Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Jeg installerte Tomtom på min nye HTC Touch HD her i går, og alt fungerer bortsett fra en ting....

Når jeg ringer eller mottar et anrop, starter TomTom programmet opp utomatisk!

Kan noen forklare meg hva som kan være feil her?

(Dette spørsmålet er stilt et annet sted i forumet, men det er kanskje større sjans for at noen har opplevd det samme her...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått lagt inn den nye ROMen jeg også nå. Føler alt går mye kjappere. Bilder i album lastes raskere, programmene under "Alle programmer" kommer opp instantly mens jeg scroller nedover (noe det på ingen måte gjorde før). I tillegg når jeg starter telefonen på nytt og kommer til pin-kode-innskrivingen, så er den klar med en gang uten noe hakking og tenking.

En annen ting jeg har latt merke til, er at telefonen registrere trykk raskere. Altså f.eks. under "Alle programmer", så blir programmet du trykker på grønt. Denne grønnfargen kommer raskere nå enn før.

Så alt i alt grei ytelsesøkning (men nå har ikke jeg prøvd WM6.5 ROM-ene som finnes der ute). Men trodde TouchFLO 3D-kalender skulle være på plass??? Jeg hadde gledet meg til den. :( Men den er altså kun i uoffisielle ROMs?

Er interessert i det samme som >Jonas< lurer på. Er hovedsaklig ute etter raskhet/respons samt at de vitale funksjonene som ringing og sms ikke er buget på noen måte. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Premium er da det nærmeste man kommer en release HTC kunne utgitt, med nyeste TF3D og de funksjoner som når man kjøper telefonen? Ettersom jeg er avhengig av Office, Adobe Reader, MSN og foretrekker TF3D måtte det nok blitt premiumutgaven jeg hadde gått for. Får se nærmere på dette seinere i påsken.

Det er da altså ingen kjente bugs selv om WM 6.5 er i betautgave? Batteritiden er ikke forandret nevneverdig eller?

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt problemer med Premium v. 5, så jeg droppet denne til fordel for Dutty's som fungerte utmerket.

Gikk så tilbake til Miri på v. 6, men da den helt ribbete versjonen. Jeg har ikke testet v. 6.1 Premium. Applikasjoner kan man velge å installere i ettertid hvis man vil, slik at selve ROMen er så "ren" som mulig.

Jeg har ikke funnet nevneverdige bugs med v. 6.1 så langt.

-KJ

Lenke til kommentar

Så Miri_WM65_21202_V6.1_XtraLight er en strippet versjon av Premium-utgaven? Altså Premium-utgaven inneholder da flere forhåndsinstallete programmer samt flere TF3D-aplikasjoner?

Siden det er Miri som lager både XtraLight og Premium (etter det jeg kan tolke av de forrige innleggene), har denne personen laget en liste over forskjeller mellom de to ROM-ene?

Dette er altså alternativene jeg da står ovenfor:

Miri XtraLight V6.1

Miri Premium V6.1

Dutty's

Frister egentlig med en helt strippet og responsiv versjon. Men skulle gjerne likt å visst hvilke funksjoner jeg da går glipp av. :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Her kan du lese om Miri's WM6.5 rom.

Her kan du lese om Dutty's WM6.1 rom.

Forskjellene på de forskjellige utagavene av Miri sin rom:

XtraLight :: All MS apps excluding Office, MSN, HTC Keyboard, HTC Task Manager, HTC utility apps

Standard :: All apps found in XtraLite, Adobe Reader, HTC Album, Streaming Media, YouTube

Premium :: All apps found in Standard, Manila, Audio Booster, HTC Menus...etc

Endret av GTB
Lenke til kommentar

Okey, takk skal du ha!

Synes Miris XtraLight ser litt for LIGHT ut? Altså, jeg vil jo gjerne ha programmer som "Audio Booster". I tillegg er det vel greit med HTCs "Task Manager" og "Keyboard"?? :hmm:

Er det lett å flashe? Hvis ja, så kunne jeg jo alltids prøvd alle versjonene til Miri for så å finne ut hvilken jeg vil ha.

