Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg etterlyste i testen min var en enklere og mer intuitiv måte å bruke VPN på.

Jeg strandet vel enda tidligere enn det du gjør her.

Det høres ut som om feilen din kan ligge i at du bruker feil APN. Når man skal benytte VPN så må man bruke spesielle APN hso Telenor eller NetCom.

Det begynner å bli en stund siden jeg knotet med dette, men for Telenor tror jeg det er internet.public mens hos NetCom tror jeg det var vpn.netcom.no

-KJ

Lenke til kommentar

Nei, da skal man ikke det, nei.

Var routeren satt opp slik at den tillot tunellering, da? Vet at en del routere tuller med trafikken slik at det kan bli problemer.

Hvilken type VPN er det UiB kjører, forresten? På jobb hos oss kjører vi en Cisco ASA, og det ser ikke ut til at denne typen autentisering er støttet i det hele tatt...

-KJ

Lenke til kommentar

VPN-oppkoblingen fungerer uten problemer med laptop på det trådløse nettet, både hjemme og på campus - og tilsvarende dårlig fra HDen. Om VPN-oppsettet finner jeg at de kjører med PPTP, og her er det mer info om UiBs nett generelt. Det sier meg lite, annet enn at de hovedsakelig kjører cisco-routere, men det skal ikke være nødvendig med noen autentisering.

Lenke til kommentar
Til dere som har Touch HD.

Hvordan synes dere lyden i musikkspilleren er?

Jeg liker lyden i iPod Classic 5 generasjon. Hvordan vil dere si lyden i HD er til sammenligning?

Angående lyd, jeg tok en blindtest med min bror, som skryter uhemmet av lydkvaliteten på sin Cowon spiller og sitt Beyerdynamic headset, og at den spilleren er en av få som klarer å drive disse bra. Jeg valgte dermed å utfordre han for å se om han klarte å høre forskjell. Så, gjorde han det?

Testoppsettet:

- Hodesett: Beyerdynamic DT 770 Pro (80 ohm)

- Referanselyd/konkurrent: Cowon D2

- Låt: dOMi - Bendeco, i høykvalitets rip.

- HTC Touch HD med original firmware, samme som brukt i testen til Amobil.

Testmetode:

Jeg satt bak min bror med begge spillerene. Han hadde ikke hørt lyden fra HD på forhånd. Jeg spilte første minutt av samme sangen tre ganger. De to første gangene var det HD som var tilkoblet, og siste gangen D2'en. Så hva ble resultatet?

Resultat:

Noe overraskende var det at HD drar headsetet like bra, ihvertfall ikke noe dårligere enn Cowon sin spiller. Med fullt trøkk på HD finnes det omtrent ikke tegn til vrengning, mens med Cowon vrenger det fort hvis man gir på for mye. Lydnivået under testen ble da utført på det øverste nivået D2 klarte uten forvrengning, noe som uansett er relativt høyt. Det morsomste var at min bror mente at diskanten første gang var minimalt bedre, mens han ikke klarte å høre forskjell på andre og tredje gang. Han var brått litt kortere da han fikk vite sannheten, og at faktisk Touch HD leverer såpass god lyd.

Konklusjon:

Dette er jo selvsagt ingen vitenskaplig og det ble jo bare testet med èn sang. Allikevel har jeg hørt forskjellig musikk med flere forskjellig headset, og jeg kan ikke annet enn å konkludere med at lyden i HD er veldig god. Både jeg og min bror hører mye på musikk, og hadde lyden vært dårlig burde det kommet frem med et litt tungdrevent, testvinnende headset som DT 770 Pro.

Etter å ha hørt en del på begge spillerne klarer ikke jeg å skille ut om den ene er bedre enn den andre ihvertfall. Lydforskjellen er marginal, men ikke så jeg klarer å høre om den ene er bedre enn den andre.

Lenke til kommentar

Oppdaget en litt merkelig bug i min Touch HD i går: Jeg har noen lydbøker liggende på minnekortet. Disse er spilt inn med ein veldig lav bit rate (32 kbps). Etter at jeg har spilt av en slik fil blir lydkvaliteten på alle andre MP3'er fryktelig dårlig; det høres ut som de spilles av med en mye lavere bitrate også. For å løse problemet er det bare å gå ut av musikkspilleren og inn igjen, men det er allikevel irriterende. Noen flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Thank you for your reply, As you proved, the skip issue hasn't disappeared when syncing through Windows Media. Since this didn't solve the issue I would advice you to wait until a new ROM is being released. As earlier stated the issue has been addressed on the latest roms for the Diamond and the Touch Pro. I strongly believe that the upcoming HTC Touch HD ROM will have addressed this as well. There are some indications that the new rom will arrive at HTC.com by the end of April. However I cannot guarantee this since this hasn't been officially released. Until then I will thank you for your patience. Kind Regards Dave Montanya HTC Europe

Dette var svaret en på XDA-Dev-forumet fikk da han spurte om "hakkingen" som forekommer under avspilling av audio og video på Touch HD. Ser ut som den nye ROM'en fra HTC lar vente på seg til slutten av april.

Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake til orginalt norsk rom som fulgte med mobilen. Testa noen par uoriginale roms, og det er masse flott nytt, liker spesielt at flere og flere ting blir pakket inn i touchflo, som kalenderen, klokka/alarm osv... Men de fleste roms som kjører topaz/rhodium har fortsatt en vei å gå i mine øyne, er alltid en liten ting som ikke funker eller en bug jeg ikke liker. Får håpe HTC kommer med en ny offisiell rom til HD'en snart med alle disse nyhetene =)

Lenke til kommentar

Problemet mitt med nye touchflo er blant annet at man ikke kan rotere bilder i albumet, tenker da i fullscreen mode, samt at kameraet har mistet sin zoom funksjon, er også noen andre små ting, som at man ikke kan copy/paste div. steder i nye manila/touchflo eller hva det kalles. Men alt dette er kjent, dog har jeg ikke prøvd 2.4 av dutty enda, men tror jeg holder meg til original rom til HTC kommer med noe offisielt.

Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere personlige preferanser her, for de er som kjent personlige og varierer. :)

Når det er sagt så er det å bruke digital zoom direkte på mobilen en dårlig versjon av bare å ta bildet for så å zoome inn i et bildebehandlingsprogrammer etterpå.

-KJ

Lenke til kommentar
Skal ikke diskutere personlige preferanser her, for de er som kjent personlige og varierer. :)

Når det er sagt så er det å bruke digital zoom direkte på mobilen en dårlig versjon av bare å ta bildet for så å zoome inn i et bildebehandlingsprogrammer etterpå.

-KJ

Hmm, har jeg ikke tenkt over, aldri vært noe fotograf så :p En ting, om du sitter på 2.4 versjonen av dutty's, hvordan er minneforbruket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...