Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kjørt de fire siste av miri sin Windows 6.5, og disse er helt OK til hverdagsbruk, men det er ikke akkurat veldig stabilt.

Veldig mye småfeil og ting som virker "av og til".

Bare så du er oppmerksom på det. :)

Hvis du ønsker deg en ROM som er stabil så har jeg egentlig ikke funnet andre enn Dutty´s.

-KJ

Jeg får feilmelding når jeg prøver å installere Miri 6.5 V7.2. Jeg har lagt inn HardSPL eller hva det nå heter, og jeg har verifisert denne. Telefonen er riktignok ubrukelig med denne. Når jeg så installerer Miri-ROM så får jeg beskjed om at det er noe feil med min "update utility". Hva skjer?

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du flashet HSPL riktig? Hvilken rom hadde du fra før?

Forsøk å flashe fra minnekortet, det er enklest.

1) Formater minnekortet til FAT32 hvis det ikke allerede er det.

2) Kopier nbh-filen til "root" (øverste mappe) på minnekortet. Skift navn på filen til BLACIMG.nbh hvis den heter noe annet.

3) Gå inn i bootloader (hold inne VolDwn mens du skrur på). Den skal da finne nbh-filen, og spørre om du vil flashe. Dette bekrefter du med å trykke inn power(på)-knappen.

Hvis du skal flashe igjen senere, så trenger du kun å repetere pkt 2 og 3.

Lenke til kommentar

Positiv opplevelse etter reperasjon.

Frontkameraet mitt streiket, og jeg måtte sende inn HD`en til rep. Sendte den da til Deltaservice i Drammen på befaling fra HTC. To dager senere får jeg vite at de har byttet ut hele hovedkortet i mobilen min. Med andre ord som å få ny mobil får jeg vite.

Lenke til kommentar

Hey er det noen som har lyst til og slenge sammen en guide på hvordan man får Miri Premium? Med linker hva og gjøre osv... er ganske blank på denne delen... og er det noen grun til og ikke ville gjøre dette? og er dette den versjonen som kjører WM 6.5 men den nye TF3D kalenderen osv... og ikke minst har denne versjoen TF3D?

'Takker

Haxxo

Lenke til kommentar
Hey er det noen som har lyst til og slenge sammen en guide på hvordan man får Miri Premium? Med linker hva og gjøre osv... er ganske blank på denne delen... og er det noen grun til og ikke ville gjøre dette? og er dette den versjonen som kjører WM 6.5 men den nye TF3D kalenderen osv... og ikke minst har denne versjoen TF3D?

'Takker

Haxxo

Hvis du har planer om å bruke TF3D så anbefaler jeg Duttys i stedet for Miri sin ROM. Dutty v. 2.7 er veldig stabil og kjapp. Bare du holder deg laaaaangt unna Facebookintegrasjonen i den. ;)

Detaljerte beskrivelser av hvordan du legger inn denne eller Miri sine ROMs finner du i de respektive trådene på XDA-Developers.com, samt Wikiene som er sticky i ROM development-tråden.

Edit: Var innom tråden til Dutty nå, og ser at v. 2.8 er ute... Skal flashe nå.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hey! Har prestert å miste volumknappen (ja, faktisk). Noen som kunne hjulpet meg å finne en plass hvor jeg kan få tak i en ny? :(

Høres unektelig ut som en reklamasjonssak spør du meg? Hvis ikke så er ebay et ord som popper inn i hodet mitt... ;)

Bare pass på å kjøp fra noen som selger ekte saker. Kjøpte en del nokiadeler fra en selger på eBay som åpenbart solgte fakes. Der de originale delene var laget i magnesium fikk jeg 72 kroner verdt i plast som lignet. :p

-KJ

Lenke til kommentar

Hei!

Har kjørt duttys rom 2.4 en stund og er fornøyd med den. Prøvde Miris men den hadde endel irriterende småbugs hos meg. Skal oppdatere til duttys 2.8, men må nedgradere slik at jeg kan kjøre USPL. Har kjørt HSPL til nå...

