Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer Opera Mini på denne telefonen? Da tenker jeg kun bruk med fingrene og nyeste originale rom. :)

Fungerer bra. Skriftstørrelsen er ikke kjempestor, men til gjengjeld slipper man å zoome og det blir minimalt med scrolling. Jeg bruker så og si bare Opera Mini til surfing, blir jo mye billigere og raskere også enn de andre nettleserne som laster ned sidene i full størrelse.

 

er det mulig å få flash player på hd?

Flash i nettleseren? Ligger versjoner av Opera med flash-støtte på XDA, ellers så kan man bruke en annen nettleser som Skyfire.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer Opera Mini på denne telefonen? Da tenker jeg kun bruk med fingrene og nyeste originale rom. :)

Jeg synes det fungerer veldig bra, med unntak av at når man øker skriftstørrelsen, så blir f.eks. ikke avkrysningsbokser økt samtidig. Derfor bruker jeg stylusen litt til slikt, men generelt er stylus helt unødvendig.

 

Flash i nettleseren? Ligger versjoner av Opera med flash-støtte på XDA, ellers så kan man bruke en annen nettleser som Skyfire.

Trodde det var problemer med at de var ustabile? Det var i alle fall mange roms som reklamerte for at browser med flash var inkludert for noen måneder siden, men tror omtrent alle gikk bort igjen fra det fordi det var ustabilt. Når det er sagt, så er det ikke et viktig poeng for meg i det hele tatt, og jeg har derfor ikke fulgt spesielt mye med...men det var inntrykket jeg fikk. Tror det fungerer sånn noenlunde med IE. Får se om det fungerer bedre med Opera Mobile 9.7, som snart (endelig) kommer.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Opera Mini, nesten hver gang. Men det hender ofte at jeg savner mer Mobile-funksjonalitet i Mini (spesielt wand og tabs), eller Mini-funksjonalitet i Mobile (Opera Link og hurtigheten f.eks.). Nå er det oppdateringer til begge like rundt hjørnet, regner med at både Mini 5 og Mobile 9.7 er lansert om få uker (se f.eks. http://twitter.com/opera/status/1928956874). Da vil i alle fall 9.7 bli vesentlig raskere, og også spare på datakostnadene pga Opera Turbo.

Lenke til kommentar

Peppep: du bruker nyeste miris? Har du opplevd at telefonen noenganger påstår at "phone module" er skrudd av?

Noen ganger når jeg svarer på meldinger kommer den plutselig idet jeg skal sende. Hjelper ikke å skru av og på telefonmodus i comm manager, må skru av og på telefonen >_<

Lenke til kommentar

Har kjørt Miri 7.1, v9, v11 og oppdaterte for noen dager siden til v13. Aldri opplevd slike problemer. V 14.1 kommer i løpet av dagen og inneholder visst en build med mange forbedringer, så du kan jo se om det hjelper. Ellers har jeg valgt auto-3G påslått i comm manager, noe som ikke er påslått som default eller flashing. Det burde ikke ha noe å si, men det er den eneste endringen jeg gjør i slike type innstillinger. Har du forsøkt å sende SMS like etter flashing? De fleste problemer er tilknyttet tredjeparts-SW, og ikke rom'en.

Lenke til kommentar

Da har visst jeg også bestilt meg en Touch HD - er det noen som kan fortelle meg hva jeg bør legge inn først som sist? Ikke hatt smartphone før, så ikke helt oppdatert på slikt.

 

Ser mange snakker om ROM, etc - er det noe man bør oppdatere av software på telefonen når man får den?

 

Hva finnes av beskyttelsesutstyr til telefonen? Vet det følger med slik stoffveske, finnes det noe annet praktisk? F.eks slik folie man kan legge på, helst så usynlig som mulig.

Lenke til kommentar

Det kommer vel helt ann på bruken, personlig har jeg flashet den til WM6.5 istedet for 6.1 som følger med. Dette med Miri sin ROM som du finner på xda-developers. Litt fiksing må til dersom du kjører uorginal rom, men ikke mye. Eneste som "måtte" gjøres for min del var en cab så jeg fikk norsk språk på ordlista.

 

Du kan såklart bruke den med orginal-programvaren, men jeg opplever Miri's som mye kjappere. Noe ekstra funksjonalitet er det også. Dersom du bruker USPL til å flashe med, blir heller ikke bootloaderen endret på (de telefonene som blir kjøpt nå har SPL versjonen som ikke trengs oppdatering for å fungere med USPL), og dermed stort sett ufarlig å flashe.

 

Ellers er det jo et hav av programmer å velge mellom, har ikke installert så forbaska mye selv, men et par ting som jeg liker;

 

Pimbackup - fint lite program som tar backup av hele telefonen

TomTom 7 - Veldig bra GPSprogramvare

Totalcommander - Filutforsker

Facebook - Microsoft's egen facebookapplikasjon

TCPMP player - en spiller som tar så og si alle formater

 

Invisibleshield har jeg hørt mye bra om - kan være noe "appelsinhud", men slik blir det nok uansett hva du har på skjermen. Selv bruker jeg ingenting.

Lenke til kommentar

Nå er jeg drittlei min Touch HD. Den henger seg komplett opp hver gang jeg skal sende sms. Når jeg trykker på send kommer bare den roterende sirkelen opp før den henger seg helt opp og jeg må restarte mobilen.

 

Jeg har slitt med problemer rundt sms med den før (har noen poster på noen sider tilbake på denne tråden), men nå er jeg virkelig lei.

 

Skal jeg prøve en "hard reset" eller levere den til rep på Elkjøp? Hva synes folk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...