Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Det begynner med andre ord å bli bra forhold for de som er skeptisk til å bytte rom fordi man ikke vil ha engelsk på telefonen. Norsk T9-ordbok er allerede på plass, og altså snart også norsk TF3D. =)

Hvor får man tak i den norske ordboken? Mener de sto i tråden her, men er blitt litt vanskelig å finne igjen ting :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for mye tid som skulle ha blitt brukt til eksamenslesing som i stedet blir brukt på xda-developers, engadget mobile, pocketnow.com osv.

Siden du ikke har installert noen programmer enda, så må jeg anbefale deg å ta en titt på G-Alarm. Den er MYE bedre og mer funksjonsrik enn den innebygde alarmklokken.

Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis ett tips til hvordan jeg kan fikse ett tastatur problem jeg har?

Jeg opplever at jeg ikke kan bytte mellom de tastaturene jeg laster inn. Det er bare 1 som velger seg selv uanz hvor mye jeg prøver å overskrive det. er usikker på hvor det tastaturet kommer fra men. Det heter tastatur og jeg kan velge mellom store taster eller små når jeg går inn på inndata.

Lenke til kommentar

Noen andre som har feil på alarmfunksjonen...?

Når jeg stiller alarmen, så popper den ikke lenger automatisk opp i displayet når alarmen starter...

Litt slitsomt når man våkner og allerede er totalforvirra å måtte klikke seg inn i menyen for å kunne slå av alarmen....

Tok en "hard reset" for en stund tilbake pga samme problem, og etter det funka den fint, men er ikke lysten på å kjøre en hard reset igjen, da må jeg bruke så mye tid på å legge inn alt jeg har på nytt igjen.

Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Noen andre som har feil på alarmfunksjonen...?

Når jeg stiller alarmen, så popper den ikke lenger automatisk opp i displayet når alarmen starter...

Litt slitsomt når man våkner og allerede er totalforvirra å måtte klikke seg inn i menyen for å kunne slå av alarmen....

Tok en "hard reset" for en stund tilbake pga samme problem, og etter det funka den fint, men er ikke lysten på å kjøre en hard reset igjen, da må jeg bruke så mye tid på å legge inn alt jeg har på nytt igjen.

Noen med samme erfaring?

Hørtes rart ut! Den skal normalt komme frem av seg selv uten og måtte gå via noen meny. Men om du vil ha en skikkelig alarm til din HD. Så last ned G-alarm på:

www.freeppcware.net :)

Lenke til kommentar

Last ned G-Alarm fra www.ageye.de, der er man alltid sikker på å få tak i siste versjon.

@Colamaen: Skjønner ikke helt problemet. Man bytter ikke tastatur gjennom "inndata", men ved å trykke på den lille trekanten ved siden av tastaturikonet. Deretter velger man direkte mellom f.eks. fullt qwerty-tastatur og vanlig telefontastatur.

Lenke til kommentar

Håy!

Har googla og googla, men finner ikke ut hvordan man legger inn nytt keyboard. Jeg får bare errors.

Har akkurat lagt inn siste romen til Laurentius26.

Det som er at keyboardet er på engelsk. må jo ha norsk.

Prøver å legge inn nye keyboards på mobilen, men får ikke starta innstallasjonen hvis dere skjønner. Noen som har en lett oppskrift??

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jepp.

Den gode, gamle iPhone-løsningen... Men fortsatt mye tregere enn å ha det som separate taster. (SPB har jo det...)

Men ordboka løser dette stort sett for meg. Har en backup av en gedigen ordbok som jeg har brukt over flere år.

-KJ

Lenke til kommentar
Last ned G-Alarm fra www.ageye.de, der er man alltid sikker på å få tak i siste versjon.

@Colamaen: Skjønner ikke helt problemet. Man bytter ikke tastatur gjennom "inndata", men ved å trykke på den lille trekanten ved siden av tastaturikonet. Deretter velger man direkte mellom f.eks. fullt qwerty-tastatur og vanlig telefontastatur.

