Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en formening om hvilken telefon som kommer til og ta best bilder av denne og xperia x1..

begge kan filme 30fps med 640x480 oppløsning?

Touch HD er jo rimelig tynn, så er kanskje bedre opptikk i Xperia?

Som du skriver så har Xperia 3.2 MP, mens HTC HD har 5 MP. Xperia har den fordelen at den har et LED lys. Vanlig led lys på mobil kameraer er som kjent ikke mye å snakke om i forhold til ordentlig xenon flash. Men hvis det er litt mørkt og bjektet er en meter unna, så er Led lys helt klart bedre en ingenting. Og personling har jeg brukt LED lyset som lommelykt med min gamle mobil, og jeg kommer til å savne den funksjonen litt. Som et tredje pukt synes jeg at det er fint av Xperia å inkludere en dedikert knapp for kameraet. På HTC HD må man trykke på skjermen. Jeg har ikke sett noen indikasjon på at Xperia har bedre optikk enn HTC HD.

Her kan du se en sammenligning mellom kameraet på HTC Diamond vs HTC Touch PRO, vs Omnia vs Xperia. Det ser ut til at Xperia kommer dårligst ut når det kommer til bildekvalitet. Bildene ser litt uklare ut.

Den komplette test artikelen i The Unwired er oppdater med følgende:

UPDATE: I've just added two new outside photos of the Samsung SGH-i900 Omnia which was taken with the final ROM of the i900 and you can see real differences now in the color. With the Beta ROM, the house was more yellow then red but now, with the final ROM, the camera quality definitely improved and colors are right now.

Det er også verd å merke seg at Xperia'en som ble brukt i testen var en pre-produksjon "beta" versjon.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har en formening om hvilken telefon som kommer til og ta best bilder av denne og xperia x1..

begge kan filme 30fps med 640x480 oppløsning?

Touch HD er jo rimelig tynn, så er kanskje bedre opptikk i Xperia?

Som du skriver så har Xperia 3.2 MP, mens HTC HD har 5 MP. Xperia har den fordelen at den har et LED lys. Vanlig led lys på mobil kameraer er som kjent ikke mye å snakke om i forhold til ordentlig xenon flash. Men hvis det er litt mørkt og bjektet er en meter unna, så er Led lys helt klart bedre en ingenting. Og personling har jeg brukt LED lyset som lommelykt med min gamle mobil, og jeg kommer til å savne den funksjonen litt. Som et tredje pukt synes jeg at det er fint av Xperia å inkludere en dedikert knapp for kameraet. På HTC HD må man trykke på skjermen. Jeg har ikke sett noen indikasjon på at Xperia har bedre optikk enn HTC HD.

Her kan du se en sammenligning mellom kameraet på HTC Diamond vs HTC Touch PRO, vs Omnia vs Xperia. Det ser ut til at Xperia kommer dårligst ut når det kommer til bildekvalitet. Bildene ser litt uklare ut.

Den komplette test artikelen i The Unwired er oppdater med følgende:

UPDATE: I've just added two new outside photos of the Samsung SGH-i900 Omnia which was taken with the final ROM of the i900 and you can see real differences now in the color. With the Beta ROM, the house was more yellow then red but now, with the final ROM, the camera quality definitely improved and colors are right now.

Det er også verd å merke seg at Xperia'en som ble brukt i testen var en pre-produksjon "beta" versjon.

Takker for svar..

Ikke veldig imponert over kameraet til x1, så satser på at det blir bedre med nyeste firmeware.. men men, det funker jo fint til og ta bilde av noe litt kult man plutselig kommer over en dag..

Lenke til kommentar
Ny video av HTC Touch HD fra unwired på 24 min!

nice.. jeg liker ikke touch-flo.. mye av grunnen til at jeg vil ha xperia er pga jeg liker bedre de "desktop" alternativene..

Jeg hadde diamond, og da deaktiverte jeg Touch flo og kunne sette opp min egen desktop.. Men selv om jeg kunne sette opp en del forskjellige punker som innboks, wlan av/på, mail osv.. Men savnet det og sette inn en f.eks værmelding ting som viser en animert sol f.eks.. også kanskje en animert kalender under..

Er det mulig og lage en slik bakgrunn, eller går det ann og lage bakgrunn akkurat som man vil med Touch HD..

