Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Tror dere det blir å komme en norsk rom tilgjengelig snart med manila 2.5/2.6? Vet oddsen for å få en offisiell ROM fra HTC er liten, men kanskje på xda?

Har så smått blitt litt lei telefonen,så har lyst å oppdatere den om ikke annet.. Tror bare ikke jeg vil ha engelsk ROM, har hørt det er evig stuk å få inn norske tegn og t9 osv..

Usikker på om det kommer en norsk rom, men jeg har engelsk rom og det er bare å holde inn "a" så kommer æ og å opp, samme gjelder med ø, bare å holde inn "o". Jeg ser ikke dette som et stort problem. Jeg tenkte det samme som deg før jeg byttet, og nå kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til 6.1. Det er jo bare å prøve, er jo bare å flashe tilbake til original rom fra HTC hvis du ikke blir fornøyd.

Er forøvrig i dialog med HTC om hvorfor de ikke kommer med en oppdatering til 6.5 for Touch HD. De har hittil ikke klart å svare på spørsmålet, de skriver bare at diamond2 og pro2 vil få oppdatering, og så forteller de meg at jeg kan gå inn på deres sider og laste ned opdateringen for de to telefonene. Og da har jeg klart skrevet at jeg har Touch HD.

Jeg tror ikke vi vil få noen oppdatering, og det ser ikke ut til at HTC har noe godt svar på hvorfor.

Jeg kan fortelle dere mer hvis jeg får et klarere svar, noe jeg håper jeg får. Kommer ikke til å gi meg før jeg får det. Så får bare vente og se... :hmm:

Hmm.. fungerer det slik på tastaturet når man surfer på web og? Finnes ikke noe man kan installere slik at man får det slik det er på den shippa ROM'en? Er evig lei av telefonen, og synes nye manila ser lekkert ut.. også slipper man se så mye av WM :p

Når det gjelder HTC kundeservice, så er i allefall min opplevelse at det er mer effektivt å ringe dem. De der mailene de sender ut virker å være veldig standardiserte klipp- og lim-svar, som sjelden egentlig svarer på det en spørrer om. Da jeg ringte dem angående det eneste problemet jeg hadde om HTC'en, fikk jeg et bedre svar som hjalp med en gang. Kanskje noe å prøve om mailene ikke når frem? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det neppe blir oppdatering er fordi Windows Mobile er lisensiert. Dermed må da HTC kjøpe opp flere lisenser til kunder som allerede har en eldre lisens, for så å tilpasse operativsystemet til telefonen. At XDA-eksisterer hjelper nok heller ikke på det, da de kanskje tenker at mange uansett går hit og henter en uoffisiell oppdatering.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det neppe blir oppdatering er fordi Windows Mobile er lisensiert. Dermed må da HTC kjøpe opp flere lisenser til kunder som allerede har en eldre lisens, for så å tilpasse operativsystemet til telefonen. At XDA-eksisterer hjelper nok heller ikke på det, da de kanskje tenker at mange uansett går hit og henter en uoffisiell oppdatering.

Jeg vet jo det.. Derfor jeg spør etter touch flo 2.5/2.6, trenger ikke ha oppdatering til WM 6.5, jeg vet det er mer komplisert.. synes nok likevel HTC skulle gitt oppdateringer på touch flo, som er deres eget.

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar

Ikke ta sorgen på forskudd folkens :)

HTC sendte meg en mail og sa at de ikke kommer med en oppdatering til HD, men så sendte jeg en mail tilbake med mange argumenter, og nå sier de dette: "Eg leste på HTC sin websiden at HD er ikke inkludert med 6.5 oppgradering.Men vi skal eskalere saken så at HD ER inkludert." (Eskalere betyr å følge opp, hvis noen ikke visste det)

Dette er jo et godt tegn :D

Endret av chapen
Lenke til kommentar
Tror dere det blir å komme en norsk rom tilgjengelig snart med manila 2.5/2.6? Vet oddsen for å få en offisiell ROM fra HTC er liten, men kanskje på xda?

Har så smått blitt litt lei telefonen,så har lyst å oppdatere den om ikke annet.. Tror bare ikke jeg vil ha engelsk ROM, har hørt det er evig stuk å få inn norske tegn og t9 osv..

