Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Når jeg skal legge inn ny rom og kommer til at jeg har koblet telefonen til og skal kjøre blac_uspl.exe

får jeg en feil meld at " no response from device"

og jeg har fire farger og det står USB på det hvite feltet

Kjører wista

Endret av falken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8. What's in the package?

USPL comes as a single Windows executable - blac_uspl.exe. blac_uspl.exe is a console application developed and primarily tested on Windows XP. As of version 2.2 USPL should work in Windows Vista as long as RUU does; if you are still having problems with USPL under Windows Vista, consider downgrading HTC Sync drivers as described in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=291723. Sorry Linux lovers, no version for you You may be able to run it from Wine, but I didn't try.

Lenke til kommentar
Hei!

Er det noen som har erfaringer med noen rom som bygger på WM6.5? Ser at det ligger noen på XDA, men det virker som det er mye bugs på disse foreløpig.

ville ventet med wm6.5, den er nok ikke "klar" enda.

det slippes jo nye rom versjoner (dutty, l26, maryone) omtrent hver uke. Blir mye flashing hvis en hele tiden skal ha siste versjon.

Lenke til kommentar
Finnes det en måte å oppgradere til seneste Opera Mobile (Touch HD)? (ver 9.51b2). Prøvde å installere det, men den gamle versjonen av Opera ligger der fortsatt og den får jeg ikke fjernet.

Under "Programmer" så finner jeg bare Opera Browser som alternativ, men under Innstillinger > Menyer så kunne jeg velge mellom Opera 9.5 Beta og Opera Browser som hurtigknapp til startlinjen...

Lenke til kommentar
Hei!

Lurer på det med flashing av radio? Hva er det godt for? Har nettopp lagt inn Dutty's HD 2,3. Bør jeg flashe til nyeste radio også?

Hvis du har noen problemer med telefondelen kan det jo være verdt et forsøk... Sånn som dårlig dekning, avbrutte samtaler osv

Lenke til kommentar

Jeg kjører nyeste radio, 1.12.25.16, men det er ikke nødvendigvis den siste som er best. Radio er kanskje det vanskeligste å velge, noen opplever at en gitt radiooppdatering gir dem bedre dekning og batteritid, andre opplever at den samme gir bedre batteritid men dårligere dekning osv. Ift norske operatører skal ikke det være noe problem. Jeg har kjørt 1.09-, 1.10- og nå 1.12-radioversjonen, har ikke hatt noe problem med OneCall/Telenor.

Lenke til kommentar
Jeg kjører Dutty's v. 2.3 her, og denne er den mest stabile og også den raskeste jeg har testet av Cooked ROMs. 2.2 og 2.1 hadde problemer med lyden og alle andre cooked jeg har testet har ikke vært 100 % stabile.

Kanskje skal oppgradere til 2.3 da. Kjører 2.1 og har gjort det siden den kom ut, og har ikke hatt så mye problemer med den. Hva slags lydproblemer burde jeg hatt?

Lenke til kommentar

Hva slags "custom" rom er det folk her anbefaler? Og om en ikke liker rom'en, er det slit og gå tilbake til det originale?

Edit: Samt en link som forklarer sånn noenlunde hvordan man oppdaterer rom hadde vært flott.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Finnes det en måte å oppgradere til seneste Opera Mobile (Touch HD)? (ver 9.51b2). Prøvde å installere det, men den gamle versjonen av Opera ligger der fortsatt og den får jeg ikke fjernet.

Under "Programmer" så finner jeg bare Opera Browser som alternativ, men under Innstillinger > Menyer så kunne jeg velge mellom Opera 9.5 Beta og Opera Browser som hurtigknapp til startlinjen...

Jeg forklarte meg nok litt dårlig :) Jeg har fått til å installere Opera 9.51b2 og det virker supert, men vil fjerne den forige versjonen av Opera (9.5). Dette får jeg ikke til.

Lenke til kommentar

Min favoritt er L26

Har også kjørt diverse versjoner av DUTTYs, men på min telefon kjører L26 raskere og bedre.

Kjører likevel nå DUTTYs2.3 for å teste den ut.

Av en eller annenm grunn får forskjellige folk forskjellige resultat. Hardwaren burde jo være mer eller mindre 100% lik. Jaja.

Min erfaring er uansett at disse ROM'ene gjør telefonen en god del raskere ett når jeg kjøpte den. Spesielt på videovisning har min telefon blitt bedre. Og menysystemet flyter bedre når jeg slider fingen.

Så det er vel bare å prøve. Men hva jeg forstår så er DUTTYs og L26 blant de mest populære rommene.

Hvordan du flasher ROM er ganske bra forklart både i denne tråden og på XDA forums.

Du skal først installere et program som muliggjør bytte av ROM. Jeg bruker HSPL (hardSPL)

Den fjerner den gamle ROM'en helt, og legger inn ny.

Dette programmet finner du på XDA forums.

USPL er visst et alternativ der den nye ROM'en havner ved siden av den gamle. Det betyr at den gamle også beholdes som en backup. Jeg har aldri testet USPL.

Når HSPL er installert, må man forberede telefonen fro flash slik:

skru på tlf samtidig som "vol opp" knappen holdes inne.

Du får nå opp en flerfarget skjerm med litt text øverst.

Koble inn USB til PC om du ikke allerede har gjort dette. Teksten USB skal da dukke opp på telefonen.

Den nye rommen består av 2 hovedfiler. Selve ROM'en og en installasjonsfil som heter ***RUU*** Altså et eller annet der RUU er i filnavnet. Lettest er å kjøre denne filen på din PC.

RUU vil da gjøre flashingen for deg. Tar noen minutter.

HUSK. ALt slettes. SMS, e-mail, kontakter, alle filer på telefonen. Filer på SD kortet spares, men det anbefales å ta backup. Mange tar ut SD kortet for sikkerhetsskyld under flash.

Etter at flashingen er utført, anbefales en Hardreset.

Dette får telefonen til å laste inn ROM pånytt. Od de er det jo den nye ROM'en som blir lastet.

Skru av telefonen helt igjen, og start den samtidig med vol opp og vol ned inne samtidig.

Følg anvisningene på telefonens skjerm. Tar et par minutter.

Have fun.

Endret av zerosixzero
Lenke til kommentar

Har testa Dutty og Davidueck, og ting har gått greit så langt, men phone keyboard ser ut til å funke dårlig i disse rom'ene? De skjer rett og slett ikke noe når jeg trykker på tastene, dog om jeg holder de inne så dukker nummeret opp og det blir plassert inn. XT9 ser heller ikke ut til å funke, dog er jeg ikke helt sikker på hva det er?

Lenke til kommentar

Gjort det, og den står på "Norwegian" her. Greia er at om jeg velger "Phone Keypad" så skjer det ikke noe når jeg taster på "knappene". Det popper bare opp et lite vindu med bokstavene i, men selve bokstaven blir ikke puttet inn i meldingen, dog om jeg holder "knappen" nede så får jeg den til å legge inn tall, men det er alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...