installere og veldig elegant og brukervennlig å bruke.

 

Husker jeg drev å knota med TomTom og den sinnsykt kompliserte måten å få cracka programmet på og det var heller ikke noe imponerende program når jeg først fikk det til.

Googlemaps bruker 3G til å streame ned kartdata og dette kan bli veldig dyrt i lengden.

 

Garmin anbefales på det sterkeste og utrolig lettvint å bruke i bil. :)

Lenke til kommentar

PC og Outlook er nok det enkleste. Veldig enkelt å editere og trimme ting også da.

 

Jeg savner også muligheten til å lagre en backup av kontaktbasen på minnekortet. Ikke ofte jeg har hatt bruk for det, men de to gangene jeg har hatt det så kunne jeg gladelig ha gitt litt for å hatt det. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg skiftet fra N82 til HD, og tok kontaktene via SIM. Det fungerte greit, noen kontakter med lange navn ble "kuttet", men brukte Outlook til å rette opp i dette, så det tok kort tid. Har backup av kontaktene via Outlook, og bruker det stadig vekk fordi jeg flasher til andre ROM-versjoner - en kjapp sync, og så er kalender, kontakter og notater tilbake igjen.

 

For interesserte, så er det eneste jeg mister når jeg flasher programmer og SMSer. Ettersom notater blir tatt med frem og tilbake ved sync, så lagrer jeg eventuelle viktige SMSer som notater før jeg flasher, og for programmene har jeg en egen "faste programmer"-mappe på minnekortet. Installerer dem kjapt og greit, og kjører deretter AppToDate, så blir alt med riktig versjon (slik at jeg slipper å holde "faste programmer"-mappen oppdatert manuelt hele tiden).

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

PIM Backup fungerer glimrende til backup av det man måtte ønske! :)

 

Features:

 

- backup/restore appointments

- backup/restore call logs

- backup/restore contacts

- backup/restore messages (SMS, Mails, ...) NEW !!!

- backup/restore speed dials

- backup/restore tasks

- backup/restore custom files

 

Har brukt dette flere ganger og det fungerer glimrende. Eneste er at det tar litt ti dersom man har tatt backup av mye og skal hente det fram igjen. Tok vel en snau time på min S710 for det overnevnte, jeg hadde dog omkring 15k meldinger da, så det kan jo være det. Ellers er sikkert HD'en en god del raskere mtp. maskinvaren.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Installerte nettop HD Tach for å teste lesehastigheten på mitt medfølgende 8GB minnekort. Den viste seg å være 6,3 mb/s. Hva har dere som har installert minnekort-speedupen? Evt. dere som har andre minnekort enn det som fulgte med? :)

 

Har installert minnekort tune up programmet!

Benka minnekortet med HDtune 2.55 no, og resultatet ble som følger:

- 6,1 mb/s på max transfer rate

- 2,5 mb/s på minimum transfer rate

- 5,9 mb/ på average transfer rate

 

Avinstallerte minnekort speedern nå, tok soft reset etterpå og tok en ny benking:

- 6.1 mb/s på max

- 1,6mb/s på min

- 5,9 mb/s på average

 

RART. Ble skuffet over SDtuneup. Var ikke særlig til forskjell!

Få opp resultater dere andre også da!

Lenke til kommentar
Var ute og testet Tomtom 7 for første gang nå, og gps henger et stykke etter bilen. :( Noen som opplever det samme?

Jeg syns den henger bra med jeg. Henger bare bak med noen få meter, og mye bedre enn den dedikerte bil-GPS'en fra Sony som vi har her. Jeg er veldig fornøyd med den ihvertfall. Med a-GPS skal den jo være mer nøyaktig, men dette har ikke jeg prøvd. Hadde du påskrudd a-GPS?

Lenke til kommentar

Til dere som har handlet fra Zagg eller andre steder: Har dere kjøpt kun skjermbeskytter, eller har dere kjøpt beskyttelse til hele telefonen? Hvordan er det å bruke skjermen etter å ha satt på beskyttelse? Og er det lett å få satt på beskyttelsen uten å ende opp med luftbobler og sånt?

 

Hvorderer å kjøpe sånn full beskyttelse fra Zagg. Eller er det kanskje noen andre stedet det er bedre å handle fra?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en Silicon Case fra e-bay (siden det kostet så godt som ingenting). Har hørt bare positive ting om denne og kommer til å bruke den sammen med den medfølgende skjermbeskytteren. Fikk den medfølgende skjermbeskytteren til å sitte veldig bra, så trenger ikke en ny med det første (men fikk det ikke til på en annen touch hd, så det kan jo variere veldig hvor bra den sitter).

 

Men har du rundt 40kr du kan avse, så er silicon casen sikkert verdt å prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...