Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

er GPS-funksjonen grei også eller?

kan se for meg at den er praktisk når jeg drar på møter/kurs på steder der jeg ikke er kjent .

 

Ut av pakken følger bare Google-maps med (GM er bare kart med din posisjon,ikke en navigasjonsløsning), men hvilke som helst løsning for navigasjon til WM kan brukes (TomTom, Garmin osv). Bruker selv Garmin Mobile XT og denne fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, det er altså ingen mulighet for å få norsk ordbok eller tastatur (om jeg ikke installerer et 3. parts keyboard) på Duffy's 2.1?

Bare å installere norsk ordbok det. Du trenger ikke installere 3. parts tastatur.

 

Har hørt mye bra om Duffy's 2.1 rom men finner ikke noen oppskrift på hvordan man gjør det

 

Er det noen som har en "howto" og om det er noe som er et must når man flasher telefonen

 

takk

Endret av falken
Lenke til kommentar
Dutty som ROMen heter har en egen website på http://duttythroy.com/

 

Her finner du det du søker og litt til.

 

Pass på at alle nyere Dutty ROMs har en bug som gjør at du mister ringetonen etter en stund.

 

-KJ

 

Hei er ikke så stødig i engelsk og søking

 

du har ikke noen webadresse og jeg bruke en translater så jeg kan lese det

 

takk

 

Mister ringe tonen helt eller kommer den tilbake?

Endret av falken
Lenke til kommentar

Nettopp anskaffet Touch HD

 

Noen som kan gi meg en liten oversikt over programmer som anbefales installert på HTC Touch HD?

Eksempel behov:

Er en helt vanlig bruker av telefon. Bruker alarmen endel, kanskje ikk verdens beste. Ser noen divx filmer, har installert denne avspilleren. Ellers kunne kanskje tastaturet vært bedre.

 

Takker

Lenke til kommentar
Skal se hva jeg får til etter arbeid i dag mtp fornorsking av flasheinstruks.

 

Når det gjelder ringetone så var den borte helt til jeg restartet telefonen.

 

-KJ

 

Tusen takk

men det skulle vel også ha stått i "HTC Touch HD - tips og triks" tråden

Bare et tips... det er sikkert mange som lurer på det samme

Endret av falken
Lenke til kommentar
Har hørt mye bra om Duffy's 2.1 rom men finner ikke noen oppskrift på hvordan man gjør det

 

Er det noen som har en "howto" og om det er noe som er et must når man flasher telefonen

 

takk

 

Hvordan flashe HTC Touch HD.

 

Før du starter, er det lurt å ta backup av det du har på mobilen. PIM Backup er perfekt for dette.

 

I dette tilfellet vil vi flashe mobilen ved hjelp av minnekortet. (Du kan flashe via PC'n, og kanskje det er lettere? Synes det virker sikkrere å flashe via minnekortet). OS'et er også XP, da denne måten ikke fungerer out of the box på Vista.

 

Start med å finn rome'n du vil ha. I dette tilfellet vil vi flashe til Duttys 2.1 Extreme. Gå til nettsiden hans, http://www.duttythroy.net/ , og registrer deg. Så logger du inn, trykker på Downloads, så på Duttys HD Rom Series, klikk så på HD V2.1 XTREME. Så laster du ned romen. (Vet faktisk ikke forskjellen mellom MSVC og Test, men det vet garantert noen andre her).

 

Pakk opp denne rar-filen med f.eks. WinRar. Du vil få spørsmål om passord for å unrare, dette finner du på samme sted som du laster ned romen.

 

Herfra trenger du 1 fil, BLACIMG.nbh. Du må nå koble telefonen til PC'n, legg over filen på rota av minnekortet. Viktig at du ikke bytter navn på filen. Pass også på at minnekortet er FAT32.

 

Så, laster du ned følgende fil. http://wiki.xda-developers.com/uploads/uspl_2.4.zip

Pakker opp filen. Du trenger her filen blac_uspl.exe.

Nå går du inn i Active Sync, og fjerner haken ved "Allow USB connections".

 

Så, slår du av telefonen, fjerner coveret bak på telefonen, og tar ut minnekortet. Så, plugger du inn USB-kontakten i mobilen igjen, trykker på Volum Opp og Power-tasten samtidig. (Holder de inne). Du skal nå få opp et slikt bilde:

uspl.jpg

 

Når det er kommet opp "USB" (som du ser nederst på bildet), setter du inn minnekortet i telefonen igjen.

 

Så, dobbeltklikker du på filen blac_uspl.exe.

 

Telefonen vil nå (forhåpentligvis) starter på nytt.

 

Du får nå opp et spørsmål om du virkelig vil flashe mobilen din. Trykk på Power-knappen for å starte flashingen. Vent i 3-4-5 minutter, så er telefonen flashet. Du får beskjed om når alt er klart. Start opp mobilen, og du har nå ny rom.

 

Dette er den måten jeg flashet mobilen min på. Vet det finnes flere måter å flashe den på, muligens noen som er lettere? Jeg hadde forøvrig også litt trøbbel med minnekortet som fulgte med (fra transcend). Den nektet å finne igjen den nye romen når jeg skulle flashe. Løste det gjennom å sette inn et kort fra Sandisk.

