Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brukte du Hard-SPL (HSPL) til å installere romen? I så fall, hvilken versjon? (Du finner det ut ved å gå til bootloader - hold inne volum ned-tasten mens du skrur på. Det står sannsynligvis noe med "OliNex" der.)

Jepp, bruker HSPL, husker ikke hvilken versjon. Ja, det står OliNex

Lenke til kommentar

Står det 1.07 OliNex eller 1.56 OliNex? For å bruke den originale HTC-romen må du kjøre 1.07 HSPL eller SSPL, for å bruke den nye HTC-romen må du kjøre 1.56 HSPL eller SSPL. De er ikke kompatibel med hverandre. For øvrig finnes det mange andre roms for WM 6.1 (miri kjører WM 6.5), som blant annet inkluderer den nye TF3D og mange optimaliseringer, så du kan gjerne forsøke et par av dem før du velger å gå tilbake til HTCs.

Lenke til kommentar
Står det 1.07 OliNex eller 1.56 OliNex? For å bruke den originale HTC-romen må du kjøre 1.07 HSPL eller SSPL, for å bruke den nye HTC-romen må du kjøre 1.56 HSPL eller SSPL. De er ikke kompatibel med hverandre. For øvrig finnes det mange andre roms for WM 6.1 (miri kjører WM 6.5), som blant annet inkluderer den nye TF3D og mange optimaliseringer, så du kan gjerne forsøke et par av dem før du velger å gå tilbake til HTCs.

Okey, så jeg trenger bare å finde den riktige HSPL'en, så går det seg til :)

Skal prøve litt i morgen.

På forhand Tusen Takk :)

Lenke til kommentar
Sliter litt med å få flashet ROM på HD'en min. Jeg bruker PDA ROM Update Utility 3.27. Jeg brukte samme program for å oppdatere til den nye HTC ROMen, men når jeg prøver http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=475285 sin ROM kommer jeg så langt til at den prosentbaren kommer opp på HD'n. Men noe mer skjer ikke. Kommer en liten feilmelding fra programmet etterhvert. Dette skjer også når jeg prøver Miri sin ROM.

 

Hva kan være galt?

 

At du ikke har lest fremgangsmåten som står beskrevet minst to ganger i denne tråden, samt i Wikien på XDA, mange ganger i tråden til de respektive ROMene og ikke minst som sticky på XDA? ;)

 

For å gi deg et hint: Du skal ikke bruke HTC sin updater, men CustomRUU eller flash via SD-kort.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ok.. spørsmålet mitt kan sikkert ha blitt stilt før, men siden søkefunksjonene i forumet her er elendige så håper jeg dere ikke blir sure nå.. :blush:

 

Men. Går det an å få den nye touch flo 3d'n med kalender og sånn UTEN å måtte flashe hele ROMen? Jeg synes nemlig det høres utrolig skummelt ut :ermm: Så hvis det finnes - hvordan funker det, og hvor finner jeg det? :innocent:

Lenke til kommentar

Installerte miri's 9.0 rom i dag tidlig etter å ha prøvd et knippe andre roms og må bare si at miri's 6.5 rom virkelig begynner å bli bra. Skal flashe versjon 9.1 som nettop er kommet nå (fyren slipper jo nye versjoner flere ganger daglig!) og denne skal etter sigende være enda raskere og mer stabil.

 

Har brukt miri's 6.5 rom siden versjon 2.0, og kan trygt anbefale denne til daglig bruk.

Lenke til kommentar

Vet at dette blir ett newby spørsmål her, men skal hente min Touch HD imorgen. Som følger av dette har jeg lest meg svett av ting og prøve å forstå ting som blir sagt når jeg ikke engang har tlf'n i hånda :p

 

Men det er en vesentlig ting jeg lurer på :p WM 6.5 som en del av dere sikkert har lagt inn alt, må det noe form for "hack" til på telefonen for å få inn dette eller hvordan får jeg det inn på tlf'n? Også lurer jeg på om det da er norsk eller kun engelsk språk på den?

Jeg er klar for å sette meg ned imorgen og jobbe med den, og jeg vil prøve å ha det meste klart til den, slik at jeg kan blir over fornøyd med engang jeg får den :D

 

Ville satt veldig stor pris på kanskje en liten "Nabb guide" til hvordan man får inn WM 6.5 MED Norsk (Om dette er mulig). Og også om den må evt. gjøres noe med før man går til verks med ny OS =)

 

På forhånd takker jeg for alle de evt. svarene :p

Lenke til kommentar

Beklager, men WM 6.5 finnes kun i hackede format til HD enda, og da kun engelsk versjon.

