Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett er det vel første gang for den feilen? Hvis jeg forstår deg rikig har du ett avhjelpsforsøk pga treghet/henging, og ett for SMS-feil. Selv om det er to avhjelpsforsøk, så er det ikke to for samme feil. Dermed vil det være det andre avhjelpsforsøket for SMS-feilen, ikke det tredje.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om levering på rep ja. Men har en gang vært inne i selve butikken og forhørt meg der sist gang jeg hadde problem med sms. Da fikk de meg til å prøve å bytte SIM-kort, men dette teller da vel altså ikke.

Får se om feilen blir rettet, det er rart ihvertfall. Går periodevis om den gir feilmeldinger eller ikke ved sms. Nå hadde den ikke gitt feilmelding på flere måneder. Og jeg har ikke innstallert noen programmer på telefonen. Virker som en svakhet i selve telefonen. Tviler egentlig på at de klarer å fikse det når den er på rep nå..

Lenke til kommentar

Jeg kjører Miri v10.0.

Funker ganske ok og ganske rask. Men Miris versjon uten nye manilla er raskere og mer stabil.

Miri v10.0 har hos meg følgende problem. sms. Jeg kan ikke svare på sms. Jeg må lage en ny sms og legge inn mottager. Helt greit om den som sendte sms allarede ligger i min liste. Hvis det er en tidligere ukjent person må jeg huske telefonnr og legge det inn manuelt. Irriterende. Men ny versjon av Miris kommer hvilken dag som helst, så jeg regner med dette er fikset da.

Har også problem med at nye SMS ikke varsles når disply er avstengt. Må likesom starte displayet før jeg får melding om mottatt SMS. Har også måtte re-starte mob i snitt 1 gang hver dag med denne versjonen.

MaryOne skal visst funke på dette (usikker) men har til gjengjeld andre feil.

Virker på som at de fleste Leo (manilla 2.5 eller 2.6) er litt for nye ennå, og ikke stabile nok for normal feilfri bruk.

Jeg liker likevel såpass godt å ha disse nye funksjonen på home siden at jeg kan leve med bugsen.

Lenke til kommentar

Android for Touch HD er nå sluppet i v. 0.1 Alpha. Mye virker nå, blant annet telefon og nettverk.

Anbefaler det for dem som er interessert i å ta en titt, men dette er ikke noe man kan kjøre daglig, for å si det sånn.

Tuxhero fortjener en klapp på skuldra for dette. :)

-KJ

Lenke til kommentar

Hei.

Har akkurat gått til anskaffelse av en HTC Touch HD. Har installert Miri WM 6.5, som jeg er meget fornøyd med. Problemet er at telefonen går inn på nettet av seg selv (GPRS). Telefonen lå i ro i 2 dager, og plutselig hadde den lastet ned GPRS trafikk for 70 kr. Hvordan slår jeg av GPRS tilkoblingen? Ønsker ikke å benytte denne, ønsker bare å benytte trådløs tilbobling.

Mvh

Saimax

Lenke til kommentar
Hei.

Har akkurat gått til anskaffelse av en HTC Touch HD. Har installert Miri WM 6.5, som jeg er meget fornøyd med. Problemet er at telefonen går inn på nettet av seg selv (GPRS). Telefonen lå i ro i 2 dager, og plutselig hadde den lastet ned GPRS trafikk for 70 kr. Hvordan slår jeg av GPRS tilkoblingen? Ønsker ikke å benytte denne, ønsker bare å benytte trådløs tilbobling.

Mvh

Saimax

Det finnes sikkert flere forskjellige metoder, men jeg bruker HD-Tweak. http://montecristoff.webs.com/hdtweak.htm

Etter at du har installert programmet, blar du deg ned til 6.Data (GPRS/EDGE/HSDPA), 6.3 Enabled : Telenor Internett, så velger du disabled. :)

Med dette programmet kan du endre mange innstillinger, som sensitivitet på skjermen, osv.

Endret av chapen
Lenke til kommentar
Hei.

Mvh

Saimax

Det finnes sikkert flere forskjellige metoder, men jeg bruker HD-Tweak. http://montecristoff.webs.com/hdtweak.htm

Etter at du har installert programmet, blar du deg ned til 6.Data (GPRS/EDGE/HSDPA), 6.3 Enabled : Telenor Internett, så velger du disabled. :)

Med dette programmet kan du endre mange innstillinger, som sensitivitet på skjermen, osv.

Takk for hjelpen, sålangt så ser det ut til å fungere.