Usikker på om det kommer en norsk rom, men jeg har engelsk rom og det er bare å holde inn "a" så kommer æ og å opp, samme gjelder med ø, bare å holde inn "o". Jeg ser ikke dette som et stort problem. Jeg tenkte det samme som deg før jeg byttet, og nå kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til 6.1. Det er jo bare å prøve, er jo bare å flashe tilbake til original rom fra HTC hvis du ikke blir fornøyd.

Er forøvrig i dialog med HTC om hvorfor de ikke kommer med en oppdatering til 6.5 for Touch HD. De har hittil ikke klart å svare på spørsmålet, de skriver bare at diamond2 og pro2 vil få oppdatering, og så forteller de meg at jeg kan gå inn på deres sider og laste ned opdateringen for de to telefonene. Og da har jeg klart skrevet at jeg har Touch HD.

Jeg tror ikke vi vil få noen oppdatering, og det ser ikke ut til at HTC har noe godt svar på hvorfor.

Jeg kan fortelle dere mer hvis jeg får et klarere svar, noe jeg håper jeg får. Kommer ikke til å gi meg før jeg får det. Så får bare vente og se... :hmm:

Hmm.. fungerer det slik på tastaturet når man surfer på web og? Finnes ikke noe man kan installere slik at man får det slik det er på den shippa ROM'en? Er evig lei av telefonen, og synes nye manila ser lekkert ut.. også slipper man se så mye av WM :p

Når det gjelder HTC kundeservice, så er i allefall min opplevelse at det er mer effektivt å ringe dem. De der mailene de sender ut virker å være veldig standardiserte klipp- og lim-svar, som sjelden egentlig svarer på det en spørrer om. Da jeg ringte dem angående det eneste problemet jeg hadde om HTC'en, fikk jeg et bedre svar som hjalp med en gang. Kanskje noe å prøve om mailene ikke når frem? :)

Fungerer på web også :)

Her er et med norske tegn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=501122

Jeg gikk lei av det, men tror mange bruker det. Jeg synes tastene blir for små...

Lenke til kommentar

Her er et med norske tegn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=501122

Jeg gikk lei av det, men tror mange bruker det. Jeg synes tastene blir for små...

Okei, tusen takk for svar :) For små? Tilogmed for jentefingre med lange negler? :p

Tror kanskje jeg prøver meg på å flashe ROM da. Er ikke 100% på hvordan det gjøres, eller hvilken ROM som er best til enhver tid, for når jeg har sett meg ut en, kommer det typ et ras med nye fra Miri og Dutty og de der Energyfolka osv.. :p Tar gjerne imot tips om ROM, synes det virker som de fleste har svakheter? Noen står det mangler radio, hva betyr det?

Jeg tror jeg har skjønt sånn ca hvordan det gjøres da. Backup -> USPL -> Rom -> Hard reset x 2 -> Kopiere tilbake backup?

Lenke til kommentar
Hei.

Har nå lest en del i denne tråden om div. roms og flashing.

Så da lurte jeg på:

* Hvordan falshe? lest mye om det men er så mye rart :p

* Hva er mulig den beste å legge inn for min del?

Bruker telefon mest til å skrive sms, ringe og nett.

Er ganske fersk når det kommer til dette her.

Hvilken Rom som er best for deg er jo en smakssak. Du får titte litt rundt og se på de forskjellige da vet du.

Selv kan jeg godt anbefale miri's rom

Når det gjelder det å flashe er det flere veier til målet. Jeg har kun brukt en men vet at den virker og da er det greit for min del. Drawbacket med denne metoden er at du må kjøre USPL GUI 2.5 FØR hver flashing og dersom du skal flashe ofte blir du vel lei akkurat det. Men uansett dette gjør jobben. Se read-me filene slik at du er sikker på korrekte drivere etc.

Du trenger 2 ting FØR du går igang med flashing.

1. Innstaller først Microsoft .Net Framework 3.5 på pc'n.
  2. Last ned og gjør klarUSPL GUI v 2.5 Application husk å lese Read-me filene.

Flashing av HTC:

**NB: Ta ut minnekortet FØR du flasher og sett det inn igjen etterpå!

1: Koble til mobilen til pc.

2: Vær sikker på at mobilen er koblet til via Activesync.

3: Sørg for at du endrer instillinger på activesync slik at usb-connection ikke er lov.

