Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden

tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

• Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

• Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

• Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133

Anbefalte innlegg

Jeg flasher alltid fra SanDisk-minnekortet mitt, har aldri hatt problemer med det. Flasher as we speak.

Edit: Haha, Jonas. :p André: Når det er sagt, så er det INGENTING som er sikkert. Hvis det går galt under flashing, så har du i utgangspunktet ingen garanti.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja og ja. Men det er ikke sikkert at det fungerer hvis du bruker det medfølgende minnekortet. Det gjorde det ikke på mitt i alle fall. (Men det skjer heller ingen skade, det er bare at bootloader ikke finner nbh-filen.)

Ferdig med flashing og hard reset nå, konfigurerer. =)

Lenke til kommentar

Folk som ikke kan lese før de spør, får klare seg selv i mine øyne.

Oppdaget plutselig at jeg hadde det travelt med å flashe, siden jeg reiser bort noen dager i morgen. Hadde vært greit med en telefon som ikke plutselig dør den 1. :p

Hadde stort sett bare positive opplevelser med 1.8, foruten at de tastaturene som var med ikke støttet norsk ordliste.

Får se om jeg må jobbe meg rundt det igjen på 1.9 også.

Elsker den nye kalenderen menst. Nå må de bare få ukesvisning, også en agenda-visning som viser de neste 10-15 avtaler, uansett hvor langt frem i tid de er.

Lenke til kommentar

Denne Duttys 1,9 ROM, bygger den på WM 6.5? Trodde det bare var videreutvikling av 6.1 jeg.

Og når dere sier den er bedre, hva mener dere? Er telefonen mer responsiv og generellt kjappere? Eller er det de tillagte aplikasjonene/funksjonene som er det brae med ROM-en?

Tror nemlig jeg skal klare å holde meg en drøy måned til den offisielle oppdateringen kommer ut, med mindre det er noe "revolusjonerende" med Duttys ROM.

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12833017

Løsning 2 fungerer.

(Av nysgjerrighet, og totalt off topic, er du fremdeles medarbeider i tek-nettverket?)

Hadde fått det til, bare utenom norsk skin. Får legge inn hvis jeg rekker det :p Takk for linken dog!

Ellers er jeg nok på permisjon, da jeg ikke bor i norge for tiden, og ikke har interesse av å skrive annet enn tester på freelancebasis. :)

Lenke til kommentar

Den har ingenting med 6.5 å gjøre. Men den er forbedret på flere områder, hovedsakelig er TF3D bedre integrert, og man må mye sjeldnere i native WM-menyer. Den nye måten å håndtere kontakter på (en slags under-TF3D-meny) er veldig bra. Den er dessuten generelt kjapp, synes f.eks. at den booter kjappere. Det er nok mer eller mindre det du får om en måned, bare..en måned før. Ikke kjemperevolusjonerende, men jeg setter pris på mange av endringene.

Se ellers her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13151737

Lenke til kommentar

Du flasher like lite en ny offisiell rom "oppå" Duttys som du nettopp flashet Duttys "oppå" den forrige. Når du flasher en hel rom, så er det normalt (unntak kan være radio-versjonen) ikke spor igjen av den forrige romen. Så det er bare å erstatte Duttys, eller en hvilken som helst annen rom du måtte kjøre når den offisielle kommer.

Lenke til kommentar
Du flasher like lite en ny offisiell rom "oppå" Duttys som du nettopp flashet Duttys "oppå" den forrige. Når du flasher en hel rom, så er det normalt (unntak kan være radio-versjonen) ikke spor igjen av den forrige romen. Så det er bare å erstatte Duttys, eller en hvilken som helst annen rom du måtte kjøre når den offisielle kommer.

ok sweet, takker

Lenke til kommentar
Den har ingenting med 6.5 å gjøre. Men den er forbedret på flere områder, hovedsakelig er TF3D bedre integrert, og man må mye sjeldnere i native WM-menyer. Den nye måten å håndtere kontakter på (en slags under-TF3D-meny) er veldig bra. Den er dessuten generelt kjapp, synes f.eks. at den booter kjappere. Det er nok mer eller mindre det du får om en måned, bare..en måned før. Ikke kjemperevolusjonerende, men jeg setter pris på mange av endringene.