Takk! der fiksa det seg!

Lenke til kommentar

Lurer på om flere har problemer med uorginale bil-ladere?

Alt var bra de første ukene, men nå virker det som om det er dårlig kontakt! Slår seg inn og ut. Har testet med forskjellige ladere, og alle blir slik etter noen dager. Kan det være at mini-USB`en ikke passer helt?

De virker jo noen dager, for så få dårlig kontakt!

Den orginale laderen jeg bruker hjemmer er stabil og fin, så tror ikke det er telefonen det står på....

Lenke til kommentar

@akilles_:

Nei, jeg har ikke merket noe til uorginale usb-kabler/ladere. Alle de jeg har brukt har fungert problemfritt. Kanskje kontakten i telefonen din har fått seg en smell, slik at det er litt dårlig kontakt med vanlige usb-kontakter, mens extUSB-kontakten på den originale kabelen er mer stabil?

Angående lyd, jeg tok en blindtest med min bror, som skryter uhemmet av lydkvaliteten på sin Cowon spiller og sitt Beyerdynamic headset, og at den spilleren er en av få som klarer å drive disse bra. Jeg valgte dermed å utfordre han for å se om han klarte å høre forskjell. Så, gjorde han det?

Testoppsettet:

- Hodesett: Beyerdynamic DT 770 Pro (80 ohm)

- Referanselyd/konkurrent: Cowon D2

- Låt: dOMi - Bendeco, i høykvalitets rip.

- HTC Touch HD med original firmware, samme som brukt i testen til Amobil.

Testmetode:

Jeg satt bak min bror med begge spillerene. Han hadde ikke hørt lyden fra HD på forhånd. Jeg spilte første minutt av samme sangen tre ganger. De to første gangene var det HD som var tilkoblet, og siste gangen D2'en. Så hva ble resultatet?

Resultat:

Noe overraskende var det at HD drar headsetet like bra, ihvertfall ikke noe dårligere enn Cowon sin spiller. Med fullt trøkk på HD finnes det omtrent ikke tegn til vrengning, mens med Cowon vrenger det fort hvis man gir på for mye. Lydnivået under testen ble da utført på det øverste nivået D2 klarte uten forvrengning, noe som uansett er relativt høyt. Det morsomste var at min bror mente at diskanten første gang var minimalt bedre, mens han ikke klarte å høre forskjell på andre og tredje gang. Han var brått litt kortere da han fikk vite sannheten, og at faktisk Touch HD leverer såpass god lyd.

Konklusjon:

Dette er jo selvsagt ingen vitenskaplig og det ble jo bare testet med èn sang. Allikevel har jeg hørt forskjellig musikk med flere forskjellig headset, og jeg kan ikke annet enn å konkludere med at lyden i HD er veldig god. Både jeg og min bror hører mye på musikk, og hadde lyden vært dårlig burde det kommet frem med et litt tungdrevent, testvinnende headset som DT 770 Pro.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jepp.

Den gode, gamle iPhone-løsningen... Men fortsatt mye tregere enn å ha det som separate taster. (SPB har jo det...)

Men ordboka løser dette stort sett for meg. Har en backup av en gedigen ordbok som jeg har brukt over flere år.

-KJ

Kan jo prøve dette keyboardet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=487677

Er gratis og bruker det selv som det eneste keyboardet, fungerer kjempeflott. Hvis du ikke liker det norske oppsettet så kan du klage til meg, siden jeg satt det opp :p

Lenke til kommentar

Kan jo prøve dette keyboardet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=487677

Er gratis og bruker det selv som det eneste keyboardet, fungerer kjempeflott. Hvis du ikke liker det norske oppsettet så kan du klage til meg, siden jeg satt det opp :p

Kjempebra oppsatt. jeg har brukt dette tastaturet nå i litt over en uke. Og det er det beste jeg har vært borti til en hd! bommer mindre på tastene og skriver en del fortere. det er faktisk lett å tappe med 2 fingrer konstant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...