Lenke til kommentar

Det er helt klart at Diamond var en skuffelse. Tilnærmet alle som hadde siklet over denne da den ble kjent, og hadde store forventinger, måtte bite i det sure eple; den var treg, dårlig på respons og touch flo var ikke det vi hadde forventet. MEN, nå har HTC kommet med en oppdatering, som jeg mener både Amobil og Mobilen.no har nevnt.

Det som kom fra etter dette var at alt funket bedre; respons og kjapphet. Det vi kan regne med, er at Touch HD kommer med akkurat samme, eller nyere, oppdatering. Det vil føre til at telefonen er mye bedre enn vi har sett på forgjengerne til HTC, men fremdeles kanskje ille like bra som iPhone på dette området?

Det skal bli moro å se når den kommer! Jeg skal hvertfall prøve den ut ;)

Lenke til kommentar
Ny video av HTC Touch HD fra unwired på 24 min!

nice.. jeg liker ikke touch-flo.. mye av grunnen til at jeg vil ha xperia er pga jeg liker bedre de "desktop" alternativene..

Jeg hadde diamond, og da deaktiverte jeg Touch flo og kunne sette opp min egen desktop.. Men selv om jeg kunne sette opp en del forskjellige punker som innboks, wlan av/på, mail osv.. Men savnet det og sette inn en f.eks værmelding ting som viser en animert sol f.eks.. også kanskje en animert kalender under..

Er det mulig og lage en slik bakgrunn, eller går det ann og lage bakgrunn akkurat som man vil med Touch HD..

Liker du ikke TouchFlo, så er det ikke verre enn å deaktivere den i menyen. Og jeg vil tro at Xperias desktop "ting" vil bli tilgjengelig på XDA-developers så fort de får tak i en Xperia. Så det er godt mulig det vil bli mulig å få Xperias "ting" på Touch HD. De har begge WM 6.1, samme oppløsning på skjermen, og samme maskinvare (?).

Men savnet det og sette inn en f.eks værmelding ting som viser en animert sol f.eks.. også kanskje en animert kalender under..

Å få været på den standard WM-desktopen er ikke noe problem. Det kan du bla. finne her. Nå vet jeg at det ikke er nøyaktig dette du er ute etter, men det er hvertfall været :p Og som du også ser, så ser det ikke akkurat imponerende ut, men det finnes mange andre ikoner på SPBs forum.

Lenke til kommentar
Pratet med en på telebutikken idag, og deres leverandør hadde telefonen "bekrefetet" i desember, med en pris på rundt 6000 kr uten abn (dvs samme pris som Touch Pro).

Er vel bare å vente, og håper telefonen kommer før desember ihvertfall :)

i desember?? 2-3 måneder... faen, dt e lenge til.. :(:(:(

Lenke til kommentar
Finnes maaange sider med programmer og spill til WM. En av dem er: http://freewareppc.com/

Er ikke verre enn å Google "PPC apps" osv.

Kan også nevne www.forum.xda-developers.com i samme sleng.

en liten film av Touch HD.. 1 min og 5 sek ute i filmen går han inn på ett stock-program.. Vet du eller noen andre hva det heter?

EDIT: Det er vist en ny kategori i Touch-flo meny systemet!

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Det har kommet ut noen videoer av HTC HDer med ny firmware 1.08. Blant annet har dette stock programmet blitt lagt til. Flott at man kan holde seg oppdatert på hvor mye aksjene faller om dagen!

Dette er nok software som er klar til å bli sendt ut til butikken.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

Høres bra ut at den er bekreftet tidlig november:) Men vet noen om Tomtom navigator blir tilgjengelig til denne? På Htc diamond var det jo standard, men jeg så en film der det ble vist google maps på denne og de sa at tomtom ikke fungerte. (De prøvde å innstallere)

Lenke til kommentar
Høres bra ut at den er bekreftet tidlig november:) Men vet noen om Tomtom navigator blir tilgjengelig til denne? På Htc diamond var det jo standard, men jeg så en film der det ble vist google maps på denne og de sa at tomtom ikke fungerte. (De prøvde å innstallere)

Visste ikke at TomTom var standard på Diamond....?

Tror ikke det er noe problem med TomTom på en WM-telefon. Jeg vet det virker på Touch pro så da vil det også gjøre det på HD.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Jeg testet Diamond for en stund siden og da var Tomtom innstallert på, og man kunne velge et kart gratis. (Valgte Oslo, Norway) Så kunne man selvfølgelig kjøpe flere kart på tomtom sine sider.

Er jo dette som er alternative dersom man ikke har fri nett-trafikk!

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...