Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
merkelig at en bruker som har testa så mye skal tøyse med sånt da.!

kanskje det finnes.. gjorde jo det for HTC Pro

Tuller?

Brukeren skriver selv:

Hier ist die HTC Touch HD Videofunktion im Vergleich mit einem normalen Bildschirm zu sehen.

Vergleich betyr å sammenligne, altså han sammenligner HDs videofuksjon med en vanlig flatskjerm.

Lenke til kommentar
merkelig at en bruker som har testa så mye skal tøyse med sånt da.!

kanskje det finnes.. gjorde jo det for HTC Pro

Tuller?

Nei... Søk på youtube eller noe. Har prøvd det selv med fettern min sin Pro. Fungere drit bra.

Så tror nok det vil være mulig å koble den til enten gjennom mini USB eller minijacken.

Har selv DVD spiller til bilen med stereo lyd og video output gjennom minicjack. Og siden minijackutgangen på HD'n er 4 polet er det jo stor sjanse!

Lenke til kommentar

HTC Touch Pro HAR video ut.

Det 2bb1 kommenterte, var "merkelig at en bruker som har testa så mye skal tøyse med sånt da.!". Han forklarer videre at teksten til videoen sier "sammenligning".

Når det gjelder TV-ut på HTC Touch HD; Den har det ikke. Enkelt og greit.

En av mange kilder:

Tatt fra en av mange tråder som omhandler akkurat TV-ut funskjonen på HD, på XDA-developers:

Thank you for contacting HTC Corporation Middle East Support

Dear Mr. *****

the HTC Touch HD is not supporting TV out.

Please do not hesitate to contact us back for any inquires.

Please note that you could also contact us by phone using the below link

http://www.htc.com/mea-en/CA_Hotline.aspx?region=MEA

Thank you for choosing HTC the PDA maker to the world

HTC Corporation Middle East Support Team

Sincerely,

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

HTC Touch Pro HAR video ut.

Det 2bb1 kommenterte, var "merkelig at en bruker som har testa så mye skal tøyse med sånt da.!". Han forklarer videre at teksten til videoen sier "sammenligning".

Når det gjelder TV-ut på HTC Touch HD; Den har det ikke. Enkelt og greit.

Min gode skeptiker. Selv om selveste Htc sier at htc hd ikke har video-out,så betyr ikke det en drit. Du må tenke litt "outside the box". Det Htc mener,er at mobilen har ikke dette software'et som htc pro har. Det betyr ikke nødvendigvis at mobilen ikke har video-out

Lenke til kommentar

Så det kan hende den har HW til video ut?

Tror du ikke at noen allerede har prøvd kabelen som brukes på Touch Pro? Kompis, da hadde vi nok kunne lese "Video Out WORKING on the Touch HD!" på xda-developers forumet. :!:

Nei, jeg har belaget meg på at telefonen IKKE har TV-ut.

Lenke til kommentar

Tror du ikke at noen allerede har prøvd kabelen som brukes på Touch Pro? Kompis, da hadde vi nok kunne lese "Video Out WORKING on the Touch HD!" på xda-developers forumet. :!:

Jeg snakker ikke om å gå via miniusb'en. Teker mer i en retning av 3,5mm minijack'en. Har spurt veldig mangen teknikere om akkurat dette. Ingen som har tenkt på det en gang. Ingen som kan bekrefte eller avkrefte en dritt. Så det er lov å håpe. I know I do:)

Lenke til kommentar
Et bedre spørsmål er jo hvordan man skal klare å endre OS,uten å fucke mobilen, eller få ødelagt garantien. Jeg kan få tak i norsk OS til htc pro,men den vil vel ikke funke like bra på htc hd??? Eller???

Selve operativsystemet er Windows Mobile og det er likt og ligger i bunnen av alle Windows-mobiler. Dette er det samme som for PCer som kjører Windows XP/Vista, men med XP/Vista følger det også med en svær pakke drivere som får operativsystemet til å virke sammen med forskjellige hardware-komponenter. En slik driverpakke følger ikke med Windows Mobile. Mobilprodusentene må derfor installere et OS med drivere som er tilpasset hardwaren på den aktuelle mobil-modellen. Mange PC-leverandører med programmpakker som de synes er nyttige for en PC-eier å ha, og som gir kjøperen god "valutta" for pengene. Det samme gjør mange mobilprodusenter. HTC leverer f.eks. det som kalles Touch-Flow/3D/2D pluss andre ting de finner nyttig. Når denne pakken er sydd sammen, OS (Windows Mobile/WM), drivere og produsentens softwarepakke får du det som kalles ROM eller Exdended ROM. Det som folka på f.eks XDA gjør er at de tar de nyeste utgavene av OS/WM og koker (= Cooked ROM) det sammen med de programmpakkene som de synes er kulest og så legger de de ut slik at vi kan laste dem ned og installere de på våre mobiler.

Det går derfor ikke å benytte et OS/ROM tilpasset HTC PRO på HTC HD fordi softwaren er sammensatt til forskjellig hardware. Om noen som har den norske versjonen av HD kopierer sin ROM og gjør den tilgjengelig for nedlastning (det finnes oppskrifter på XDA), kan denne installeres på egeninporterte HD-mobiler. Dette kan ikke gjøres uten å bryte garantien!