Ser også at Dutty benytter seg av WM6.1(?) mot Miris WM6.5. Er det noen grunnleggende forskjeller mellom disse to operativsystemversjonene (utseende/ytelse)?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Hvordan flashe HTC Touch HD.

Før du starter, er det lurt å ta backup av det du har på mobilen. PIM Backup er perfekt for dette.

I dette tilfellet vil vi flashe mobilen ved hjelp av minnekortet. (Du kan flashe via PC'n, og kanskje det er lettere? Synes det virker sikkrere å flashe via minnekortet). OS'et er også XP, da denne måten ikke fungerer out of the box på Vista.

Start med å finn rome'n du vil ha. I dette tilfellet vil vi flashe til Duttys 2.1 Extreme. Gå til nettsiden hans, http://www.duttythroy.net/ , og registrer deg. Så logger du inn, trykker på Downloads, så på Duttys HD Rom Series, klikk så på HD V2.1 XTREME. Så laster du ned romen. (Vet faktisk ikke forskjellen mellom MSVC og Test, men det vet garantert noen andre her).

Pakk opp denne rar-filen med f.eks. WinRar. Du vil få spørsmål om passord for å unrare, dette finner du på samme sted som du laster ned romen.

Herfra trenger du 1 fil, BLACIMG.nbh. Du må nå koble telefonen til PC'n, legg over filen på rota av minnekortet. Viktig at du ikke bytter navn på filen. Pass også på at minnekortet er FAT32.

Så, laster du ned følgende fil. http://wiki.xda-developers.com/uploads/uspl_2.4.zip

Pakker opp filen. Du trenger her filen blac_uspl.exe.

Nå går du inn i Active Sync, og fjerner haken ved "Allow USB connections".

Så, slår du av telefonen, fjerner coveret bak på telefonen, og tar ut minnekortet. Så, plugger du inn USB-kontakten i mobilen igjen, trykker på Volum Opp og Power-tasten samtidig. (Holder de inne). Du skal nå få opp et slikt bilde:

uspl.jpg

Når det er kommet opp "USB" (som du ser nederst på bildet), setter du inn minnekortet i telefonen igjen.

Så, dobbeltklikker du på filen blac_uspl.exe.

Telefonen vil nå (forhåpentligvis) starter på nytt.

Du får nå opp et spørsmål om du virkelig vil flashe mobilen din. Trykk på Power-knappen for å starte flashingen. Vent i 3-4-5 minutter, så er telefonen flashet. Du får beskjed om når alt er klart. Start opp mobilen, og du har nå ny rom.

Dette er den måten jeg flashet mobilen min på. Vet det finnes flere måter å flashe den på, muligens noen som er lettere? Jeg hadde forøvrig også litt trøbbel med minnekortet som fulgte med (fra transcend). Den nektet å finne igjen den nye romen når jeg skulle flashe. Løste det gjennom å sette inn et kort fra Sandisk.

Fungerer denne metoden på Miris ROMer? Etter å ha extractet .rar-filen så er der en fil som heter "ruu_signed.nbh" og en som heter "BlackstoneRUUWrapper.exe".

PS: Har formatert minnekortet til FAT32 slik ZyberZone sier. Men jeg har ikke installert ActiveSync, så slipper jeg da å fjerne den haken som skulle gjøres i ActiveSync? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Her ligger en tutorial om hvordan du flasher med Hard-SPL. Skal du prøve litt flere rom'er vil eg anbefale dette. Det er fort gjort, spesielt etter at du har flashet Hard-SPL. (Det trenger du bare gjøre en gang)
Lenke til kommentar

Fikk flashet Hard-SPL (som gjorde at alle fargene er forvrengt, og som også tar en evighet å starte opp), men når jeg nå prøver å flashe til andre ROMs så får jeg bare

"ERROR [240]: FILE OPEN" -> There is no .NBH file in the RUU directory.

