Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skrudd av 3/3.5G og har tillatt at programmer som automatisk kobler seg til skal bruke WLAN som finnes. For tidligere, hvis jeg feks skulle oppdatere været så koblet den seg automatisk på 3G osv, men nå får jeg "tilkoblingsfeil". Forståelig.

Har du prøvd remote desktop? Isåfall funker det bra? :)

Lenke til kommentar

Bruker et program som heter "NoData", dette skal vist kunne desable all data inn og ut via telefonen.

Jeg kan desable:

- Telenor Internett

- Telenor MMS

Er jeg garantert at ingen programmer, som f.eks GPS bruker internett (GPRS, GSM, 3G, EDGE osv)?

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen testet de nye Manilla 2.5 og 2.6 man kan laste ned på HTCpedia og xda-developers?

Er de stabile nok for daglig bruk ennå?

Jeg bruker Miris Winmobil6.5 men gammel manilla. Funker utmerket, men er sugen på disse hurtigkoblingene/knappene som nyeste manilla gir på hovedsiden på mobilen.

Link til Miris ROM med manilla 2.5: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=542104

Lenke til kommentar

HD2 ble offisiell i dag - http://www.htc.com/www/product/hd2/specification.html og forumtråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1159954

Selv om jeg hadde overbevist meg selv på forhånd om å hoppe over HD2 / Leo, og vente til neste runde med Android-telefoner i stedet, så ble jeg veldig usikker når jeg så specslisten. Bl.a. Snapdragon-CPU, Sense UI, endelig blits/kameralys, kanskje HTC nå skjønner at de er elendig på kamera osv. Jeg er mest skeptisk til redusert batterikapasitet ift HD og at den er enda større.

Er det andre som vurderer å gå fra HD til HD2?

Lenke til kommentar

Jeg syns den blir for stor. Syns egentlig HD er i største laget også. Angående kameraet, er det noe som tilsier at det ikke er det samme? LED hjelper jo på, men bildene blir jo ikke akkurat av god kvalitet allikevel. Sense er vel også bare et nytt navn på Manila? I og med at programvaren fåes på HD, og at det ellers er lite nytt bortsett fra skjermen og ytelsesøkninga, så holder jeg meg til HD. Skulle jeg kjøpt meg ny telefon i dag spørs det nok om det ikke hadde blitt TP2.

Er det forresten noen som har testet flere av de nyeste 6.5-buildene på XDA og kan fortelle meg hvilken som har best ytelse kombinert med batterilevetid?

Lenke til kommentar
Jeg syns den blir for stor. Syns egentlig HD er i største laget også. Angående kameraet, er det noe som tilsier at det ikke er det samme? LED hjelper jo på, men bildene blir jo ikke akkurat av god kvalitet allikevel. Sense er vel også bare et nytt navn på Manila? I og med at programvaren fåes på HD, og at det ellers er lite nytt bortsett fra skjermen og ytelsesøkninga, så holder jeg meg til HD. Skulle jeg kjøpt meg ny telefon i dag spørs det nok om det ikke hadde blitt TP2.

Er det forresten noen som har testet flere av de nyeste 6.5-buildene på XDA og kan fortelle meg hvilken som har best ytelse kombinert med batterilevetid?

Jeg har bare testet en, men det går for å være den beste. Om noen dager vil den endelige versjonen bli sluppet. Bruker Miri sin WM 6.5. Du får den i mange forskjellige versjoner, fra XtraLight til en Premium versjon. Det er to forskjellige tråder, en med Manila(TF3D) 2.1 og en med 2.5.

Jeg bruker den med 2.1 nå, men når den endelige versjonen blir sluppet oppdaterer jeg nok til Manila 2.5.

Miri WM 6.5 Manila 2.1: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=493911

Miri WM 6.5 Manila 2.5: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=542104

Her har du mange og velge mellom: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=453

Men som sagt, så er nok Miri sin den beste ut fra det jeg har lest :D

Endret av chapen
Lenke til kommentar

Bytta tilbake til orginale 6.1 i helga etter og ha levd flere uker med et forbanna ustabilt tregt 6.5 helvete. Er i grunn dritt lei alt som har med WM og gjøre, liker at jeg trykker på en knapp og ikke rekker og blunke en gang før dritte nreagerer. Men nei på disse telefonene kan du skru av alle applikater og like vell kjøre på 60% minne bruk... Neste gang blir det Android.

Lenke til kommentar

Tror dere det blir å komme en norsk rom tilgjengelig snart med manila 2.5/2.6? Vet oddsen for å få en offisiell ROM fra HTC er liten, men kanskje på xda?

Har så smått blitt litt lei telefonen,så har lyst å oppdatere den om ikke annet.. Tror bare ikke jeg vil ha engelsk ROM, har hørt det er evig stuk å få inn norske tegn og t9 osv..

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar
Tror dere det blir å komme en norsk rom tilgjengelig snart med manila 2.5/2.6? Vet oddsen for å få en offisiell ROM fra HTC er liten, men kanskje på xda?

Har så smått blitt litt lei telefonen,så har lyst å oppdatere den om ikke annet.. Tror bare ikke jeg vil ha engelsk ROM, har hørt det er evig stuk å få inn norske tegn og t9 osv..

Usikker på om det kommer en norsk rom, men jeg har engelsk rom og det er bare å holde inn "a" så kommer æ og å opp, samme gjelder med ø, bare å holde inn "o". Jeg ser ikke dette som et stort problem. Jeg tenkte det samme som deg før jeg byttet, og nå kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til 6.1. Det er jo bare å prøve, er jo bare å flashe tilbake til original rom fra HTC hvis du ikke blir fornøyd.

Er forøvrig i dialog med HTC om hvorfor de ikke kommer med en oppdatering til 6.5 for Touch HD. De har hittil ikke klart å svare på spørsmålet, de skriver bare at diamond2 og pro2 vil få oppdatering, og så forteller de meg at jeg kan gå inn på deres sider og laste ned opdateringen for de to telefonene. Og da har jeg klart skrevet at jeg har Touch HD.

Jeg tror ikke vi vil få noen oppdatering, og det ser ikke ut til at HTC har noe godt svar på hvorfor.

Jeg kan fortelle dere mer hvis jeg får et klarere svar, noe jeg håper jeg får. Kommer ikke til å gi meg før jeg får det. Så får bare vente og se... :hmm:

Endret av chapen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...