Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt skyldes vel at du ikke vet hvordan du skal bruke HD...? HD er det beste mobilen på markedet i mine øyne. Og ja, jeg har vært bort i søppelet (Les iPhone)

Siden du har ipod, så blir det vel enklere at du skaffer deg en iphone.

 

He he..

 

Det er nok det ja..

 

Får se..

 

Skal bruke kvelden og kvelden i morgen.. Kansje jeg finner noe som hjelper?

 

Eller noen som kan hjelpe meg med de problemene jeg har..

 

Trenger en HTC Touch HD guide for real dummies..;-)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke HD ak nå, men har tytn ii, da håper jeg at det meste er likt når det gjelder instillinger, hvordan ting gjøres og slikt.

 

Min har låst seg ett utall ganger..

Og av en eller annen grunn får jeg ikke kontakt med den fra dataen. Når jeg skal overføre filer..

HD'n låste seg mens jeg koblet den opp mot dataen. Siden da har jeg ikke fått kontakt med dataen. Ingen av kortleserenne fungerer mot dataen heller. Har prøvd omstart uten hjelp

 

Låst seg ? komme du liksom ikke inn i mobilen?

Når du først kobler mobilen din til pc, blir du spurt om du vil koble som modem, disk, eller via active syn, der en av dem er forhåndsvalg (jeg tror det er activesync). Du hakker av for ditt valg.

Har du Windows Mobile Device Center på pc`en din, da vil den poppe opp, navnet på ditt mobil vil stå der. (jeg er ikke helt sikker på om alle pc`er har windows mobile device center forhånds installert, jeg hadde det. Men det finner du ut)

 

Forstår ikke hvordan jeg skal forhindre eller begrense GPRS bruken. DVS.. ALT som krever bruk av internett som oppdateringer, surfing, MSN.. Alt.. Skal gå gjennom WiFi..

 

Er du koblet til wifi, så vil mobilen din aldri bruke gprs når du surfer på nettet, bruker msn osv, wifi brukes da automatisk.

 

Av en eller annen grunn går ActiveSync i bakgrunnen hele tiden.

Og at programmer ikke lukker seg når jeg trykker X.

Må trykke øverst i h hjørne for å lukke programmer.

 

ActiveSync irriterer meg også til tider, da den kjører ofte i bakgrunn, jeg har ikke noe løsning på det men jeg har da vennet meg til å klikke på x ved å avslutte den. Det tror jeg du også klarer :)

 

programmet avslutter ikke helt dersom du bare klikker x, du må holde det også inne for at programmet skal avsluttes helt, noe som er litt teit. det burde holdet å trykke x.

Det fikser du ved å gå start =>Instillinger => system (tab)=> Oppgavebehandling=>knapp(tab) og deretter hakker du av for: avslutt programmet ved å velge "x" (fremgangsmåten er som nevnt fra htc tytn ii, jeg tror det er det samme på hd også,men er ikke sikker)

 

Og responsen på skjermen er jo ræva.. Tenker på når jeg bruker stylusen til å trykke på linker.. Ingen respons. Verken når jeg prøver dobbelt tapp for å zoome.. eller trykke på en link.

 

Last ned alle hotfixene fra denne siden, vil forhåpentligvis responsen bli bedre, men ikke forvent ipod touch/iphone respons.

http://www.htc.com/www/supportdownloadlist...=sd&cat=all

Merk deg at det er kun en av dem som er for forbedring av touch, men du har godt av å laste alle sammen, untatt det med arabic-tull.

 

 

For dere som har iPod touch Og bruker gMail og Fjesbok apps .. Vet hva jeg snakker om..

 

Jeg vil vite med en gang jeg får epost.

 

Du kan da både ha gmail app, gmail som outlook mailen din på mobilen og samtidlig kan du laste ned app for facebook.

Du kan besøke m.google.com fra mobilen din og deretter velger du å laste ned de tjenestene du ønsker fra google.

 

Når det gjelder facebook app, har jeg googlet litt og fant et par stykker (jeg har ikke brukt noen av dem, men de virker lovende. Kanskje jeg skal teste dem litt senere ikveld)

her har du link til en av dem

http://faceofmobile.com/

 

 

du får ha en kosekveld med HD`en din :)

 

EIDT:SkyBook, facebook app

Endret av Afghan0
Lenke til kommentar
Er det noen som kunne tatt et par bilder innendørs med sin HD om kvelden, slik at vi får sett hvor viktig, eller ikke, det er med blitz på kameraet ? Gjerne flere typer lys, eventuelt noen bilder hvor noe lys er skrudd av og senere på, for en enda bedre sammenligning.

