Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Har ikke prøvd, men ettersom "base rom-en" de bygger på er nylekket, så tviler jeg på at det ligger noe som helst norsk i den enda. Løsning to fungerer, det er bare å kjøre cab-filen, ta en softreset, så er ordboken på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at Gulesider.no, og facebook ol. åpnes i "mobil format" er dette mulig og unngå? vil ha den "vanlige" siden..

Du som har SE telefon, bare overfør kontaktene til Outlook, så videre til HTC :)

Lenke til kommentar
Ser at Gulesider.no, og facebook ol. åpnes i "mobil format" er dette mulig og unngå? vil ha den "vanlige" siden..

Du som har SE telefon, bare overfør kontaktene til Outlook, så videre til HTC :)

Hvilken nettleser bruker du?

Lenke til kommentar
Kan bekrefte det Peppep sier. Alternativ 1 virker ikke, da nordiske ordbøker ikke er på plass i lekket rom.

-KJ

Hei

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg installerte en cab jeg hadde liggende på sd kortet mitt. tror dette er den samme som alternativ 1, den heter hvertfall "T9 Input 14 Languages Update" dette fungerte helt fint, og har nå norsk ordbok. Men jeg får ikke Æ,Ø,Å i tastaturet, det gjorde jeg heller ikke med alternativ 2.

Endret av Brodos
Lenke til kommentar

Hei, er det slik at man kan få en outlook kalender inn på HD? Den kalenderen som kommer default er ikke god å lese på, og det hadde vært fint om det fantes et originalt alternativ. I office-pakken på mobilen ligger jo bare word, excell, pwp og OneNote. Savner Outlook kalenderen, det hadde vært kjekt. Noen som har svaret?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg installerte en cab jeg hadde liggende på sd kortet mitt. tror dette er den samme som alternativ 1, den heter hvertfall "T9 Input 14 Languages Update" dette fungerte helt fint, og har nå norsk ordbok. Men jeg får ikke Æ,Ø,Å i tastaturet, det gjorde jeg heller ikke med alternativ 2.

Alternativ 1 er den CABen du beskriver her, ja.

Den virket ikke på 1.9b som jeg prøvde den på i alle fall. Om det har skjedd noe mellom 1.9b og 2 det vet jeg ikke, men tviler på det. (Jeg fikk opp muligheten til å velge f.eks. norsk, men ordboka var ikke der, så jeg fikk ingen ordforslag når jeg skrev...)

Æ, Ø og Å på tastaruret må du nok se langt etter, da denne nye TF3D enda ikke har dukket opp i norsk språkdrakt. Det nye tastaturet er en del av oppdateringen.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hei

Alternativ 1 er den CABen du beskriver her, ja.

Den virket ikke på 1.9b som jeg prøvde den på i alle fall. Om det har skjedd noe mellom 1.9b og 2 det vet jeg ikke, men tviler på det. (Jeg fikk opp muligheten til å velge f.eks. norsk, men ordboka var ikke der, så jeg fikk ingen ordforslag når jeg skrev...)

Æ, Ø og Å på tastaruret må du nok se langt etter, da denne nye TF3D enda ikke har dukket opp i norsk språkdrakt. Det nye tastaturet er en del av oppdateringen.

-KJ

Ok, jeg var litt raskt ute der.

Jeg får ingen respons på tastaturet med norsk.

Vet du hvordan jeg avinstallerer cab en? eventuellt reg setting?

Har satt tilbake til engelsk, men får ingen respons på phone pad, men full qwerty fungerer.

har tatt soft reset.

Får vel installere spb keyboard.

Endret av Brodos
Lenke til kommentar

Samme om jeg bruker IE eller Opera, blir sånn mobil jall uansett..

Lenke til kommentar

Samme om jeg bruker IE eller Opera, blir sånn mobil jall uansett..

Hvis du bruker Opera Mini (myyye raskere enn opera mobile) får du valget om å åpne i mobilvisning eller ikke. Hvis du velger å ikke åpne vises sidene slik du er vant med fra en "voksen" pc-nettleser. Opera Mini anbefales på det sterkeste.> operamini.com

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Batteriet varer overraskende lenge. Tror jeg hørte på musikk i totalt 18 timer her om dagen uten at mobilen slo seg av.