Lenke til kommentar

Har knuget lenge på hvilken telefon jeg skal anskaffe

 

Har en SE 550i eller noe slikt møkk, hvor navigasjonsjoysticken i midten er gått sund for over et halvår siden og har ikke kunnet gjort annet enn å manuelt skrive tlf nr for å ringe siden da, hehe

 

Jeg er litt OCD, telefonen jeg vil ha skal "ha alt" so to speak, hver gang jeg tenker på hd tenker jeg kun på at den mangler fotolys for eksempel.

Har hørt titt og ofte at kameraet er så dårlig, men det hører man om hver eneste mobiltelefon og har hørt, siden mobiltelefoner begynte å komme med kameraer.

Men jeg begynner nå å lure på om dette er kun for å kverrulere og å klage; jeg har sett litt rundt om kring etter bilder tatt med HD og de ser da ikke så ille ut. Greit at bildene ikke er ultraskarpe eller at du kan zoome inn på et atomært nivå, men min oppfattelse av dårlig i denne sammenhengen er tydeligvis ganske forskjellig fra den gjengse forumskribent

 

Om man ser på denne sida, http://www.flickr.com/photos/centrinos/, er det tatt flere tusen bilder med forskjellige mobiltelefoner (HD er de første som vises)

De bildene som er der er ikke "dårlige" i min bok

 

However, det er ingen bilder der tatt innendørs i halvdårlig belysning, in fact slike bilder har jeg ikke funnet noen plass.

Er det noen som kunne tatt et par bilder innendørs med sin HD om kvelden, slik at vi får sett hvor viktig, eller ikke, det er med blitz på kameraet ? Gjerne flere typer lys, eventuelt noen bilder hvor noe lys er skrudd av og senere på, for en enda bedre sammenligning.

 

De 2 eneste mobilene som jeg syns virker interessante utenom HD er nokias N97 og samsungs Omnia HD, men begge disse kjører symbian, og begge har enda en stund igjen før de lanseres. HTC touch pro 2 er halvinteressant også, men jeg vil IKKE ha fulltastatur

Lenke til kommentar

Ikke begynn i denne tråden også! Slike sammenligninger er som å vifte med en rød klut foran ansiktet til den sinteste oksen du kommer over... :p

 

Vi som har Touch HD har den av forskjellige grunner, mens de som velger iPhone nok gjør det av sine grunner.

 

-KJ

 

Edit: Denne var da myntet på HDLover...

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Jeg må si..

 

Jeg har hatt min HD i 2 dager nå.. Nesten to dager...

 

Og jeg begynner å bli lei den.

 

Vurderer å selge den..

 

Min har låst seg ett utall ganger..

Og av en eller annen grunn får jeg ikke kontakt med den fra dataen. Når jeg skal overføre filer..

HD'n låste seg mens jeg koblet den opp mot dataen. Siden da har jeg ikke fått kontakt med dataen. Ingen av kortleserenne fungerer mot dataen heller. Har prøvd omstart uten hjelp.

 

Får bare opp enkelte ganger en boks som sier at denne USB enheten er ukjent.

Forstår ikke hvordan jeg skal forhindre eller begrense GPRS bruken. DVS.. ALT som krever bruk av internett som oppdateringer, surfing, MSN.. Alt.. Skal gå gjennom WiFi..

 

KUN MMS og SMS skal gå igjennom GPRS.

 

Jeg vil kun bruke internett der jeg vet jeg har WiFi..

 

Det er den usikkerheten som er irriterende..

 

Og..

 

Av en eller annen grunn går ActiveSync i bakgrunnen hele tiden.

Og at programmer ikke lukker seg når jeg trykker X.

Må trykke øverst i h hjørne for å lukke programmer.

 

Teite ting som den vær tingen.

 

Utstillings modellen på Elkjøp hadde Harstad som en av byene du kunne velge. Men ikke den jeg har.

Der må jeg knø med et ekstraprogram for å legge inn andre byer.. TULL!!

 

Og responsen på skjermen er jo ræva.. Tenker på når jeg bruker stylusen til å trykke på linker.. Ingen respons. Verken når jeg prøver dobbelt tapp for å zoome.. eller trykke på en link.

 

Selv om iPhone mangler ett par ting..

 

Så er det mye som kommer etterhvert..

 

Og jeg digger måten jeg bruker Fjesboka og Gmail på iPod touch.

 

Nei.

 

For dere som har iPod touch Og bruker gMail og Fjesbok apps .. Vet hva jeg snakker om..

 

Jeg vil vite med en gang jeg får epost.

 

Nei..

 

Muligens er jeg for utålmodig.. Og kansje dere kan få overtalt meg.

 

Men.. Det er mulig jeg går over til iPhone.

 

Finn meg ett eget Facebook app og eget gMail app.. Som jeg kan legge blandt de andre programmene UTEN å måtte starte Opera eller liknende.

 

Jeg finner ikke noe slikt.

Endret av OdinTheGod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...