Se her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12817840

 

Mener jeg har lastet opp noen fler bilder, men fant de ikke igjen akkurat nå. Kan se om jeg får lastet opp flere seinere hvis det er ønskelig.

 

Kameralyset/blitsen på de fleste telefoner er for dårlig til at bildene skal bli bra uansett. Bildene blir riktignok bedre, men veldig bra blir de uansett ikke.

Lenke til kommentar

da har jeg tatt imot min HTC HD :)

 

lurer på om den går og laster ned/bruker wap/3G uten at jeg aktivt gjør noe?

evt hvordan kan jeg få litt kontroll på hva den driver med?

 

edit: ellers var den treigere enn jeg forventet

Endret av aklla
Lenke til kommentar
da har jeg tatt imot min HTC HD :)

 

lurer på om den går og laster ned/bruker wap/3G uten at jeg aktivt gjør noe?

evt hvordan kan jeg få litt kontroll på hva den driver med?

 

edit: ellers var den treigere enn jeg forventet

 

 

Mine erfaringer fra dataovervåkning viser at den overhode ikke bruker wap/3G etc med mindre man selv har valgt at den automatisk skal oppdatere været hver time, aksjekurser etc. Selv om symbolene blinker oppe er det kun fordi den er tilkoblet. Den bruker også alltid WiFi før nettet. F.eks. ser jeg at mine RSS ikke oppdateres automatisk, men de oppdateres straks jeg kobler meg til WiFi.

 

Jeg opplevde også at den var treg, men det går mye bedre etter at jeg lastet ned HotFix. Eneste jeg irriterer meg litt over nå er at menyen i høyre hjørnet oppe er litt treg.

 

Videre følger en liten oppsummering av datatrafikk (vet ikke om det er riktig i denne tråden, eller om det er/bør være en egen generell tråd til slikt, men):

 

TouchFLO: Sjekke vær (1 by): 10 kB

TouchFLO: Oppdatere 1 aksjekurs = 4,0 kB

TouchFLO Send og Motta + laste ned noen mail = 10 kB

 

Laste ned RSS = 1 kB pr headline

 

Laste vg.no med Opera Mobile = 2 MB

Laste vg.no med Opera Mini = 400 kB

 

Laste Google.no med Opera Mobile = 40 kB

Laste Google.no med Opera Mini = 5 kB

 

Søk på Google med Opera Mobile = 30 kB

Søk på Google med Opera Mini = 5 kB

 

Navigere seg frem til dette innlegget med Opera Mobile = 1,1 MB

Navigere seg frem til dette innlegget med Opera Mini = 270 kB

 

zsIRC = 200 kB i timen

MSN = ca. 1 MB i timen (men avhengig av hvor mange/mye man snakker (med))

Sjekke AppToDate = 1 kB pr program

 

Laste inn YT = 250 kB

1 søk på YT = 200 kB

 

Se typisk video på YT (2 minutter), hurtig nedlasting = 1,2 MB

Se typisk video på YT (2 minutter), foretrekker kvalitet = 9,6 MB

 

Se HD-video på YT (2 minutter), hurtig nedlasting = 1,3 MB

Se HD-video på YT (2 minutter), foretrekker kvalitet = 8,7 MB

 

 

Alle størrelsene er ca. størrelser. Det skal også sies at Opera Mini er myyyyye raskere og brukervennlig enn Opera Mobile i tillegg til at den tar mindre data (Den ligger under Java om den installeres på HD).

Endret av Ars
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har hatt min Touch HD i nesten to måneder nå. Var i begynnelsen mektig imponert, men i det siste er det et par ting som ting som har trukket ned mitt intrykk. Er kanskje noen her som kan hjelpe meg med det? Har desverre ikke lest gjennom alle 114 sidene så beklager hvis noen har spurt om det samme og fått svar tidligere.