Har fulgt beskrivelsen på xda, og kommet å langt at stock rom og SPL er gjennopprettet. Skal installere USPL 2.5 slik at jeg kan flashe den nye rommen. Har fulgt beskrivelsene her, men får opp feilmelding at programmet ikke finner enheten. Jeg er i bootloader og tilkoblet USB. Har sjekket på XDA, og tror problemet ligger i at jeg ikke har oppdatert usb driverne i vista (vista usb drivers zip filen). Dette klarer jeg ikke da jeg ikke finner mobilen i enhetsbehandling lengre.. Noen som har tips til hvordan jeg kan finne den igjen. Har klart å flashe til original rom gjennom vista, så det burde i utgangspunktet gå fint?

Har jeg misforstått hvordan en oppgraderer til USPL 2.5? Jeg har prøvd å dobbelklikke blac_uspl.exe, og også prøvd å åpne den via cmd. Telefonen har vært tilkoblet via usb i bootloader, og usb står i det hvite feltet.

Lenke til kommentar
Hei!

Har kjørt duttys rom 2.4 en stund og er fornøyd med den. Prøvde Miris men den hadde endel irriterende småbugs hos meg. Skal oppdatere til duttys 2.8, men må nedgradere slik at jeg kan kjøre USPL. Har kjørt HSPL til nå...

Har fulgt beskrivelsen på xda, og kommet å langt at stock rom og SPL er gjennopprettet. Skal installere USPL 2.5 slik at jeg kan flashe den nye rommen. Har fulgt beskrivelsene her, men får opp feilmelding at programmet ikke finner enheten. Jeg er i bootloader og tilkoblet USB. Har sjekket på XDA, og tror problemet ligger i at jeg ikke har oppdatert usb driverne i vista (vista usb drivers zip filen). Dette klarer jeg ikke da jeg ikke finner mobilen i enhetsbehandling lengre.. Noen som har tips til hvordan jeg kan finne den igjen. Har klart å flashe til original rom gjennom vista, så det burde i utgangspunktet gå fint?

Har jeg misforstått hvordan en oppgraderer til USPL 2.5? Jeg har prøvd å dobbelklikke blac_uspl.exe, og også prøvd å åpne den via cmd. Telefonen har vært tilkoblet via usb i bootloader, og usb står i det hvite feltet.

For å legge inn Duttys 2.8 så må du opp på nyeste stock ROM før du kjører USPL. Hvis ikke får du en mobil som går i sirup + rimelig hissig fargefeil. :)

Grunnen til at du ikke får brukt USPL (som ikke skal installeres) er nok at du ikke nedgradert drivere hvis du er i Vista, ja. Dette er diskutert til døde på XDA, så les litt mer der. Husk også på å fjerne haken for "Allow USB connection" i MC.

-KJ

Lenke til kommentar
For å legge inn Duttys 2.8 så må du opp på nyeste stock ROM før du kjører USPL. Hvis ikke får du en mobil som går i sirup + rimelig hissig fargefeil. :)

Grunnen til at du ikke får brukt USPL (som ikke skal installeres) er nok at du ikke nedgradert drivere hvis du er i Vista, ja. Dette er diskutert til døde på XDA, så les litt mer der. Husk også på å fjerne haken for "Allow USB connection" i MC.

-KJ

Takk for svar.

Problemet med nedgraderingen løste seg da jeg hadde telefonen tilkoblet mens jeg startet i bootloader. Da dukket den opp i device manager, og jeg kunne nedgradere.

Takk for tipset om å gå via nyeste stock rom. Jeg var fristet til å hoppe over dette steget.

Etter nedgradering flashet jeg uten problem. Herlig når ting fungerer :-)

Lenke til kommentar
Hvilke bugs fant du i Miris ROMer? Og hvordan synes du hastigheten var vs. Duttys ROM?

Jeg ga ikke Miris ROM allverden av tid. Jeg liker TF3D, og her er dutty overlegen Miri. Da jeg kjørte TF3D på Miris ROM opplevde jeg mye lagging. Jeg hadde også problemer med tastaturet når jeg skulle slå nr (halve skjermbildet "hang").

Ga som sagt ikke ROMen mye tid, så hastighet etc kan jeg ikke bedømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...