Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får en HTC Touch HD levert av arbeidsgiver på tirsdag og lurer på om noen har noen større preferanser rundt de mange ulike rom'ene som du kan flashe den med?

Jeg har en kamerat som sverger til original rom fra HTC med SPB Mobile Shell 3, mens en annen bekjent bruker Miri sin WM 6.5 rom. Batteritid er viktig, og her ser jeg veldig mange ulike erfaringer på xda-forumet. Noen hevder originale rom's gir kjempebra batteritid mens andre sverger til "hjemmelagde" rom's for den ultimate stabilitet og batteritid.

Lenke til kommentar

Tror ikke du vil få noe bedre svar her, alltid delte meninger. Uansett, jeg selv har brukt Miri sine roms i det siste og har vært fornøyd med de. Dog, kom over denne for litt siden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=472972 og sitter å flasher den i dette øyeblikk.

Har du tenkt å gi custom roms en test, så må du nesten bare lese deg frem og teste selv for å finne den som passer for deg.

Lenke til kommentar

Hei,

mitt første innlegg i denne tråden, som jeg har funnet svært nyttig. Har nettopp kjøpt en Touch HD, og er godt fornøyd så langt. Har lagt inn HD Tweak etter anbefalinger her, veldig bra.

Spørsmål:

Jeg har oppdatert ROM til siste release fra HTC.com, også etter anbefaling. Og det fungerer utmerket. Imidlertid ser jeg også at det finnes noen Hotfix'er som også kan være nyttige. MEN, når jeg laster ned disse og prøver å kjøre exe-filene får jeg melding om at "... is not a valid Win32 application". Jeg kjører Windows 32bit, XP service pack 2. Noen som kjenner til dette? Har søkt endel forskjellige forumer, og jeg mener å ha lastet ned korrekt versjon fra HTC.

Forøvrig slet jeg lenge med å få Activesync til å virke, programmet fant ikke telefonen selv om pc'en gjorde det. Grunnen, som jeg ikke finner nevnt noe sted, var at jeg satte opp en Exchange push-mail konto direkte fra telefonen før jeg synket den til pc'en. Etter en hard reset av telefonen fant Activesync den med en gang, og mailkontoen ble så opprettet gjennom Activesync. Nå fungerer alt utmerket.

Lenke til kommentar

Hotfixene var kun nødvendig i starten.

@Hedonism: Jeg hadde nok kjørt stock i en uke eller to først. En del foretrekker stock, så det vil være greit å ha et sammenligningsgrunnlag tenker jeg. Det er enkelt og raskt å overføre kontakter, meldinger, anropshistorikk osv når du senere skal begynne å flashe.

Lenke til kommentar
Tror ikke du vil få noe bedre svar her, alltid delte meninger. Uansett, jeg selv har brukt Miri sine roms i det siste og har vært fornøyd med de. Dog, kom over denne for litt siden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=472972 og sitter å flasher den i dette øyeblikk.

Gi gjerne en liten review, hva du synes om romen. Bruker Miri sin nå, så hadde vært spennende og sett litt hva du synes.

Lenke til kommentar

Likte Barebone på grunnlag av at den er "barebone", så du har større mulighet til å velge hva du vil ha på mobilen og ikke. Men hadde en følelse av at noe manglet. En ting skal være sagt, den føltes veldig kjapp i forhold til alt annet jeg har vært borti. Men på grunnlag av det jeg sa, om at noe manglet, så er jeg nå tilbake til Miri v15.

Sånn egentlig så ser jeg ikke helt den store forskjellen mellom de forskjellige "custom" rom'ene, det er som regel bare noen få programmer som skiller de fra hverandre, eller at de er basert på 6.1 eller 6.5 og heller ikke der er det den alt for store forskjellen, selv om det sikkert er en stor forandringer under panseret mellom 6.1 og 6.5.

Har egentlig litt lyst til å prøve å sette sammen en egen rom, med det jeg selv vil ha, men så langt har ikke det funka så bra, da jeg har null peiling på hvordan "rom cooking" foregår. Dog skulle noen vite om en fin guide, tar jeg gjerne imot linken.

Lenke til kommentar

Ang. favoritter i Opera har jeg et problem. Jeg har synka favorittene fra pc'n til enheten med ActiveSync. Favorittene ligger på telefonen (under Windows-folderen), men de kommer ikke opp når jeg starter Opera 9. Bare standard-favorittene som kom med telefonen er tilgjengelige. Noen som vet hvor Opera 9 henter favorittene så jeg kan laste over mine dit?

Lenke til kommentar
Kjører Miri v10 premium nå. Alt er vel utenom wmp. Noe bra jeg kan legge til for å få mer "Iphone aktig" browsing etter musikken god respons?

v15 + S2P: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2526833

Hmm her går ting fort. Er jo ikke lenge siden jeg satt inn v10. Nå er alt v15 ute :yes:

Så har du testet v15? Hva er forskjellen på v10 og v15? Må jeg bruke v15 sammen med S2P el kan jeg bruke v10?

S2P ser ut til å være midt i blinken for meg. Eneste er at jeg er allergisk mot ting som ikke er responsivt. Går ting i sirup får jeg varmgang i huet. Noen som kan bekrefte at S2P kjører smooth og uten "lag"?

Noen som har tips om kule men likevel litt konservative skins jeg kan bruke sammens med Miri v10/v15?

-husk at jeg foretrekker responsive løsninger, men gjerne litt eyecandy sålenge ikke det gjør telefonen treg :-)

Takk for tipset, får kanskje tid til å legge det i morgen kveld håper jeg.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
S2P er smooth sålenge du er vandt med roteringen i programmet. Det hele kan føles usmooth til å begynne med, men er et flott musikkprogram all over. Du kan bruke det med v10 også. :)

Helt topp! Da legger jeg inn S2P ikveld.

Er det egentlig gode grunner for å legge inn Miri v15? Hva er forskjellen på den og v10? v10 virker dønn stabil og eneste ankepunktet har vært musikkbiten for min del. Og om det ikke er noe jeg går glipp av så orker jeg ikke bytte til siste versjon nå.

Lenke til kommentar

S2P, hvordan kan jeg bla i musikken? For øyeblikket er det bare rot, fordi med en gang jeg velger "Storage Card" så viser den meg alle musikk filene jeg har liggende der, er litt slitsomt å finne sanger/album/artist da.

Har sortert musikken på Storage Card slik: i root av storage card har jeg en mappe kalt MUSIC, og inni der igjen har jeg mapper med artistens navn, og innenfor der igjen, navnet på albumet, også sangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...