Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg måtte også kopiere disse dokumentene - men har ikke noe problem med det. Så nå er min Touch HD underveis fra Expansys. Har ikke fått noen link til sporing da, men det kommer kanskje etterhvert? EDIT: Ja det kom etter en times tid.

Endret av stkris
Lenke til kommentar

Bra at det blir laget beskyttelsesfilm.

 

Er clear-coat den beste en kan få tak i?

 

Hvordan installere den? Redd for å få fingeravtrykk på limet og støvkorn under.

 

Vil det også komme riper på filmen, men poenget er at når det er mange riper på den så bytter en bare til ny film?

 

Hvordan kommer sensibiliteten på HD til å være med en slik film på?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Touch HD i 2 uker (og en dag :love: ) nå. Har sett på den I sterkt lys og ikke en eneste ripe har kommet på skjermen enda. Jeg har ikke brukt beskyttelsesfilm, men bruker soft pouch som følger med mobilen. Synes det fuker veldig greit, da den også pusser mobilen hver gang man tar den ut.

 

Når det er sakt vil sikkert Invisible Shield eller Clear Coat gi ekstra beskyttelse dersom man ønsker å bare slenge den i lomma med nøkler, mynter ol. Da tipper jeg at den vil få riper etter hvert hvis den ikke har beskyttelse.

 

Hvordan installere den? Redd for å få fingeravtrykk på limet og støvkorn under.

 

Vil det også komme riper på filmen, men poenget er at når det er mange riper på den så bytter en bare til ny film?

 

Jeg tenker akkurat som deg, og perfeksjonisten i meg kommer frem når jeg setter på en slik beskyttelsesfilm. Hittill har jeg bare brukt Invisible Shield (ikke på tHD), men Clear coat er veldig lik så vidt jeg vet. For å unngå støv på innsiden, bobler under filmen og kunne feste den på perfekt, bør man være forsiktig. Man man sette den på i et rom med høy luftfuktighet, for eksempel på baderommet etter at dusjen har stått på en stund. Støv sirkulerer bedre i tørr luft, så i tørr luft er det nærmest umulig å unngå at noe støv faller ned før man er ferdig. Mobilen må selvsagt pusses først slik at det ikke er noen fingermerker ol. deretter må man lage et vannbad for filmen, så limet starter å virke (varierer ut i fra hvilken film du velger). Med noen dråper såpe, aller helst shampoo, glir filmen lettere på overflaten før den fester seg der, slik at man kan bevege den i perfekt posisjon før limet tørker. Med for mange dråper såpe danner det seg såperester under filmen. Husk å vaske hendene grundig med såpe for å unngå fingermerker, aller helst bruk tynne plasthansker. Før limet tørker må du klemme ut luftbobler som har dannet seg under filmen før limet har tørket. Et godt triks er å bruke et kredittkort. Phew..

 

Det skal veldig mye til får å få riper med Invisible Shield. Jeg har sett videoer av folk som gnir nøkler hardt over skjermen uten å få riper. Men de kan komme etter hvert. Mitt problem var heller at Invisible Shield kunne absorbere farge fra stoff rundt etter ca et år. Men som du skriver så er det jo bare å bytte film når man ønsker.

Lenke til kommentar
Du ser ikke engelsk OS som noe problem i forhold til norsk?

Jeg har engelsk OS, og ser på det som førstevalget mitt. Men det er jo en smakssak og helt individuellt. Jeg liker helst å ha engelsk OS på PCen og alt software også, blant annet fordi jeg liker å ha alt på samme språk. Engelsk er også mer brukt når man ønsker å beskrive for eksempel hvor noe ligger i innstillinger og registerfilene er uansett basert på engelsk. Hver gang man skal beskrive noe teknisk, er det mange flere man kan snakke med på engelsk på internett. Derfor liker jeg å venne meg til engelsk dataterminologi.

Eneste ulempen jeg kan se er at ikke norsk t9 følger med, men norsk t9 kan lastes ned og installeres i løpet av 2 min.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
Siden det ikke er sånn skjermteknologi som er på iPhone, er vel man avhengig av at minst mulig kommer mellom fingeren og skjermen, eller?

Jeg skulle tro det er et større problem på iPhone enn skjermer som ikke er av typen iPhone bruker.

Ja, du er muligens inne på noe.

 

Men mitt spørsmål vedstår: mister man sensitivitet av å putte på disse beskyttelsesfilmene?

Lenke til kommentar
Du ser ikke engelsk OS som noe problem i forhold til norsk?

 

Nei tvert i mot så er det en fordel. Jobber med data og alle faguttrykkene jeg kan er på engelsk. Kommer jeg over en norskspråklig PC får jeg ikke til noe som helst. :p

 

Akkurat nå er den forresten i Marseille. Slitsomt med sånne sporingsinker. :!:

Endret av stkris
Lenke til kommentar
Du ser ikke engelsk OS som noe problem i forhold til norsk?

 

Nei tvert i mot så er det en fordel. Jobber med data og alle faguttrykkene jeg kan er på engelsk. Kommer jeg over en norskspråklig PC får jeg ikke til noe som helst. :p

 

Akkurat nå er den forresten i Marseille. Slitsomt med sånne sporingsinker. :!:

 

Interressant. Ingen problemer som dukker opp,selv etter man har instalert et norsk touch-tastatur på den?

Lenke til kommentar
Du ser ikke engelsk OS som noe problem i forhold til norsk?

Jeg har engelsk OS, og ser på det som førstevalget mitt. Men det er jo en smakssak og helt individuellt. Jeg liker helst å ha engelsk OS på PCen og alt software også, blant annet fordi jeg liker å ha alt på samme språk. Engelsk er også mer brukt når man ønsker å beskrive for eksempel hvor noe ligger i innstillinger og registerfilene er uansett basert på engelsk. Hver gang man skal beskrive noe teknisk, er det mange flere man kan snakke med på engelsk på internett. Derfor liker jeg å venne meg til engelsk dataterminologi.

Eneste ulempen jeg kan se er at ikke norsk t9 følger med, men norsk t9 kan lastes ned og installeres i løpet av 2 min.

 

Hvis man skulle få lyst på norsk OS på et senere tidspunkt da? Har man noen muligheter da? Gode muligheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...