 

Med mindre du sliter med å lese engelsk så er det meget godt og detaljert forklart her hvordan det gjøres.

 

Hvos du har problemer med engelsk så får du si fra, så kanskje noen har tid til å oversette litt. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Puuhh. Dette må være en av de lengste trådene ever her :-)

 

Har gjort spede forsøk på å lese meg opp i tråden men gir helt opp nå. Dette rekker jeg aldri over.

 

Htc Touch HD spørsmål:

 

1: Hvilken versjon av TomTom virker greit på Touch HD?

2: Hvordan få fotoboksvarsler for norge og sverige?

3: Must have tredjepartsprogrammer for Touch HD?

4: Noen som har testa siste rom fra HTC? 1.56.409

5: Har standard norsk HD, finner ikke norsk versjon av HD Tweak. Vil engelsk virke og har jeg da engelsk språk?Er HD Tweak en "fully cooked rom"?

6: Trenger bedre tastatur for HD'n. Forslag?

7: Er det noen cooked roms som virkelig gjelder for HD og hvor finer jeg dem?

8: Innimellom synes jeg Touch HD er lite responsiv feks i forhold til Iphone. Noe cooked roms som kan bedre GUI'en?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Puuhh. Dette må være en av de lengste trådene ever her :-)

 

Har gjort spede forsøk på å lese meg opp i tråden men gir helt opp nå. Dette rekker jeg aldri over.

 

Htc Touch HD spørsmål:

 

1: Hvilken versjon av TomTom virker greit på Touch HD?

2: Hvordan få fotoboksvarsler for norge og sverige?

3: Must have tredjepartsprogrammer for Touch HD?

4: Noen som har testa siste rom fra HTC? 1.56.409

5: Har standard norsk HD, finner ikke norsk versjon av HD Tweak. Vil engelsk virke og har jeg da engelsk språk?Er HD Tweak en "fully cooked rom"?

6: Trenger bedre tastatur for HD'n. Forslag?

7: Er det noen cooked roms som virkelig gjelder for HD og hvor finer jeg dem?

8: Innimellom synes jeg Touch HD er lite responsiv feks i forhold til Iphone. Noe cooked roms som kan bedre GUI'en?

 

Hei!

 

1. 7,910 fungerer veldig bra.

2. Her

3. S2U2 og S2P er must for meg. Bruker også G-alarm, G-watch og G-profile. Du finner det meste på XDA-Developers.

4. Merket at den var litt raskere, men ellers er det ikke så mye nytt.

5. HDTweak er bare et program for å gjøre innstillinger på HDen som du ellers ikke kan gjøre i innstillinger. Det er ikke en cooked ROM. Du kan helt trygt installere engelsk version :yes:

6. Finger Keyboard er veldig bra.

7. Bruker selv Dutty's ROM og er veldig fornøyd.

8. Duttys ROM er veldig kjapp og man merker stor forskjell fra stock ROM.

 

Håper jeg var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

1. 7,910 fungerer veldig bra.

2. Her

3. S2U2 og S2P er must for meg. Bruker også G-alarm, G-watch og G-profile. Du finner det meste på XDA-Developers.

4. Merket at den var litt raskere, men ellers er det ikke så mye nytt.

5. HDTweak er bare et program for å gjøre innstillinger på HDen som du ellers ikke kan gjøre i innstillinger. Det er ikke en cooked ROM. Du kan helt trygt installere engelsk version :yes:

6. Finger Keyboard er veldig bra.

7. Bruker selv Dutty's ROM og er veldig fornøyd.

8. Duttys ROM er veldig kjapp og man merker stor forskjell fra stock ROM.

 

Håper jeg var til hjelp :)

 

Da blir det TomTom i kveld. Håper Duttys Rom gjør forskjell :-) Er jo ellers en knall telefon bare synd den ikke er like responsiv som Iphone. Nå blir det spennende å se om Dutty's ROM gjør jobben. Forresten skal jeg også teste keyboardet.

 

Takk for hjelpa :-)

Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det etter å ha lest de siste sidene i tråden er enda en ny versjon like rundt hjørnet, som fikser noen bugs. Noen som har fått Opera Mini til å fungere? Ser noen melder om feilmelding ved bruk av javaprogrammet som ligger under CAB Repository.

Lenke til kommentar

Ikke umulig vi ser Dutty v3.4 en av dagene, nei. Selv bruker jeg v3.3 uten noen problemer. Og den er ganske så digg. Jeg syntes det var nesten som å få ny telefon igjen da jeg gikk over til å bruke Dutty's.

 

Spent på hva han klarer å utrette når han begynner med v6.5 roms. Kanskje Touch HD blir den første telefonen jeg eier i over 1,5 år? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...