Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Ikonforklaring er i manualen. At det står G/E/3G/H betyr ikke at du er tilkoblet, kun at det er den dekningen du har akkurat da. Om den er tilkoblet i timesvis spiller for øvrig ingen rolle, ettersom man betaler for bruken (pr MB), ikke for tiden man er tilkoblet. Men hvis den kobler til stadig vekk, så er det jo noe som kjører i bakgrunnen og starter tilkoblingen, og da blir det sannsynligvis også overført data.

Du kan nekte telefonen datatilkobling for å være på den sikre siden, se her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467813

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en tur på Expert i sted for å teste HTC HD for første gang, må si meg positivt overrasket. Menyene var raske og nedlasting tok kort tid. Merket også godt at det var en trykkfølsom skjerm og ikke touch, noe som ikke trenger å være noe minus.

Endret av Novair
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg en HTC Touch HD, og lurer litt på hvordan dere opplever stabiliteten til mobilen? Bruker i dag iPhone 3G som jeg fint kan ha påslått i flere dager uten behov for reboot.

Bruker mobilen min mest til ringing/sms, video, surfing og epost. Er fristet av den store 3.7" skjermen, men hadde i fjor en HTC Touch som var ustabil til tross for få installerte programmer og den måtte restartes i tide og utide.

Det jeg lurer på er om HTC Touch HD må restartes flere ganger i uken for å ikke bli treg/ustabil? Ser det er mange rom's du kan flashe den med, så regner med det er ulikheter ute og går der.

Lenke til kommentar

Jeg vil gi HD med nyeste ROM en 5 / 6 på stabilitet. iPhone kræsjer ca. like mye som HD vil jeg anslå, men når en applikasjon kræsjer på iPhone så klarer den å restarte applikasjonen uten mye om og men.

Med HD så opplever jeg at de gangene den kræsjer så er det full stopp. Eneste som virker er reset / ta ut batteriet.

Det skal imidlertid sies at hvis du kun bruker forhåndsinstallert programvare så vil det nok kunne gå lenge mellom hver gang du opplever slike problemer. Jeg har stort sett opplevd problemer i forbindelse med 3. part programvare.

En ting jeg synes er mer irriterende på HD en kræsj er minnet og hvor lite taktisk minnehåndteringen er. Hvis du åpner mange applikasjoner så blir det fort lite plass og sutring om at den sliter / lagging. Dette er imidlertid snakk om bruksmønster. Hvis du lukker applikasjoner når du har brukt dem sparer du både frustrasjon, minne og til syvende og sist; batteri.

-KJ

Lenke til kommentar

Hm, jeg opplever ikke de samme problemene ved åpning av mange programmer. Jeg har kjørt to browsere (Opera Mini + Opera Mobile eller Opera Mobile + IE) + musikk + programvaren for å styre BT-klokken min og gjerne mer uten antydning til problemer. Var faktisk imponert over nettopp imponert over minnehåndteringen en gang jeg skulle "stressteste" dette. Den greide å åpne veldig mye før den til slutt måtte avslutte åpne programmer, mye mer enn jeg trodde på forhånd.

Er for øvrig helt enig om låsingen. Enten fungerer det helt som det skal, eller så kræsjer det helt. Men opplever det heldigvis mye sjeldnere etter jeg begynte med roms fra xda-developers enn jeg gjorde med stock-romen.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Er det mye ekstra arbeid med f.eks. dutty's rom, eller er det bare å installere og så går alt som vanlig?

Hvis noen kunne lagt ved en link til den siste dutty's rom hadde det vært supert. Ut ifra det jeg har lest skal den være den beste... er det noen som mener noe annet?

Kan noen legge ved en "bruksanvisning" om hvordan man innstallerer slike rom, så hadde det vært glimrende :)

Ser at dette blir mange spørsmål, men håper det går greit :)

Hva er forresten ulempen med slike uoffisielle rom?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg en HTC Touch HD, og lurer litt på hvordan dere opplever stabiliteten til mobilen? Bruker i dag iPhone 3G som jeg fint kan ha påslått i flere dager uten behov for reboot.

Bruker mobilen min mest til ringing/sms, video, surfing og epost. Er fristet av den store 3.7" skjermen, men hadde i fjor en HTC Touch som var ustabil til tross for få installerte programmer og den måtte restartes i tide og utide.

Det jeg lurer på er om HTC Touch HD må restartes flere ganger i uken for å ikke bli treg/ustabil? Ser det er mange rom's du kan flashe den med, så regner med det er ulikheter ute og går der.

Jeg restartet telefonen av og til (ukentlig omtrent), men ikke på grunn av at telefonen krasjer. Faktisk så kan jeg kun huske to ganger der batteriet har vært eneste mulighet til å restarte telefonen. Og en av de gangene gikk jeg virkelig hardt til verks for å få det til :)

Bruker orginal rom fra HTC. Den siste HD rom fra 7/4 2009

Til og med kameraet er jeg fornøyd med etter hvert. Etter litt justering så funker det bra på utebilder. Og tidvis bra på innebilder når lyset er ok. Telefonen er stabil og det er ikke mye å klage over selv om jeg ofte har flere programmer oppe (8-9 programmer bruker +/- 50% av minnet)

Lenke til kommentar

Har måttet restarte telefonen en gang eller to fordi hovedmenyen klikka, men det gikk an og åpne programmer, har dog aldri måtte ta ut batteri eller resete. Har aldri hatt noe minne problem heller, men en ting jeg reagerer på er at når jeg har lukket absolutt alt og skrudd av alt av radio/ trådløse signaler osv så står minnebruken på 40%... Og en annen ting er at ActiveSync ligger i oppgavebehandlig konstant, lukker jeg det så kommer det tilbake etter noen minutter eller sekunder. Tar jo ikke noe plass men det ligger nå der ! :angry:

Lenke til kommentar

Jeje, igår skulle jeg vaske sengetøyet og inn i maskinen fulgte jaggu min HTC Touch Pro med. Kunne ikke finne telefonen - gikk forbi vaskemaskinen og hørte klonk - klonk - klonk. Det er en lyd som vått sengetøy normalt ikke lager ( til dere som har andre som vasker sengetøyet deres). Så den ble altså vasket på 60 grader i 1 time og 20 minutter. Den kom ut ren og pen (stylusen forsvant forresten og kommer vel kanskje til å ødelegge vaskemaskinen om noen dager), men etter lang tørketid var telefonen like død. Så i dag er jeg lykkelig eier av en HTC Touch HD. Litt kjipt å ødelegge en fin telefon i vasken da.

Ser at spranget fra Touch Pro ikke er så stort, men telefonen er jaggu mer snasen samt at jeg slipper å drasse med meg et tastatur som jo er innebyd i Touch Pro. Så da får jeg sette igang å installere alt av programvare jeg hadde på den forrige. Høy prioritet på tomtom. Er det Navigator7 dere har? Jaja, får vel labbe over på xda og finne det der....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...