Da dette er sakt er det flere som har erfaring med at det norske serviceapparatet ikke bryr seg om hvilken ROM du har liggende på mobilen din, og personlig kan jeg ikke skjønne at noen trenger norsk OS så lenge de kan skaffe norsk tastaturoppsett.

Tobias

Lenke til kommentar
Et bedre spørsmål er jo hvordan man skal klare å endre OS,uten å fucke mobilen, eller få ødelagt garantien. Jeg kan få tak i norsk OS til htc pro,men den vil vel ikke funke like bra på htc hd??? Eller???

Selve operativsystemet er Windows Mobile og det er likt og ligger i bunnen av alle Windows-mobiler. Dette er det samme som for PCer som kjører Windows XP/Vista, men med XP/Vista følger det også med en svær pakke drivere som får operativsystemet til å virke sammen med forskjellige hardware-komponenter. En slik driverpakke følger ikke med Windows Mobile. Mobilprodusentene må derfor installere et OS med drivere som er tilpasset hardwaren på den aktuelle mobil-modellen. Mange PC-leverandører med programmpakker som de synes er nyttige for en PC-eier å ha, og som gir kjøperen god "valutta" for pengene. Det samme gjør mange mobilprodusenter. HTC leverer f.eks. det som kalles Touch-Flow/3D/2D pluss andre ting de finner nyttig. Når denne pakken er sydd sammen, OS (Windows Mobile/WM), drivere og produsentens softwarepakke får du det som kalles ROM eller Exdended ROM. Det som folka på f.eks XDA gjør er at de tar de nyeste utgavene av OS/WM og koker (= Cooked ROM) det sammen med de programmpakkene som de synes er kulest og så legger de de ut slik at vi kan laste dem ned og installere de på våre mobiler.

Det går derfor ikke å benytte et OS/ROM tilpasset HTC PRO på HTC HD fordi softwaren er sammensatt til forskjellig hardware. Om noen som har den norske versjonen av HD kopierer sin ROM og gjør den tilgjengelig for nedlastning (det finnes oppskrifter på XDA), kan denne installeres på egeninporterte HD-mobiler. Dette kan ikke gjøres uten å bryte garantien!

Da dette er sakt er det flere som har erfaring med at det norske serviceapparatet ikke bryr seg om hvilken ROM du har liggende på mobilen din, og personlig kan jeg ikke skjønne at noen trenger norsk OS så lenge de kan skaffe norsk tastaturoppsett.

Tobias

Takkar for et grundig og godt svar. Jeg overlever fint med engelsk OS. (Har ikke kjøpt enda...)Men er jo også greit å vite at man har alternativer. Er vel ikke dumt å reformatere og instalere nytt OS en gang i framtiden,når mobben er fylt med mye forskjellige knask som ikke egentlig skal være der:)

Lenke til kommentar
Har veldig lyst på denne mobilen selv. Kan du si noe om video opptak? Er det 640x480@30fps?

Dette sier GOM-Player om videoen jeg nettopp tok:

*** VIDEO INFO ***

Input Type : mp4v(GVC)

Input Size : 320 x 240

Output Type : YUY2

Output Size : 320 x 240

FrameRate(Frame/sec) : 0.00 (5.38)

*** AUDIO INFO ***

SampleRate(Sample/sec) : 8000

BitRate(Bit/sample) : 16

Channels : 1

KBitRate(KBit/sec) : 0

Lenke til kommentar
Interressant. Ingen problemer som dukker opp,selv etter man har instalert et norsk touch-tastatur på den?

Installerte patchen for Norsk T9 - og da jeg valgte Norwegian så kom æøå opp som alternative taster på D F og H-tastene på det virtuelle tastaturet. Så for å skrive D trykker du på D-tasten. For å skrive Æ trykker du litt lengre på tasten og så endres bokstaven til Æ. Veldig lettvindt.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om å gå via miniusb'en. Teker mer i en retning av 3,5mm minijack'en. Har spurt veldig mangen teknikere om akkurat dette. Ingen som har tenkt på det en gang. Ingen som kan bekrefte eller avkrefte en dritt. Så det er lov å håpe. I know I do:)

Unnskyld at jeg spør, hva slags teknikere er spurt?

EDIT:

Opprettet en tråd på xda, hvor jeg spurte om TV-out funksjonen på HD var hardware eller software relatert.

No, the Touch HD does NOT have HARDWARE support for TV-Out.

This has confirmed previously by HTC, quoted somewhere here on the forums.

TV-Out is not gonna happen for the Touch HD!

Det var en av svarene.

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

EDIT:

Opprettet en tråd på xda, hvor jeg spurte om TV-out funksjonen på HD var hardware eller software relatert.

Det var en av svarene.

Er vel egentlig ikke værre enn at en htc hd eier tester med en slik kabel:http://www.cableworld.no/audiovideokabler/phonokabel/minijack-phono-kabel-(lyd-og-bilde)-1,2-meter.asp

Lenke til kommentar

EDIT:

Det var en av svarene.

Er vel egentlig ikke værre enn at en htc hd eier tester med en slik kabel:http://www.cableworld.no/audiovideokabler/phonokabel/minijack-phono-kabel-(lyd-og-bilde)-1,2-meter.asp

Vi kan vel lettere sagt at vi legger diskusjonen om Video-OUT på HTC Touch HD dø nå. Siden vi nå har fått bekreftet fra både brukere og HTC at den IKKE støtter Video-OUT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...