Får sa*an meg ikke til dette flash-greiene. Hadde det bare vært så jævla enkelt som det så ut på den YouTube-tuten. :dontgetit:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Nyeste offisielle rom har et problem med hard-spl'en, altså det grønne greiene du snakker om er "normalt".

Tre enkle steg til flashing av rom:

1. Koble mobilen til pcen.

2. Putt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=435110 (øverste download link) og .nbh filen i samme mappe.

3. Kjør CustomRUU.exe fila og følg stegene.

Vips etter litt tid så vil mobilen være flashet med ny rom. Så sant du allerede har flashet hard-spl eller bruker uspl.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fikk det til etter 1894 forsøk. Hvorfor det gikk denne gangen vet jeg ikke. :wee: Den HardSPL-romen var seig som bare det, mulig den som gjorde det hele litt rotete.

Skal teste ut ROMen litt nå, og evt. komme tilbake med synspunkt (Miris XtraLight).

Lenke til kommentar

Kun jeg som sitter og tester, eller er det bare jeg som ligger langt etter? :p

Er det ikke mulig å velge hvilke menyer som skal være på "Today"-skjermen? Altså jeg vil ikke ha voicemail og e-mail der. :hmm: Synes Miris ROM-er var litt mangelfulle, til og med Premium-versjonen. :hmm: Kanskje bare jeg som ikke finner frem. :) Veldig fingervennlig og responsivt tho.

EDIT: D'OH! Trodde ikke det var mulig å bruke TF3D på Miris ROM-er jeg! Men NÅÅÅ snakker vi! :) Satan steike, dette blir bra. Får vel ta å installere XtraLight-en igjen og se om jeg blir fornøyd med den + TF3D. Premium som jeg har nå føles egentlig rask nok, men vi får se.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Lagde en post i hjelp til ny mobil forumet, men var lite respons, så jeg poster her og håper jeg kan få svar på noen av spm iallefall =)

Hei!

Er på utkikk etter ny mobiltlf. Har kikket litt på htc touch hd og iphone, og syns touch hd virker mer interessant en iphone... Men har et par spm. Vil htc komme med en offisiell oppdatering til touch hd med windows 6.5? Kommer det snart en ny tlf som kommer til å erstatte touch hd i nærmeste fremtid, sånn at det på en måte blir litt dumt å kjøpe den nå? Evt andre tlf som kan være aktuelle?

Har lest litt rundt ang touch hd vs iphone, og syns det er litt vanskelig å trekke frem + og - ved dem, da iphone brukere forsvarer den for alt det er verdt. Og det samme gjelder touch hd brukere. Grovt sett. Så hvis noen kunne ha nevnt litt + og - ved begge, evt andre tlf, på en nøytral måte. Hadde det vært fint =)

På forhånd takk for all hjelp =)

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om en etterfølger fra HTC nei. Jeg kjører Miris WM6.5-versjon på min HD, fungerer SUPERT!! :) Mye bedre enn den originale ROM-en. Mer responsiv, generelt raskere, flere aplikasjoner integrert i TouchFlo3D-menyen osv.

Da jeg installerte Miris ROM her forleden, så ble jeg forelsket i telefonen på ny. :love:

Bare å spørre om det er noe mer du lurer på! Gjerne konkrete spørsmål så det blir enklere å svare. :)

Lenke til kommentar

Et tips til andre som er nysgjerrige på ting:

Hvis du flasher til nyeste originale HTC ROM så får man en ny SPL som kan skape utfordringer hvis man skal prøve andre ROMs. Man kommer seg rundt det med USPL, men fargene kan bli psykedeliske når man starter telefonen. Dette lar seg imidlertid fikse med å slå av og på skjermen en gang.

Jeg brukte bare to timer og fem slashinger før jeg fant ut dette... :p

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...