Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som ønsker norsk t9, så kan man enkelt laste det ned feks. her.

heisann.

Har du installert denne på hd en?

fungerer den bra?

Hvordan installerte du?

Ja, det har jeg og det funker veldig bra. Det er jo en .cab fil, så det er bare å klikke på den etter å ha flyttet den over til mobilen. :]

Ja gikk fint det!

min første WM mobil,

Har du noen andre bra programmer å anbefale?

Lenke til kommentar
Min lokale Elprice-butikk sier at de trolig ikke vil få den inn før ca en uke etter de får den på web, og de har forventet den 1. des på web.

Så det er stor forskjell når butikkene får den altså. Er ikke gale å vente, har tenkt å vente til desember uansett før jeg kjøper den, da begynner vell pris løpet ;)

Det begynner nok ikke før en god stund etter jul kjenner vi markedet rett. Julegaver skal kjøpes, og de som ikke finner den under juletreét, tømmer nok lommene etter jul. Så de som håper på noe særlig prisnedgang iløpet av Januar tror jeg nok blir skuffet.

Du har nok sikkert rett... men det er alltid noen som er billigst ;)

Lenke til kommentar
For de som ønsker norsk t9, så kan man enkelt laste det ned feks. her.

heisann.

Har du installert denne på hd en?

fungerer den bra?

Hvordan installerte du?

Ja, det har jeg og det funker veldig bra. Det er jo en .cab fil, så det er bare å klikke på den etter å ha flyttet den over til mobilen. :]

Ja gikk fint det!

min første WM mobil,

Har du noen andre bra programmer å anbefale?

Det er en egen tråd for windows mobile apps i forumet, du kan se på den. Det beste hadde egentlig vært å starte en egen tråd med erfaringer over hvilke programmer som funker bra med Touch HD fordi noen eldre apps kun støtter qvga.

Jeg kan nevne at du bør sjekke ut Gsen, Fring, Tom Tom og WiFiRouter og Caller Utility.

Sistnevnte app er laget av Sveinung Bakken, som også bruker diskusjon.no. Det er en veldig nyttig app som viser navnet på den som ringer selv om nummeret ikke er lagret på mobilen. Info hentes fra Gule Sider med CallerID. Deretter kan du lagre personen med navn og adresse med ett trykk. Han lagde noen apps. til Diamond, denne funker også på Touch HD. Hvis du liker det han har gjort kan du legge inn en takk til hans PayPal konto. Håper at han fortsetter og kanskje får seg en Touch HD også..

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
Har prata med normobil. Den kommer 25.nov. Kanskje litt før. Det er bekrefta. De er kun to leverandører alle disse selskapene bruker. Ikke umulig at det ene er litt tidligere ute:)

Noen som har handlet med Normobil før? Siden så ikke veldig proff ut, og jeg tviler på at de vil få denne 25 november hvis ikke andre butikker får det. De opplyser jo også på forsiden "Sony Ericsson Xperia X1 Solid Black- Engelsk Versjon. Lager 30/10 Kan forhåndsbestilles." Kan forhåndsbestille til en dato som er et par uker siden? MAO Lite seriøse greier.

Lenke til kommentar
Har prata med normobil. Den kommer 25.nov. Kanskje litt før. Det er bekrefta. De er kun to leverandører alle disse selskapene bruker. Ikke umulig at det ene er litt tidligere ute:)

Noen som har handlet med Normobil før? Siden så ikke veldig proff ut, og jeg tviler på at de vil få denne 25 november hvis ikke andre butikker får det. De opplyser jo også på forsiden "Sony Ericsson Xperia X1 Solid Black- Engelsk Versjon. Lager 30/10 Kan forhåndsbestilles." Kan forhåndsbestille til en dato som er et par uker siden? MAO Lite seriøse greier.

Litt enig der. Jeg prata med han på telefon. Virket som et "one man company". Får net bare sjå ka eg gjør

Lenke til kommentar

Litt enig der. Jeg prata med han på telefon. Virket som et "one man company". Får net bare sjå ka eg gjør

Normobil ser veldig useriøst ut, og hvorfor skulle da denne useriøse bedriften få mobilen før alle andre seriøse? -Det er bare tull, og dessuten, vil du ha telefonen fort så bestiller du fra England/Frankrike slik som han over (husker ikke navn), han fikk jo den på EN dag fra utlandet med DHL, og om du ikke vil bestille fra utlandet så venter du til telefonen er i en butikk/seriøs nettbutikk nær deg! ;)

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å bestille så jeg får denne mobilen nå! Men når jeg ser på den "norske" siden til expansys så står det at de får den inn i begynnelsen av desember!