Mvh

Saimax

Lenke til kommentar

Unnskyld men jeg er nokså fersk når det gjelder slik installering, men nå holder jeg på å rive av meg håret!! Jeg har lastet ned den nye windows 6.5,lagt det på minnekortet og har prøvd å flashe det på alle mulige måter. Enten kommer error 240 opp, eller så finner den ingen image fil. Er det noen som har en helt idiotsikker måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Når det gjelder det å flashe er det flere veier til målet. Jeg har kun brukt en men vet at den virker og da er det greit for min del. Drawbacket med denne metoden er at du må kjøre USPL GUI 2.5 FØR hver flashing og dersom du skal flashe ofte blir du vel lei akkurat det. Men uansett dette gjør jobben. Se read-me filene slik at du er sikker på korrekte drivere etc.

Du trenger 2 ting FØR du går igang med flashing.

1. Innstaller først Microsoft .Net Framework 3.5 på pc'n.
  2. Last ned og gjør klarUSPL GUI v 2.5 Application husk å lese Read-me filene.

Flashing av HTC:

**NB: Ta ut minnekortet FØR du flasher og sett det inn igjen etterpå!

1: Koble til mobilen til pc.

2: Vær sikker på at mobilen er koblet til via Activesync.

3: Sørg for at du endrer instillinger på activesync slik at usb-connection ikke er lov.

4: Slå av telefonen.

5: Hold inne volum LAV knapp mens du slår på mobil slik at mobilen starter i bootloader. Du skal se at telefonen starter med 3 farger på skjermen.

6: Kjør USPL GUI v 2.5 slik at mobilen er i hacket-state, da tillater den endringer.

7 Kjør valgte rom [en .exe fil i mappa til den Rommen du skal bruke og den filen kjører du på pc'n med HD'n koble til] og enjoy!

Hei.

Mvh

Saimax

Default skal den ikke laste ned noe automatisk, så da ville jeg sjekka hva som benytter seg av datatilkoblingen. I WM6.5 er det også en valgmulighet slik at man kan velge om telefonen automatisk skal slå av datatilkobling når skjermen deaktiveres.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Når det gjelder det å flashe er det flere veier til målet. Jeg har kun brukt en men vet at den virker og da er det greit for min del. Drawbacket med denne metoden er at du må kjøre USPL GUI 2.5 FØR hver flashing og dersom du skal flashe ofte blir du vel lei akkurat det. Men uansett dette gjør jobben. Se read-me filene slik at du er sikker på korrekte drivere etc.

Du trenger 2 ting FØR du går igang med flashing.

1. Innstaller først Microsoft .Net Framework 3.5 på pc'n.
  2. Last ned og gjør klarUSPL GUI v 2.5 Application husk å lese Read-me filene.

Flashing av HTC:

**NB: Ta ut minnekortet FØR du flasher og sett det inn igjen etterpå!

1: Koble til mobilen til pc.

2: Vær sikker på at mobilen er koblet til via Activesync.

3: Sørg for at du endrer instillinger på activesync slik at usb-connection ikke er lov.

4: Slå av telefonen.

5: Hold inne volum LAV knapp mens du slår på mobil slik at mobilen starter i bootloader. Du skal se at telefonen starter med 3 farger på skjermen.

6: Kjør USPL GUI v 2.5 slik at mobilen er i hacket-state, da tillater den endringer.

7 Kjør valgte rom [en .exe fil i mappa til den Rommen du skal bruke og den filen kjører du på pc'n med HD'n koble til] og enjoy!

Hei.

Mvh

Saimax

Default skal den ikke laste ned noe automatisk, så da ville jeg sjekka hva som benytter seg av datatilkoblingen. I WM6.5 er det også en valgmulighet slik at man kan velge om telefonen automatisk skal slå av datatilkobling når skjermen deaktiveres.

? Hva som benytter seg av datakoblingen?? Jeg har selvfølgelig fulgt de 7 trinna, men det funker ikke!! Er det noen som har opplevd samme problem som meg men har fått det til nå??

Lenke til kommentar

Har kjørt MaryOne's nyeste sense baserte rom fra 16.10. i en uke. Den er basert på 23071 i stedet for 23016 (har bla startknapp nede til venstre (nice). Den er rimelig stabil.

Henger litt når jeg skal videresende tekstmedlinger. Sliter nå og da med nettverkforbindelsen på twitter applikasjonen. Når jeg skal svare på tekstmeldinger og går rett på reply hender det at "phone keypad" kun gir tall.. Må da velge compact eller full qwerty for å kunne skrive tekst.

Bortsett fra disse små irriterende bugs er jeg veldig fornøyd.

Kjørte duttys 2.6 extreme før denne. Den var veldig stabil, men sense overgår tidligere manillaversjoner.

Totalt sett er ikke denne 100% stabil enda, men den fungerer fint i daglig bruk og nytt er alltid gøy og det oppveier det negative med denne :-)

Endret av seb_seven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...