 

1. SMS. Jeg sender mye sms. Er på over 5800 sendte nå på nesten 2måneder. Synes tlf er fin å bruke, men har da møtt på noen problemer. Kjæresten min, som jeg sender mest sms til fortalte meg for 3-4 uker siden at hun ofte har fått "dobble meldinger" og også "brukne meldinger", altså at ikke hele meldingen kommer fram. Dette er noe som har skjedd periodevis. Har selv tenkt at dette har sammenheng med et annet problem, nemlig at jeg ofte har fått opp feilmelding om at meldingen ikke kan bli sendt. Ikke så irriterende når det skjer en gang nå og da, det har jeg opplevd med min gamle SE, men når det skjer 7-8 ganger på en dag blir det irriterende. Det var en periode hvor dette skjedde ofte.

 

Jeg gikk til min lokale Elkjøp hvor jeg kjøpte tlf'en, der hadde de ikke noe særlig annet å si enn at de skjønte at dette var irriterende. De ba meg også om å bytte SIMkort (Telenor), noe jeg gjorde. Dette var for 2 uker siden. Disse sms problemene har allikevel fortsatt, riktignok ikke i like stor grad. Feilmeldingen har bare kommet opp en gang, men kjæresten min har mottat både "dobble mld" og "brukne mld" etter dette.

 

 

2. Dette er kanskje sånn tlf'en er ment å være, men når jeg har satt den til vibrasjon og skjermen er skrudd av så vibrerer ikke tlf'en når jeg mottar sms. Synes dette er litt underlig..

 

Er det noen som har opplevd det samme? Burde jeg levere tlf'en til rep? Eller klage og be om ny mtp forbrukerkjøpsloven? Er det noe jeg kan laste ned og få dette fikset selv?

 

Ellers er jeg storfornøyd med tlf. Og synes den er suveren til å bruke til å surfe med

Lenke til kommentar

1) Dette er sannsynligvis relatert til et eller annet program du har installert. Bruker du programmet CallerUtility? Jeg hadde store problemer med SMS et par uker. Begynte fornuftig med feilsøking, byttet SIM-kort, avinstallerte ett og ett program for å finne feilkilden osv. Til slutt ble jeg drittlei og avinstallerte nesten alt - og problemet forsvant. Jeg vet derfor ikke sikkert hva som forårsaket det, men jeg mistenker at CallerUtility var en del av årsaken. For en stund siden var det en bruker som postet om SMS-problemer ved bruk av changescreen + CallerUtility samtidig. Problemene han beskrev hørtes ut som problemene jeg hadde hatt - bortsett fra at jeg ikke hadde brukt changescreen da. Jeg brukte imidlertid CallerUtility, så jeg tipper at dét programmet i kombinasjon med enkelte andre forårsaker problemene. Jeg bruker i alle fall changescreen uten CallerUtlity nå, og opplever ingen problemer lenger.

 

2) Sjekk at "vibrate" er huket av under Settings -> Sounds & Notification -> Notifications -> Messaging: New text message. (Kjører ikke norsk rom lenger.)

 

-----------------

 

Nå har det forresten kommet flere og bedre "cooked roms" som bygger på TP2/TD2, se f.eks: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=487602

 

Kanskje mer interessant for "folk flest" som ikke vil rote med å flashe uoffisielle roms og slikt - nå kan man installere cabs for å få det nye designet på varslinger, og de nye forbedrede menyene: http://pocketnow.com/index.php?a=portal_de...ews&id=7014

Lenke til kommentar
Har hørt mye bra om Duffy's 2.1 rom men finner ikke noen oppskrift på hvordan man gjør det

 

Er det noen som har en "howto" og om det er noe som er et must når man flasher telefonen

 

takk

 

Hvordan flashe HTC Touch HD.

 

Før du starter, er det lurt å ta backup av det du har på mobilen. PIM Backup er perfekt for dette.

 

I dette tilfellet vil vi flashe mobilen ved hjelp av minnekortet. (Du kan flashe via PC'n, og kanskje det er lettere? Synes det virker sikkrere å flashe via minnekortet). OS'et er også XP, da denne måten ikke fungerer out of the box på Vista.

 

Start med å finn rome'n du vil ha. I dette tilfellet vil vi flashe til Duttys 2.1 Extreme. Gå til nettsiden hans, http://www.duttythroy.net/ , og registrer deg. Så logger du inn, trykker på Downloads, så på Duttys HD Rom Series, klikk så på HD V2.1 XTREME. Så laster du ned romen. (Vet faktisk ikke forskjellen mellom MSVC og Test, men det vet garantert noen andre her).