Men på den internasjonale (engelske) siden står det at de har noen inne på lager.

Hmm.Kanskje disse er reservert for kjøpere i UK ?

Lenke til kommentar

Heeeey!!!

Blir så gira over å lese her.. KAN ikke VENTE!!!

Noen som vet hvor det er best å bestille? El-price har vel solgt ut alle forhåndsbestillte telefonene. Noen som gidder å røpe en butikk som selger den billig og får den inn tidlig!? Normobil virka litt skummle? Noen bedre butikker?

**tilbake til leksene! ** :p

EDIT:

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36176%3br:pg

19 NOV?! :D (antatt da, men..)

Endret av TheMadS
Lenke til kommentar

Pluss.. Hadde vært topp å få en liste over "must" programmene til HD'en. Vet det er en WM tråd, men hva dere tenker å instellere og hva dere anbefaler.

Tror mange her kjøper sin Windows mobil for første gang eller har lite erfaring(meg), så hadde vært topp hvis noen kunne ta seg tid til å lage enkle guider ol. med fav programmer.

! Spill som bruker akselerometeret (stavefeil? :p )hadde vært tøft å få flere av! :D

Lenke til kommentar
Heeeey!!!

Blir så gira over å lese her.. KAN ikke VENTE!!!

Noen som vet hvor det er best å bestille? El-price har vel solgt ut alle forhåndsbestillte telefonene. Noen som gidder å røpe en butikk som selger den billig og får den inn tidlig!? Normobil virka litt skummle? Noen bedre butikker?

**tilbake til leksene! ** :p

EDIT:

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36176%3br:pg

19 NOV?! :D (antatt da, men..)

Valgene er mange :)

Kan nå i farten anbefale disse tre:

Multicom (som du selv linket til): HTC Touch HD

XD: HTC Touch HD

Amentio: HTC Touch HD

Ser på alle disse som seriøse nettbutikker.

Endret av abhoff
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dere gidder å tro de kommer tidligere til et knippe små nettbutikker, når butikker som netshop, elprice, komplett, mpx osv venter de i slutten av nov - begynnelsen av desember? At Multicom har antatt dato mye tidligere enn konkurrentene tror jeg KUN er for å lure kunder til å bestille hos dem.

Lenke til kommentar
Noen spørsmål om HTC touch HD:

- Jeg har lest en plass at man kan bruke f.eks TomTom sine programmer og kart på denne telefonen, stemmer det?

- Må man være koplet til internett for å bruke GPS funksjonen (som man må på iphone)?

- Noen som veit av noen gode plasser for å finne programvare til denne telefonen?

Som dere forstår liker jeg telefonen, men jeg liker Nuvifone også, lurer på om jeg skal vente til den kommer eller ikke...

Takker for alle svar.

Liker du Nuvi kan jeg også si at du kan bruke Garmin Mobile XT på Touch HD

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at dere gidder å tro de kommer tidligere til et knippe små nettbutikker, når butikker som netshop, elprice, komplett, mpx osv venter de i slutten av nov - begynnelsen av desember? At Multicom har antatt dato mye tidligere enn konkurrentene tror jeg KUN er for å lure kunder til å bestille hos dem.

Jepp, butikkene må klargjøres for det norske markedet, det er derfor det tar tid. De kommer nok ganske så samtidig på alle nettbutikker, så jeg velger heller å stole på datoen til de store firmaene.

Lenke til kommentar
Brodos: Ble du bedt om å ta et bilde/kopi av ditt bankkort og et bilde av førerkort eller lignende, for så å sende de det for å verifisere at det er deg? Prøver å bestille nå men de krever det.

Er dette så lurt da? Hmm.

Tror ikke dette er noe problem, du har jo allerede oppgitt kort opplysningene når du bestillte, dessuten tar du kun kopi av fremsiden og ikke baksiden der kontroll nummeret står.

Når det gjelder førerkortet, kan du jo eventuellt stryke over personnummeret på framsiden. Ellers er det vel ingenting senitivt på førerkortet.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...