Pleier å lade min hver 3. evt. hver 4. dag. Om jeg hører mye på musikk så gjerne hver 2. dag.

Lenke til kommentar
har bare ett ganske simpelt spørsmål.

hvor lenge holder batteriet på HTC Touch HD ved normal bruk?

fikk velge en gratis, valgfri mobil nå, tok HTC Touch HD, regner med at det ikke var ett dumt valg :)

Kun Nokia E90 har hatt noe tilsvarende batteri som det Touch HD har av de telefoner jeg har brukt.

Kun et fåtall ganger har jeg klart å bruke opp batteriet i løpet av en enkelt dag, og aldri før godt utpå kvelden. (Jeg lader hver natt...)

Om det var et riktig valg får du nesten avgjøre selv. Hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg nok ikke hatt min HD, men smaken er som kjent delt. ;)

-KJ

Lenke til kommentar

Har nå hatt min Touch HD i en uke og så langt er jeg strålende fornøyd. Har tidligere hatt en rekke S60-telefoner fra Nokia (N82 var den siste) og dette var min første WM-mobil. Jeg savner ingenting ved S60!

Før jeg kjøpte min Touch HD leste jeg i testen i Amobil at de klaget over dårlig lydkvalitet på avspilling av musikk. Jeg har i dag testet telefonen opp mot min bærbare PC og opp i mot min N82, selvølgelig med samme øreplugger, og HTC står ikke tilbake for noen av disse lydmessig. (Brukte Argon EP4003; ikke akkurat referanselyd, men langt bedre enn de medfølgende proppene). Musikkspilleren i TF3D synest jeg er helt kurrant og grei å bruke.

Enkelte klager over brukervennligheten til WM, men har du litt erfaring med Windows fra PC er det lett å finne frem. I forhold til S60 har du mye større frihet til å tilpasse systemet etter din egen smak og ønsker. Er det noe ikke WM tilbyr ut av boksen finnes det utallige 3.parts programmer med nyttige funksjoner og som gjør systemet mer brukervennlig. Denne fleksibiliteten er absolutt WM sin styrke kontra systemer som S60 og OSX iPhone. Den gode integrasjonen med Outlook er også en gave til en som ikke har verdens beste hukommelse når det kommer til avtaler osv :)

Den største svakheten til denne telefonen er kameraet som etter min mening er på grensen til ubrukelig. Dette burde HTC kunne gjort mye bedre!

Er ellers godt fornøyd med telefonen og angrer ikke ett setkund på at jeg byttet ut min N82 mot denne.

Lenke til kommentar

Hei, strålende fornøyd bruker av mobilen så langt her.

Har testet litt på hvor mye data det brukes, siden mange er opptatt av det.

TouchFLO: Sjekke vær (1 by) = 12,2 kB (0,01 kr)

TouchFLO: Oppdatere 1 aksjekurs = 4,0 kB (0,00 kr)

Laste ned vg.no med Opera Mobile = 1,9 MB (1,94 kr)

Laste ned vg.no med Opera Mini = 387,9 kB (0,37 kr)

Sitte på zsIRC (15 minutter, lite snakk) = 15 kB (0,01 kr)

Kostnaden er tatt utgangspunkt i 0,99 pr. MB.

Skal teste ut litt bedre etterhvert, bla. MSN, mail etc.

Lenke til kommentar
Hei, strålende fornøyd bruker av mobilen så langt her.

Har testet litt på hvor mye data det brukes, siden mange er opptatt av det.

TouchFLO: Sjekke vær (1 by) = 12,2 kB (0,01 kr)

TouchFLO: Oppdatere 1 aksjekurs = 4,0 kB (0,00 kr)

Laste ned vg.no med Opera Mobile = 1,9 MB (1,94 kr)

Laste ned vg.no med Opera Mini = 387,9 kB (0,37 kr)

Sitte på zsIRC (15 minutter, lite snakk) = 15 kB (0,01 kr)

Kostnaden er tatt utgangspunkt i 0,99 pr. MB.

Skal teste ut litt bedre etterhvert, bla. MSN, mail etc.

genialt, har lurt på dette selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...