Okei, høres bra ut! :)

Men det er noe som plager meg hva angår musikkspilleren. Jeg bruker nemlig HD like mye som musikkavspiller som telefon. Når jeg går inn og velger en sang, for så å f.eks. trykke på "Home"-knappen. Når jeg da går på musikk-taben igjen, så er alt "back to default". Altså jeg må lete frem igjen til det stedet jeg var forrige gang.

1. Det jeg vil, er at det skal bli mer likt iPod, hvor iPoden "husker" hvor du var forrige gang. Er dette fikset i Duttys 1.9? Evt. er dette mulig å fikse på en eller annen måte?

2. OG!! Når jeg er på den tab-en som viser alle sangene på mobilen: hvis jeg da skal høre en sang som starter med bokstaven Å, så må jeg scrolle i evigheter før jeg kommer til denne sangen, som naturligvis ligger helt på bonn. Dette føler jeg blir svært tungvindt når jeg har over tusen sanger inne på telefonen. Er dette fikset/mulig å fikse? F.eks. ved en slik A-B-C-D ... Å ute til høyre?

Lenke til kommentar

Okei, høres bra ut! :)

Men det er noe som plager meg hva angår musikkspilleren. Jeg bruker nemlig HD like mye som musikkavspiller som telefon. Når jeg går inn og velger en sang, for så å f.eks. trykke på "Home"-knappen. Når jeg da går på musikk-taben igjen, så er alt "back to default". Altså jeg må lete frem igjen til det stedet jeg var forrige gang.

1. Det jeg vil, er at det skal bli mer likt iPod, hvor iPoden "husker" hvor du var forrige gang. Er dette fikset i Duttys 1.9? Evt. er dette mulig å fikse på en eller annen måte?

2. OG!! Når jeg er på den tab-en som viser alle sangene på mobilen: hvis jeg da skal høre en sang som starter med bokstaven Å, så må jeg scrolle i evigheter før jeg kommer til denne sangen, som naturligvis ligger helt på bonn. Dette føler jeg blir svært tungvindt når jeg har over tusen sanger inne på telefonen. Er dette fikset/mulig å fikse? F.eks. ved en slik A-B-C-D ... Å ute til høyre?

du kan jo prøve å instalere denne musikk spilleren, jeg bruker den istedet for den som er med i tf3d

http://s2p.en.softonic.com/pocketpc tror den er så og si lik som ipod/iphone spilleren om jeg ikke tar feil

Lenke til kommentar

Tja, ved første øyekast så det ut som en ok musikkavspiller. Men synes den mangler noen essensielle ting fra "the real thing" (iPod).

Bl.a. det der med hele alfabetet ute til høyre slik at man enkelt kan hoppe fra bokstav til bokstav.

Det jeg likte spesielt med den er at den er clean og enkel, noe som gjør at den er rask og fin. Dette synes jeg også HTC har bommet (litt) på i sin integrerte spiller. De tar med alt for mye informasjon som gjør at det hele kan virke litt segt her og der.

Men tilbake til den "iPod"-spilleren dere linket til. Er det ikke mulig å få albumvisning der? Spillelister? Når jeg går inn på musikkmappen min, så får jeg bare opp ALLE sangene, og ikke albumvis.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg lurer på hvordan det fungerer når man både har wlan og eventuelt gprs tilkoblet? Når man da starter nettleser vil da man bli koblet opp med wlan eller? Vil det være likedan med andre program? Tenker da på oppdateringer av aksjer og vær. Må man deaktivere en av tilkoblingene for å bruke den koblingen man ønsker?

Takk for alle svar

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...