Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg åssen jeg legger til musikk? Fordi først la jeg all musikken i mine dokumenter - min musikk. Men dette er jo telefon minne, med begrenset plass. Da fikk jeg beskjed om at minne var fullt og slett eller flytt filer over til lagringskortet. Så gikk jeg inn på lagringskortet hvor jeg lagde en ny mappe, musikk. Så putta jeg all musikken inn der, men når jeg prøver og åpne musikkspilleren så står det bare "søker" når jeg prøver og spille av en sang. Må jeg flytte filene et hakk opp - ut av lagrinkskort mappa - og inn i MUSIC, mappa? Eller må den søke eller må jeg legge filene et annet sted? :(

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

Det ryktes at Windows mobile er svært tregt, er det slik å forstå at hver en ting man skal gjøre på telefonen tar mange sekunder? 1 sekund fra eller til er ikke så mye, men når man begynner å snakke om et par så begynner det å spille inn.

Lenke til kommentar

Nei, WM er et tungt mobil-OS, og var tidligere kjent for å være tregt, og den såkalte "soft reset"-knappen (rebooter telefonen, resetter ingenting annet) som alltid er på WM-telefoner har lenge vært argumentet for ikke-WM-brukere om hvorfor OSet er så dårlig. Men tidene endrer seg - jeg har nå hatt telefonen et halvt år, og er fornøyd med hurtigheten på nesten alle punkter. At tyngre programmer bruker et sekund eller tre på å starte opp er helt greit, ved generell bruk merker jeg veldig lite til tregheter. Det eneste som irriterer meg er at å starte telefonen og taste PIN tar tid, og det tar f.eks. 1-2 sek fra telefonen registrerer en innkommende samtale til den faktisk ringer. Spesielt det siste er noe MS og/eller HTC burde greie å fjerne, ettersom det er basisfunksjonalitet. Reset-tasten har blitt brukt få ganger på det halve året, og alle mine tidligere telefoner har også låst seg iblant slik at jeg måtte ta ut batteriet, så det er verken et argument for eller mot telefonen.

 

Nå vet jeg ikke hvilken telefon du evt bytter fra, men jeg synes HDen er omtrent på nivå med min gamle, en N82 med S60. N82en var raskere med oppstart/PIN og samtaler, ellers er det som ved HDen - tyngre oppgaver tar litt tid. Så hvis du går fra en "dumbphone" til en smarttelefon, vil du nok merke forskjell, ellers tror jeg du vil merke lite.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar!

Har pr. Nå en Sony Ericsson W850i, som er relativt kjapp. Forventer en litt tregere mobil, men håper ikke overgangen bli for stor. Ingen kan forvente at en mobil kan åpne store programmer på null time, men man kan forvente at SMS/MMS/E-Post tjenester mm. Er relativt kjappe, no som jeg er avhengig av.

Lenke til kommentar

Enig med Peppep, alt går relativt fort. Skrur du av pinkode som meg går det enda fortere og skru på telefonen, men hvertfall med min HD så rekker så vidt folk og trykke på ring knappen før telefonen min starter og vibrere :)

Så langt må jeg si at jeg er veldig fornøyd med kjøpet og den går som en drøm, helt opp til kravene mine. Og det at folk klager på kameraet kan jeg ikke si meg enig, aldri sett et så høyoppløselig bilde på en mobil før, eneste som trekker ned er at den sliter når du kommer til mørkere omstendigheter, og da "lagger" skjermen når du beveger linsa fram og tilbake. Men siden den har et OS så må man vell regne med litt småtteri engang i blant. Noen ganger får jeg feilmelding om at services.msc eller no sånt eller no annet har klikka og må lukkes bla bla. Derimot når jeg gikk hjem fra skolen istad så gikk fitta så klart tom for strøm akuratt nå jeg skrudde på WMP.... Så jeg skrudde den av, kom meg hjem, skrudde den på og satte i laderen og BOOOM. Klikk. Selve menyen låste seg og hvis jeg åpna f.eks WMP og lukka den igjen så låste bilde seg, men man kunne åpne nye programmer, men lukka jeg det så fryste det bilde seg.

