Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Til alle som lurer på om flashing av 1.56-roms

 

Her er en lettfattelig guide, som gir klare instrukser punkt for punkt for hva du skal gjøre: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505377

 

Det kan ikke forklares enklere. Hele veien står det "Får du melding om X, gå til punkt Y, hvis ikke gå til punkt Z" osv. Hvis du ikke skjønner guiden, så er du ikke klar til å flashe enda. Trenger du hjelp til å forstå forkortelser og slikt, se i wiki'en på xda. Det er linket til den fra guiden. Der står det om SSPL, HSPL, USPL, radio og mye mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått litt problemer med telefonen min. Den vil ikke gå inn i bootloader eller kjøre hard reset. Jeg tuklet litt med filen for volumkontrollen for en stund siden, og tror det kan være problemet. Er det noen som har en alternativ måte å komme inn i bootloader på? Eventuelt en alternativ måte å kjøre en hard reset?

Lenke til kommentar
Flash ROMen på nytt og prøv igjen?

 

Høres litt snålt ut hvis fila som styrer volumknappene skal ha noe å si før du får startet telefonen, though. Har du sjekket knappene at det ikke er noe med dem?

 

-KJ

 

Jeg endret volumkotroll filen i windows mappen for en stund siden, for å deaktivere volum kontrollen når tastelåsen er på. Jeg lurer på om det gjør at volumkontrollen heller ikke virker når telefonen er avslått. Enig at det høres litt rart ut at det skal ha noe å si når telefonen er avslått, men det er det eneste jeg kan tenke meg at er skyld i problemet. Volumknappen virker helt fint når telefonen er på og tastelåsen er av.

 

Jeg hadde tenkt til å flashe rommen, men jeg kommer ikke inn i bootloader siden volumknappen ikke virker og dermed får jeg heller ikke flashet. Jeg klarer heller ikke gjennomføre en hard reset. Lurer derfor på om det er mulig å komme inn i bootloader, eventuelt gjennomføre en hard reset, uten å bruke volumknappen?

Lenke til kommentar
Vet at det finnes applikasjoner som setter telefonen i bootloader. Har du sjekket XDA?

 

-KJ

 

Søkte litt rundt på xda og fant ett program, "enter bootloader", som vistnok skulle sette telefonen i bootloader. Når jeg kjørte dette startet telefonen bare på nytt... Skal fortsette å søke litt rundt på xda.

 

Setter utrolig stor pris på det hvis det er noen som har en løsning!

Lenke til kommentar

Har nå netcom kontant men hvis jeg kjøper en htc touch hd uten abboo sånn at jeg bruker det jeg har, ville ikke kortet mit bli fort tomt hvis jeg satt meg til og surfe på nett eller sitte på youtube o.l? Eller er det noen spessielle greier mot nettbruk. Fordi jeg veit at på den gamle "vanlige" telefonen jeg har nå så er jo prisen 40 kroner i minuttet føles det som så..

Lenke til kommentar

Det vil ikke bli fortere tomt med en Touch HD enn med andre telefoner, nei? Hvis du ikke ønsker å bruke data på telefonen så er det bare å legge inn en bogus datatilkobling, slik at telefonen ikke kobler seg til. Da kan du selv styre når du vil koble deg til WiFi for å surfe.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Søkte litt rundt på xda og fant ett program, "enter bootloader", som vistnok skulle sette telefonen i bootloader. Når jeg kjørte dette startet telefonen bare på nytt... Skal fortsette å søke litt rundt på xda.

 

Setter utrolig stor pris på det hvis det er noen som har en løsning!

 

Har du original bootloader, eller har du HSPL?

 

Hvis du har original så kan du prøve å kjøre den originale ROM-oppdateringen? Innbiller meg at den kan kjøres uten å sette telefonen i bootloader før man starter. Dermed får du jo funnet ut om det er den .dllen din som messer med telefonen også... ;) (Da original ROM oppdaterer både SPL, radio og ROM.)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det vil ikke bli fortere tomt med en Touch HD enn med andre telefoner, nei? Hvis du ikke ønsker å bruke data på telefonen så er det bare å legge inn en bogus datatilkobling, slik at telefonen ikke kobler seg til. Da kan du selv styre når du vil koble deg til WiFi for å surfe.

 

-KJ

 

Det jeg mener er at hvis jeg har vanlig kontant kort og fyller opp med 150kr hvor lenge kunne jeg da sittet og surfe på nett for de penga ? Ville det gått et kvarter og så måtte jeg ha kjøpt nytt kort eller kunne jeg ha sittet i 2,5 timer++ ? Eller måtte jeg ha kjøpt telefonen med nytt abbonomang som for eksempel iConnect som har fri databruk? Så også på et nytt som heter FlexiTalk hvor du fikk: "Data makspris per dag - 20,-" Mens iConnect gir: "Data/MB - Fri bruk". Hvis det er så at kontant blir for dyrt til surfing og jeg vender meg til og kjøpe abbonomang hva mener de da med 20 kroner i dagen til surfing? 20kr er det lissom 5timer med surfing eller bare nok til og lese VG og kanskje lese mailen?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sikkert ikke den rette plassen å spørre om dette på, men siden dere vet så uendelig mye om touch HD, så får det da gå.

 

Lurer litt om jeg skal vente til HTC Diamond 2 eller kjøpe Touch HD med en gang, er en tusen lapp i forskjell i pris. Så derfor spør jeg dere, hva tror dere vil være det beste valget? Kan ikke si noe annet at Touch er definitivt en av de peneste og råeste telefonene, men hvordan blir den i forhold til Diamond 2?

 

Noen som har noen syns punkt, selv om det ikke har kommet en test av Diamond ennå?

 

 

EDIT: Fant forresten en tråd som var opprettet for Diamond 2. Men kom gjerne med synspunkt:)

 

Mvh

 

Wrath of The Duck

Endret av Wrath of The Duck
Lenke til kommentar

Anmeldelse av D2: http://pocketnow.com/index.php?a=portal_de...ews&id=1134

 

Sammenligning av D2 og HD: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

 

Jeg hadde nok fremdeles valgt HD på grunn av skjermen og bedre batteri. At det kommer oppdatering til WM 6.5 til D2 er ikke et bra argument - det har allerede kommet flere roms med 6.5 til HD, månedsvis før offisiell release.

Lenke til kommentar

Diamond 2 er litt mindre (men dog litt tjukkere), har mindre skjerm, kanskje litt dårligere batterilevetid, mangler 3,5 mm minijack og får en offisiell oppdatering til WM 6.5 ellers er de vel strengt tatt ikke så veldig ulike. Angående skjermen så er oppløsningen til Touch HD brilliant i forhold til størrelsen. Bruker man Opera Mini blir det minimalt med scrolling og ikke noe zooming. Siden skjermen er en del mindre på D2 så tror jeg teksten kan bli veldig liten slik at man blir nødt til å zoome/scrolle mer.

Lenke til kommentar

Den kommer jo denne uken eller neste.

 

Elprice har usikker dato 24/04 - http://www.elprice.no/tele/mobil-htc/htc-t...2-htctouchdiam2

 

Jeg glemte at D2 mangler 3,5mm jack, som Jonas nevner. Det er veldig irriterende å måtte bruke HTC medfølgende plugger av så-som-så-kvalitet, eller å hele tiden ha med seg overgang til 3,5 mm jack. Den største fordelen med Diamond 2 i forhold til HD er programvareoppdateringer og prisen. Programvareoppdateringene får du gratis (og forbedret) gjennom xda-developers, så etter min mening får du mer for pengene med HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...