4: Slå av telefonen.

5: Hold inne volum LAV knapp mens du slår på mobil slik at mobilen starter i bootloader. Du skal se at telefonen starter med 3 farger på skjermen.

6: Kjør USPL GUI v 2.5 slik at mobilen er i hacket-state, da tillater den endringer.

7 Kjør valgte rom [en .exe fil i mappa til den Rommen du skal bruke og den filen kjører du på pc'n med HD'n koble til] og enjoy!

Lenke til kommentar

Okei, tusen takk for svar :) For små? Tilogmed for jentefingre med lange negler? :p

Tror kanskje jeg prøver meg på å flashe ROM da. Er ikke 100% på hvordan det gjøres, eller hvilken ROM som er best til enhver tid, for når jeg har sett meg ut en, kommer det typ et ras med nye fra Miri og Dutty og de der Energyfolka osv.. :p Tar gjerne imot tips om ROM, synes det virker som de fleste har svakheter? Noen står det mangler radio, hva betyr det?

Jeg tror jeg har skjønt sånn ca hvordan det gjøres da. Backup -> USPL -> Rom -> Hard reset x 2 -> Kopiere tilbake backup?

Hehe, du klarer deg nok bra, hadde ikke store problemer med det, men litt...

Synes designet på det originale fra Miri er mye finere :p

Lenke til kommentar

>Jonas< : Tusen takk :) Da gjelder det bare å finne ROM og finne ut hva sånn mangler radio-ting betyr :) Hva er forresten det verste som kan skje om det går gæli? At man må flashe tilbake til original ROM?

Hehe, originalt design? Har Miri eget design og? :p Om jeg får detta til, er det jo for å få nye touch flo'en da..

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar
>Jonas< : Tusen takk :) Da gjelder det bare å finne ROM og finne ut hva sånn mangler radio-ting betyr :) Hva er forresten det verste som kan skje om det går gæli? At man må flashe tilbake til original ROM?

Hehe, originalt design? :p Om jeg får detta til, er det jo for å få nye touch flo'en da..

Det er ikke det samme som 6.1.

Her er 6.1: 2:32

Det på 6.5 ser mye bedre ut, og har annerledes design (mer likt det på iPhone)... aner ikke hvordan jeg kan ta print screen på HD... kanskje d er noen andre her som kan laste opp et bilde fra keyboardet på 6.5?

Lenke til kommentar
Til Porcelina og dere andre som vurderer å flashe nå:

Jeg ville ventet litt, HTC har sagt til meg at de skal jobbe med at vi skal få en oppdatering til HD med offisiel WM 6.5... (Da blir den lagt ut på hjemmesiden til HTC)

:D

KØDDER DU?!?! :D :D :D Med nyeste touch flo også? Åhh, da hadde jeg vært i himmelen! Få det bekreftet!

Lenke til kommentar
Ikke ta sorgen på forskudd folkens :)

HTC sendte meg en mail og sa at de ikke kommer med en oppdatering til HD, men så sendte jeg en mail tilbake med mange argumenter, og nå sier de dette: "Eg leste på HTC sin websiden at HD er ikke inkludert med 6.5 oppgradering.Men vi skal eskalere saken så at HD ER inkludert." (Eskalere betyr å følge opp, hvis noen ikke visste det)

Dette er jo et godt tegn :D

Som jeg skrev her så er jeg i dialog med HTC.

Vi får bare vente i spenning og se hva de får til, håper på det beste :D

Lenke til kommentar

Har nettopp levert min Touch HD inn på rep for andre gang. Første gang pga den gikk saktere og saktere før den tilslutt hang seg helt opp. (har noen poster ca 40 sider tilbake i denne tråden om det)

Denne gang pga at jeg fikk konstant opp feilmelding om at melding ikke kunne sendes når jeg prøvde å sende sms. Har hatt dette problemet tidligere, da prøvde jeg å bytte SIM-kort, det har virket fram til nå. Dritt lei. Nå håper jeg at de ikke klarer å fikse det, eller at jeg evt må levere den inn på rep for 3de gang. Da skal jeg med hjemmel i forbrukerkjøpsloven skaffe meg Touch Pro 2!

Endring: kanskje jeg skal prøve meg på Touch HD 2 hvis jeg skulle komme dit :)

Endret av hermansent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...