 

Skrudde den av og på og nå går den igjen :)

Lenke til kommentar

Ok har enda en problem stilling som jeg har slitet med siden jeg fikk mobilen. For først så la jeg til musikk i Min Musikk mappa i mine doku. Så kunne jeg spille av sangene via "Musikk" på i dag menyen.

 

Men jeg fant fort ut at det ikke var plass til alle sangene på mine doku. siden dette var telefonminnet (fikk beskjed av mobilen om og slette eller flytte filer til minnekortet). Så da tok jeg alle sangene fra Min musikk og plasserte de i Lagringskort mappa.

 

Og der stoppa det, for når jeg nå går til I Dag musikk taben så står det enten "søker" eller "fant ingen musikk". Men hvis jeg går inn i windows og til Windows Media Player så kan jeg spille det av derfra. Og nettop det er problemet fordi det er så sykt avansert og knotete og bla i det dritt bibloteket istedet for og kunne bruke den vanlige "Min Musikk" greia.

 

Jeg har også prøvd og legge noen sanger tilbake i Mine Dokumenter-Min musikk. Men det står fortsatt "fant ingen musikk".

Så har noen, noe svar på hvordan jeg fikser dette? :)

 

Hadde vært veldig fint i så fall ! :D

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

Siden det er snakk om TTnav7, så spør jeg igjen om det er noen som kan /har fått til å installere dette på HDèn. Jeg setter inn minnekortet fra Idedata i tlf, og kjører dette. Det går fint, men siden jeg vil ha det over på mitt minnekort som er mye større, så vil det ikke lenger.

Takk

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det vil gå uten hjelp fra TomTom, da lisensen er knyttet mot SD-kortet.

 

Har du ringt TomTom eller sendt dem en e-post og hørt?

 

-KJ

 

Har ikke det, men det er med lisens fra idedata. I følge de skal det gå å først sette inn deres kort og installere cab filen, for så å overføre innholdet på dette kortet til mitt.

Lenke til kommentar

Står i et valg mellom HD og iPhone, men er litt usikker på noen ting;

Hvor fornøyd er dere med kameraet? Hvordan er det å ta bilder i dagslys av folk som beveger seg?

Hvordan er det å se DivX-filmer? Lagger det? Hvordan er batteritiden om man ser film?

 

Hadde dere valg HD igjen?

Lenke til kommentar

I dagslys er det brukbart, bedre enn iphone-kameraet. Jeg har sett TV-episoder, og har ikke problemer med lagging. Men det avhenger av hvilket minnekort du bruker, mener at det er problemer med enkelte trege minnekort.

 

Er veldig fornøyd med HDen, og har i en måned kjørt Windows Mobile 6.5 på den, som jeg liker veldig godt. Du kan jo evt se på Diamond 2, men jeg synes fortsatt at HD er et bedre kjøp (større skjerm, bedre batteritid, 3,5 mm jack). Hadde jeg valgt fritt i dag, så hadde jeg vurdert Touch HD / Touch Diamond 2 / Omnia HD / N97.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Fikk i går min HTC Touch HD, har hatt HTC tidligere.

Har fått i gang og fått det meste opp å gå når det gjelder innstillinger og konfigurasjoner.

Men det er en ting jeg lurer på. Telefon kobler seg automatisk på GPRS, EDGE, 3G og HSPA når den får tilgang til det. Dette vises jo som en bokstav sammen med dekningen.

 

Er ikke GPRS, EDGE, 3G og HSPA rimeligt dyrt å være koblet til hele tiden? Er jeg faktisk koblet til eller viser den bare at det er tilgjengelig? Er det bare enkle innstillinger som kan stoppe at den kobler seg automatisk til?

 

Håper noen kan hjelpe meg her før jeg evt. blir blakk rimelig kjapt :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...