 

Pakk opp denne rar-filen med f.eks. WinRar. Du vil få spørsmål om passord for å unrare, dette finner du på samme sted som du laster ned romen.

 

Herfra trenger du 1 fil, BLACIMG.nbh. Du må nå koble telefonen til PC'n, legg over filen på rota av minnekortet. Viktig at du ikke bytter navn på filen. Pass også på at minnekortet er FAT32.

 

Så, laster du ned følgende fil. http://wiki.xda-developers.com/uploads/uspl_2.4.zip

Pakker opp filen. Du trenger her filen blac_uspl.exe.

Nå går du inn i Active Sync, og fjerner haken ved "Allow USB connections".

 

Så, slår du av telefonen, fjerner coveret bak på telefonen, og tar ut minnekortet. Så, plugger du inn USB-kontakten i mobilen igjen, trykker på Volum Opp og Power-tasten samtidig. (Holder de inne). Du skal nå få opp et slikt bilde:

uspl.jpg

 

Når det er kommet opp "USB" (som du ser nederst på bildet), setter du inn minnekortet i telefonen igjen.

 

Så, dobbeltklikker du på filen blac_uspl.exe.

 

Telefonen vil nå (forhåpentligvis) starter på nytt.

 

Du får nå opp et spørsmål om du virkelig vil flashe mobilen din. Trykk på Power-knappen for å starte flashingen. Vent i 3-4-5 minutter, så er telefonen flashet. Du får beskjed om når alt er klart. Start opp mobilen, og du har nå ny rom.

 

Dette er den måten jeg flashet mobilen min på. Vet det finnes flere måter å flashe den på, muligens noen som er lettere? Jeg hadde forøvrig også litt trøbbel med minnekortet som fulgte med (fra transcend). Den nektet å finne igjen den nye romen når jeg skulle flashe. Løste det gjennom å sette inn et kort fra Sandisk.

 

 

hei det bilde kommer ikke opp på telefone når eg holde begge knappene inne, jeg begge de 2 filene inn på minne korte, er det rett?

Lenke til kommentar

Da har jeg dessverre ikke flere forslag.

 

---

 

Nå jobbes det med å kunne endre manila-språket (TF3D), selv om man kjører WWE-rom. Norsk utgave er ikke ferdig, men godt på vei: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=490844

 

Det begynner med andre ord å bli bra forhold for de som er skeptisk til å bytte rom fordi man ikke vil ha engelsk på telefonen. Norsk T9-ordbok er allerede på plass, og altså snart også norsk TF3D. =)

Lenke til kommentar

Jeg hadde i alle fall forsøkt en hard reset før eventuell reklamering. Det resetter telefonen til fabrikkinnstillingene, og sletter alt som er på internminnet (minnekortet blir altså ikke berørt, men du bør ta backup av det du evt vil ta vare på fra telefonminnet). Et bra backupprogram er PIM Backup. Det er raskt, og tar backup av kontakter, kalender, samtalelogger, SMSer m.m.

 

Jeg flasher telefonen ganske ofte for å teste ut nye funksjoner, lekkede roms fra HTC osv, og det som tar tid er å installere og konfigurere programmer. Hvis du ikke har installert tredjeparts-programmer, så burde en hard reset være fort gjort. Selve resettingen gjør du ved å holde inne begge volumtastene mens du kort trykker på av/på-knappen.

 

Dette resetter altså telefonen helt, og skal dermed fjerne alle SW-problemer. Hvis SMS-problemet ikke forsvinner da, så er det enten en hardware-feil (= reklamasjon, men det virker rart hvis telefonen ellers oppfører seg bra) eller feil med SIM-kort/operatør.

Lenke til kommentar

Hei!

 

jeg fikk min Touch HD i posten idag.

 

Det første jeg merket meg var at det er en "klirrelyd" som ser ut til å stamme fra kameraet. Høres godt når en legger den ned, eller tapper lett med en finger rundt kameraet.

 

Noen som har vært ute for det samme? Er det vanlig på disse?

 

 

Edit: Søkte gjennom tråden, og så det var flere som hadde opplevd det samme. Har noen funnet ut av hvorfor den gjør dette? Har det vært noe problem?

 

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...