Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Min anbefaling angående alternative ROMs:

Hvis du bruker telefonen til e-post, SMS, telefoni og litt surfing:

Miri sin xtralite ROM med standard Titanium UI (Det nye UIet til Windows Mobile 6.5)

Denne ROMen er veldig stabil og fryktelig rask. Eneste minuset som jeg har funnet så langt er at den integrerte låsefunksjonen i Windows Mobile er noe buggy. Rett som det var fikk jeg plutselig flere meldinger og e-post i det jeg låser opp telefonen. Dette har skjedd flere ganger. Løsningen ble å ikke låse telefonen / bruke tredjepart låsefunksjon.

Hvis du liker værvarsel, fingervennlig kontaktliste, fingervennlig kalender, aksjeoversikt og muligheten til å installere diverse programvare:

Dutty sin nyeste Xtreme.

Denne ROMen har en blanding av Manila fra Diamond 2 og Touch Pro 2 som inneholder mye mer funksjonalitet enn stock ROM. DU har blant annet en mulighet til å linke kontaktlista di mot Facebook slik at telefonen laster ned et personlig bilde for alle kontakter den kjenner igjen på telefonen.

Har den siste ROMen i daglig bruk selv, og i versjon 2.8 har jeg enda ikke møtt noe som jeg anser som bugs.

Dette er selvfølgelig basert på personlige preferanser, men jeg har prøvd veldig mange forskjellige ROMs før jeg landet på disse to. Jeg synes det visuelle i WM6.5 er milevis foran 6.1, men mangelen på fingervennlighet ble plagsom. Når Premium-versjonen i tillegg var langt fra stabil så falt valget på Duttys.

-KJ

Edit: Dobbelpost i samme post? Visste ikke at det gikk an?

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg ikke har letet nok her nå, men er jo noen sider å gå igjennom etter hvert.

Har akkurat kjøpt med Touch HD, og lurer på hvordan jeg går frem for å flashe som dere kaller det(ganske ny på dette) :roll: og er det noen mulighet for å flashe tilbake til orginal ROM om man får problemer i etterkant?

Lenke til kommentar
Prøvde Miris men den hadde endel irriterende småbugs hos meg.

Hvilken versjon prøvde du? Miri har jo kommet med en god del oppdateringer i det siste som visstnok skal fikse diverse bugs.

For å legge inn Duttys 2.8 så må du opp på nyeste stock ROM før du kjører USPL. Hvis ikke får du en mobil som går i sirup + rimelig hissig fargefeil. :)

Legge inn nyeste offisielle ROM fra HTC? Var det ikke det som forverret flashingen da?

kan noen linke meg til en beskrivelse.. :):ninja:

Det har vært mye diskusjon rundt flashing og ROM versjoner de siste sidene her nå, så det er bare å bla litt tilbake. Ellers står det godt beskrevet flere varianter av flashing på XDA.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Min anbefaling angående alternative ROMs:

Hvis du bruker telefonen til e-post, SMS, telefoni og litt surfing:

Miri sin xtralite ROM med standard Titanium UI (Det nye UIet til Windows Mobile 6.5)

Denne ROMen er veldig stabil og fryktelig rask. Eneste minuset som jeg har funnet så langt er at den integrerte låsefunksjonen i Windows Mobile er noe buggy. Rett som det var fikk jeg plutselig flere meldinger og e-post i det jeg låser opp telefonen. Dette har skjedd flere ganger. Løsningen ble å ikke låse telefonen / bruke tredjepart låsefunksjon.

Hvis du liker værvarsel, fingervennlig kontaktliste, fingervennlig kalender, aksjeoversikt og muligheten til å installere diverse programvare:

Dutty sin nyeste Xtreme.

Denne ROMen har en blanding av Manila fra Diamond 2 og Touch Pro 2 som inneholder mye mer funksjonalitet enn stock ROM. DU har blant annet en mulighet til å linke kontaktlista di mot Facebook slik at telefonen laster ned et personlig bilde for alle kontakter den kjenner igjen på telefonen.

Har den siste ROMen i daglig bruk selv, og i versjon 2.8 har jeg enda ikke møtt noe som jeg anser som bugs.

Dette er selvfølgelig basert på personlige preferanser, men jeg har prøvd veldig mange forskjellige ROMs før jeg landet på disse to. Jeg synes det visuelle i WM6.5 er milevis foran 6.1, men mangelen på fingervennlighet ble plagsom. Når Premium-versjonen i tillegg var langt fra stabil så falt valget på Duttys.

-KJ

Edit: Dobbelpost i samme post? Visste ikke at det gikk an?

Takker for dine synspunkter, jevel. Likte ikke så godt det Titanium UI-et som kommer automatisk når man installerer Miris ROMer. Man kan vel heller ikke ta vekk menyvalg? Altså f.eks. legge kalender inn i hovedmenyen. Slik triksing i hovedmenyen kan man jo på TF3D, så derfor foretrekker jeg den.

Men hvordan er kalenderen i Duttys nyeste ROM? Du skriver den er fingervennlig - da regner jeg med den er mye bedre enn den kalenderen fra stock ROM-en? Den sugde balle for å si det slik (Windows-kalenderen altså). Er det lagt ut bilder av den nye kalenderen en plass?

Kalenderen er nemlig en sentral ting når jeg skal velge ROM. Kalender, hastighet samt logikk i UI-et. På Miris ROMer har jeg blant annet lagt merke til at når jeg går inn i telefonlisten og velger en person, for så å trykke på ringeknappen (den halv-fysiske tasten helt nede til venstre på telefonen), så kommer jeg inn i Windows sin ringe-greie. Jeg må med andre ord trykke på SKJERMEN, altså trykke på "call". Det irriterte meg litt (samt annet småtteri).

Men uansett mer fornøyd med Miris ROMer enn HTC sin stock ROM. Men om Dutty kan gi meg noe bedre så er jeg selvsagt åpen for det.

Lenke til kommentar

Hallo!

Nå har jeg lest så mye positivt om de nye ROMene, så jeg tenkte jeg skulle prøve å flashe. Jeg har aldri gjort det før og aner egentlig ikke hva jeg driver med, så jeg har ett par spørsmål.

Hvordan vet man om minnekortet er FAT32? Hvordan gjør man det eventuelt om til FAT32?

Hva er best av å flashe fra minnekortet eller PCen?

Hva er forskjellene på Hard SPL, Soft SPL og USPL? Er det samme hvilken av disse jeg bruker? (Jeg har ikke installert den nye rommen til HTC, hvis det har noe å si.)

Mulig dette er håpløst dumme spørsmål, men jeg har som sagt utrolig lite peiling på dette :roll:

Lenke til kommentar

Hvis du kobler til telefonen i dataoverføringsmodus, eller evt bruker en minnekortleser, og deretter høyreklikker på den nye stasjonen og velger egenskaper/properties. Da står det hvilket filsystem enheten bruker. Hvis det f.eks. er NTFS, så høyreklikker du igjen på stasjonen, velger formater, og velger FAT32 som filsystem.

Det er gjerne mest lettfattelig å flashe via PCen. Da får man et verktøy som veileder deg gjennom det, du klikker "neste" gjennom veiledningen og følger stegene underveis. Men hvis du først har flashet én gang fra minnekortet, så går du nok ikke tilbake igjen. Jeg synes det er mye raskere og mer anvendelig å flashe fra minnekortet. Guider for begge deler finner du på xda-developers.com.

Anbefaler HSPL, med mindre du har veldig lyst til å forsøke roms som er bygget på den siste offisielle romen fra HTC. De skal være merket med at de kjører "1.56". Disse er mye mer tungvint å flashe, selv for erfarne flashere (man må først flashe SSPL 1.14, deretter oppdatere til offisiell 1.56-SPL, og deretter må man bruke USPL ved hver flashing). Blant annet de siste versjonene fra Dutty og Laurentius26 kjører 1.56.

Anbefaler derfor i utgangspunktet:

- Hvis du vil prøve WM 6.5: miri - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=493911

- Hvis du vil holde deg til WM 6.1: Davideuck - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=487602

Begge disse har tatt deler av 1.56-oppdateringen, slik at nesten alle driverene er oppdatert, men har latt vær å ta med de delene som gjør at det blir mer komplisert å flashe. Med disse trenger du derfor kun å flashe HardSPL én gang, deretter er det bare å kopiere over nbh-filen til minnekortet for hver gang du skal flashe - raskt og enkelt. Eventuelt kan du bruke de gamle versjonene til Dutty (fra 2.6 og nedover tror jeg) eller Laurentius26 (fra forrige versjon), de kan også flashes enkelt med HSPL.

Det virker kanskje overveldende i starten, men etter å ha lest litt på xda-forumet og -wikien og gjort det én gang, så er det veldig lett. :)

Lenke til kommentar

Hai, jegh sitter på skolen med min HTC Touch HD og ønsker å komme meg på Wlan'et her. Nettet kjører WPA enterprise med brukernavn og passord som alle har individuelt.

Når man gjør dette på PC må man huke av flere forskjellige alternativer og "sette" opp dette nettet manuelt. Så skriver man inn brukernavn/passord og Domene. Men jeg kommer ikke inn, jeg får bare beskjed om "serversertifikatet er utstedt av en ukjent instans" "feil ved servervalidering". Da benytter jeg meg av de alternativene jeg "føler" jeg har for å koble til.

Er det noen andre her som har erfaring med håndholdt på WPA-Enterprise og evt skolenett?

EDIT: Denne beskjeden kommer etter man krysser ut den første: "Kan ikke logge på det trådløse nettverket. Dette nettverket krever et personlig sertifikat som entydig identifiserer deg"

Endret av Haxxo
Lenke til kommentar

Hei...

Har en HD som jeg kjører Dutty 2.3 på men har lyst til og oppdatterer denne

Til Dutty 2.8 eller 2.9...

men ser at jeg ikke kan kjøre USPL direkte.... kan noen forklare dette for meg da min engelsk ikke er bra...

Har kjørt USPL før på den, det står SPL-1.14.0000

Takk på forhånd...

Lenke til kommentar

Er det noen som kan legge ut HTCVolumeControll.dll filen for meg. Jeg endret denne en gang for å deaktivere volumkontrollen når jeg hadde på tastelåsen, men det virker som om den har blitt deaktivert også når jeg slår på telefonen. Jeg klarer ihvertfall ikke å komme inn i bootloader menyen eller kjøre en hard reset... Hjelp!

Lenke til kommentar
Hai, jegh sitter på skolen med min HTC Touch HD og ønsker å komme meg på Wlan'et her. Nettet kjører WPA enterprise med brukernavn og passord som alle har individuelt.

Når man gjør dette på PC må man huke av flere forskjellige alternativer og "sette" opp dette nettet manuelt. Så skriver man inn brukernavn/passord og Domene. Men jeg kommer ikke inn, jeg får bare beskjed om "serversertifikatet er utstedt av en ukjent instans" "feil ved servervalidering". Da benytter jeg meg av de alternativene jeg "føler" jeg har for å koble til.

Er det noen andre her som har erfaring med håndholdt på WPA-Enterprise og evt skolenett?

EDIT: Denne beskjeden kommer etter man krysser ut den første: "Kan ikke logge på det trådløse nettverket. Dette nettverket krever et personlig sertifikat som entydig identifiserer deg"

Jeg har prøvd å koble meg til det trådløse nettet der jeg studerer (eduroam), men får akkurat den samme beskjeden. Har prøvd diverse forskjellige instillinger uten hell. Har prøvd å google etter løsninger, men klarer ikke finne noe...

Lenke til kommentar
Hei...

Har en HD som jeg kjører Dutty 2.3 på men har lyst til og oppdatterer denne

Til Dutty 2.8 eller 2.9...

men ser at jeg ikke kan kjøre USPL direkte.... kan noen forklare dette for meg da min engelsk ikke er bra...

Har kjørt USPL før på den, det står SPL-1.14.0000

Takk på forhånd...

Start telefonen i Bootloader og se hva du får opp der. Hvis den nevner Olinex så har du HSPL og må legge inn stock radio, ROM og SPL før du går videre.

Hvis du ikke har HSPL så er det bare å oppdatere med nyeste stock ROM før du oppgraderer til Duttys via USPL.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Start telefonen i Bootloader og se hva du får opp der. Hvis den nevner Olinex så har du HSPL og må legge inn stock radio, ROM og SPL før du går videre.

Hvis du ikke har HSPL så er det bare å oppdatere med nyeste stock ROM før du oppgraderer til Duttys via USPL.

Den sier ikke noe om Olinex.... men må jeg legge inn orginal rom? før jeg ligger inn dutty 2.9

Stock rom er det orginal rom ?

har du noen linker til de jeg trenger ?

takk

Lenke til kommentar

Men det burde jo være en måte og få det til... dette skal jo liksom være en av de beste med WM osv, en smart phone??? Og så klarer den ikke logge seg in på et skole nett???

Jeg har prøvd å koble meg til det trådløse nettet der jeg studerer (eduroam), men får akkurat den samme beskjeden. Har prøvd diverse forskjellige instillinger uten hell. Har prøvd å google etter løsninger, men klarer ikke finne noe...

Det burde jo gå an, det er jo en av de beste tlfene på markende med WM osv ??? er jo bare tull at den ikke klarer og komme seg på en skole nett... dette kan jo ikke være noe nytt for WM... er jo garanter flere i verden en oss to som sliter med dette...?

Endret av Haxxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...